地產博客 > 敢說亮話 返回
瀏覽人次:17170    回應:1
敢說亮話

茶餐廳手記(#159)如何可以立刻炒一個員工

 

湯文亮博士

紀惠集團行政總裁
2023年6月8日

  今早去到茶餐廳,有客人話近日很煩,有一個前線員工對客人不但不禮貌,甚至經常單單打打,亦唔介意客人聽到,並且投訴不絕,而近日出現的事件,那些公司二話不說就可以炒了涉事員工,究竟有什麼辦法。

  老闆話茶餐廳亦試過,有一個伙記,唔知有心亦或無意,經常倒瀉飲品,甚至倒在客人身上,冇辦法唯有炒了那位伙記,但並不是話炒就炒,要按合約或者勞工處要求,如果唔係,很容易惹上官非,最近炒人的公司都是大公司,更加會小心行事,唔會俾員工反咬一口,客人話,咁樣就唔應該叫做炒,應該叫解約。

  香港是一個法治社會,很難搵到一個立刻炒人準則,所以唔係話炒就炒,一定要保障員工,否則就會大亂。

 
 
我要回應
我的稱呼
回應 / 意見
驗証文字
 
回應 / 留言規則
  1. 禁止撰寫粗言穢語、誹謗、渲染色情暴力或人身攻擊的言論;
  2. 禁止以名稱/暱稱/綽號/同音字等批評或映射任何人士、機構、公司;
  3. 禁止發佈有關招聘、推銷、廣告等內容;
  4. 禁止公開任何個人資料(如電話號碼、電郵地址、即時通訊帳號等)。

敬請留言者自律。本網站保留刪除/堵截任何留言的權利。

會員登入
登入ID 或 網名
密碼
1. 自我陶醉 2023-06-08 10:16:20
炒,其實即係單方面終止僱傭合約。一般情況,可以分有補償和冇補償,又有分有通知期和冇通知期。通常單方面冇通知期終止僱傭合約叫做即炒,有通知期叫做炒,要唔要補償就視乎炒嘅理由夠唔夠充分。

按《僱傭條例》第9條,以下情況可以唔需要作出補償,即時終止僱傭合約:

1. 故意地不服從合法及合理的指令;
2. 行為不當;
3. 犯下詐騙或不誠實行為;或
4. 習慣性地疏忽職守。

即時解僱係嚴重紀律處分,只在僱員犯了非常嚴重的失當行為,或經過僱主多次警告後仍未能改善之情況下適用。 殺人放火,偷呃拐騙可以即炒,其他,如果僱主可以提供多次警告嘅證據,基本上唔會有問題。

如果你睇個夥記唔順眼,佢有冇犯大錯,又冇事先作出多次警告,咁你咪補足錢炒佢囉!亦即係話,你只要有錢賠足,幾時都可以炒,就係咁簡單!

不過,千祈咪以為淨係老闆先可以炒夥記,其實夥記一樣可以根據《僱傭條例》第10條炒老闆,僱員可在下列情況下不給予預先通知或代通知金而終止其僱傭合約:

1. 僱員在履行職務期間,合理地恐懼身體會遭受暴力或疾病危害;
2. 該僱員被其僱主苛待;或
3. 僱員被僱用超過五年,並獲註冊醫生證實為永久地不適合從事有關工作。