地产博客 > 敢说亮话 返回
浏览人次:17179    回应:1
敢说亮话

茶餐厅手记(#159)如何可以立刻炒一个员工

 

汤文亮博士

纪惠集团行政总裁
2023年6月8日

  今早去到茶餐厅,有客人话近日很烦,有一个前线员工对客人不但不礼貌,甚至经常单单打打,亦唔介意客人听到,并且投诉不绝,而近日出现的事件,那些公司二话不说就可以炒了涉事员工,究竟有什么办法。

  老板话茶餐厅亦试过,有一个伙记,唔知有心亦或无意,经常倒泻饮品,甚至倒在客人身上,冇办法唯有炒了那位伙记,但并不是话炒就炒,要按合约或者劳工处要求,如果唔系,很容易惹上官非,最近炒人的公司都是大公司,更加会小心行事,唔会俾员工反咬一口,客人话,咁样就唔应该叫做炒,应该叫解约。

  香港是一个法治社会,很难搵到一个立刻炒人准则,所以唔系话炒就炒,一定要保障员工,否则就会大乱。

 
 
我要回应
我的称呼
回应 / 意见
验证文字
 
回应 / 留言规则
  1. 禁止撰写粗言秽语、诽谤、渲染色情暴力或人身攻击的言论;
  2. 禁止以名称/昵称/绰号/同音字等批评或映射任何人士、机构、公司;
  3. 禁止发布有关招聘、推销、广告等内容;
  4. 禁止公开任何个人资料(如电话号码、电邮地址、即时通讯帐号等)。

敬请留言者自律。本网站保留删除/堵截任何留言的权利。

会员登入
登入ID 或 网名
密码
1. 自我陶醉 2023-06-08 10:16:20
炒,其实即系单方面终止雇佣合约。一般情况,可以分有补偿和冇补偿,又有分有通知期和冇通知期。通常单方面冇通知期终止雇佣合约叫做即炒,有通知期叫做炒,要唔要补偿就视乎炒嘅理由够唔够充分。

按《雇佣条例》第9条,以下情况可以唔需要作出补偿,即时终止雇佣合约:

1. 故意地不服从合法及合理的指令;
2. 行为不当;
3. 犯下诈骗或不诚实行为;或
4. 习惯性地疏忽职守。

即时解雇系严重纪律处分,只在雇员犯了非常严重的失当行为,或经过雇主多次警告后仍未能改善之情况下适用。 杀人放火,偷呃拐骗可以即炒,其他,如果雇主可以提供多次警告嘅证据,基本上唔会有问题。

如果你睇个伙记唔顺眼,佢有冇犯大错,又冇事先作出多次警告,咁你咪补足钱炒佢罗!亦即系话,你只要有钱赔足,几时都可以炒,就系咁简单!

不过,千祈咪以为净系老板先可以炒伙记,其实伙记一样可以根据《雇佣条例》第10条炒老板,雇员可在下列情况下不给予预先通知或代通知金而终止其雇佣合约:

1. 雇员在履行职务期间,合理地恐惧身体会遭受暴力或疾病危害;
2. 该雇员被其雇主苛待;或
3. 雇员被雇用超过五年,并获注册医生证实为永久地不适合从事有关工作。