地產博客 > 弼尖言論 返回
瀏覽人次:20589    回應:8
弼尖言論

2020年須加強資產流動性

 

王弼

獅子山學會前主席
香港奧國經濟學院創辦人
2019年12月30日

  2019年快要過去,回顧全年投資表現,雖是許多財經專欄的指定動作,讀者可以說我們交行貨,但一年一度回顧是有意義的,因為2019年再一次證明,最少在我身上,賺蝕跟分析或預測的對錯沒有太大關係。換句話說,許多時候,我對事件預測正確,反而賺不到錢;預測錯誤,卻有不錯的回報。我只能奉勸各位,對一些財演們(包括王某)的分析預測,實在不能太過認真。

  例如本欄再三指出,中美離婚已是覆水難收,世界秩序要來個大洗牌,40年來全球化自由貿易的紅利要逆轉,從政治事件來看,華盛頓通過多條法例制裁北京,在高科技輸出上封殺華為等事件,中方亦作出多項反制,證明中美離婚仍按劇本進行。地緣政治方面,連香港這塊福地,不單止爆發二戰以來最大動盪,更向智利、俄羅斯、法國等地輸出抗爭模式,這是年初所有專家,甚至連抗爭人士自己,萬萬預料不到的。地緣政治惡化,有點1930年代的模樣,投資理應保守,可是美股竟然可以升三成,而處於震央的香港,執筆之時,恆指也有約9%的回報,再一次證明本欄「估中無獎」的觀察正確。

  本來,如果有人能夠預測,今年美股可以勁升三成,而且美國就業市場持續強勁,那麼,肯定不會建議投資債券,因為恐怕聯儲局會因經濟過熱而加息。殊不知,如果閣下於年初買了美國政府長債資產,例如TLT,回報也達15%。由於年初投資環境不佳,沒有太多好的投資項目,客戶經理便向王弼推介一些高息債,坦白說,當時我不覺得是首選的投資,但在經理不斷遊說下,亦因去年底有物業被發展商收購,資金苦無出路,覺得買亦無妨,最後,此批高息債成為貢獻整個投資組合的奇葩,實在是始料不及。

  不過,如果說預測沒用,作為財演,又是否在倒自己米呢?2019年底,除了可以作本年的回顧,更可以由2010年起計,作過去十年的大回顧。王弼認為,這樣長年期的回顧,比起一年的回顧更有意義,因為股票投資,今年我們可以賺三成,明年卻可以輸掉兩成,到頭來所得不多,這都是常見現象,十年的改變卻可以很大。過去十年,有大量投資美股和港樓的投資者,肯定是大贏家,那種贏法,應該不止只在數字上反映,銀行戶口多了幾多錢這樣簡單。王弼身邊有不少這類大贏家,見他們的小至衣著品味、大至公開言論、社會地位等,都有顯著的進步。當然,亦有不少不過買多了幾層樓,但層次仍然停留在講飲講食,嘲笑一些上不到車的人。數字上,擁有幾層物業的人,回報當然可觀,不過刻下地緣危機爆發,物業有價無市,終於出現王弼早在三年前開始警告,樓市最大敵人,就是地緣政治風險。那怕閣下有多少物業,如果太過集中,如何能在2020年有序變現並分散到其他流動性較高的投資,將會是許多重倉地產投資者的挑戰。這樣看來,去年底我不跟其他「鄰居」綑綁向發展商爭取更高價售樓,而是「隻揪」低一點價錢把物業快快出售,可能才是最漂亮的一仗。

 
 
我要回應
我的稱呼
回應 / 意見
驗証文字
 
會員登入
登入ID 或 網名
密碼
1. 十一哥 2019-12-30 11:03:36
王仔斯文人、應該未打過真交未穌過hand、所以硬係覺得中美隨時揾命搏、通常洽慣人…打慣不對稱交嘅人、遇着硬嘢就好多嘢講…尤其對手一步唔褪…佢就會打圈講好多道理、最後都係扮攞咗着數4466傾掂數。
2. 十一哥 2019-12-30 12:22:55
引經據典、數據精算、全部都係發生咗..先攞嚟論述、讀書衹係教咗你賭博牌例運用、冇教到點先贏梗錢、教授學者衹可以被奉飼養、野放上擂台就等同送死、工筆畫仔細…藝術就係要天馬行空…混而不亂。

3. bssteven 2019-12-30 14:40:56
多謝王蛇分享,獲益不少!
4. 打工仔 Andy 2019-12-30 17:47:43
十分好 !
5. To 年青人 2019-12-30 23:45:48
大西北新盤,會係呢幾日不停加推。其實認購唔係好銷情。係人都知道呢個盤。每人可以入兩張票。兩公婆即係四張票 如此類推。
呢個盤。正常來講係香港用家,如果係投資7÷8扣根本冇錢賺。唔係呢個盤平。只係嘉湖其實係偏貴左。我個代理朋友講,今次多咗係紀律部隊和  好年輕人工低嘅客人。同埋少量內地人入票。佢發覺入票呢批人,平時係冇時間研究投資。上一個周期97 98 尾聲又係呢一批人急上車。搞到好多都負資產。其實空閒時間思考係好緊要。好多人因為生活繁忙。工作忙碌。冇時間諗好多投資嘅嘢。令到市場不停有唔同嘅聲音影響佢哋。容易信別人。有啲人成日講美國經濟好差。又話失業率高。又債項超高。但係佢哋冇諗過。政治金主係唔會理呢啲債項問題。佢哋只會係用市場升跌賺錢。國家債務。市民嘅生死。班金主係唔會理會。其實美國經濟好好。想加息,不過比特朗普㩒住。佢連唔連任都好。之後股市。樓市。中國經濟。世界經濟。必然有好大嘅波動衝擊,用嚟比金主賺錢。啲人成日喺香港住。講美國嘅生活細節  但係我親戚喺美國做地產。仲同共和黨有啲交情,佢都講明總統大選後。必然加息。中美貿易戰係傾唔成。唔似一啲頻道  例如叫忘想世界。成日含沙射影唱好樓市。最尾都係叫人投資樓  講啲嘢。扮有道理  欺騙年青人。文革點解會用年青人大家都知。年青人未經歷過世面。其實佢自己成手貨。見近排個市劈價利害。我聽到佢嘅頻道。語氣未試過咁緊張。不停曲線含沙射影。講話唔會加息。又話供應少。又話美國債務好高。又講中國前景好好。不停氹年青人接火棒 。 又叫啲人上風水班。打坐班。現在年青人已經好慘。我最憎人就係呃年青人。啲人成日話香港係自由港。其實係樣樣野都冇標準 
網上留言睇淡經濟或樓市。就會俾人刪除及消音。或被好友打手不停攻擊。唔係理知討論。其實好多香港人  太過忙  對好多真實生活嘅嘢。冇去了解清楚。例如食物。你知唔知道入口檢查食物係好兒戲    首先將一包菜放在一羅菜上。  呢包菜係預先包好左嘅  然後嗰啲人只係檢查包菜。有冇化學物  農藥等等。下邊嗰羅菜全部都唔會檢查照過關。太多生活嘅嘢真相。好多香港人都唔知道。遲啲有時間我會講下其他嘢實情。
6. 雲在青天水在瓶 2019-12-31 01:10:09
未來數年以至數十年,都有必要加強資產的流動性。

2019是香港極為動蕩的一年,股市因中美貿易戰而低落,樓市則更被政治和經濟問題困擾,現雙頂雛型。

中央政府原本對香港的動蕩很在意,初期還寄望於香港工商界、市民大眾對這些非理性的社會運動說不。但隨著局勢的發展,特別是區議會選舉重現6:4之比,建制派失去絕大多數議席,中央對香港失望了,作出了政策上的重大改變,扶持深圳和澳門。盡管深圳、澳門在制度上和香港仍有差距,但這種政治取態和措施的實施,會令整個除香港外的大灣區發展加快,而香港將斯人獨憔悴。

其實,香港經濟衰落,對中國大陸沒有多少影響,中央政府除了失點面子,財政稅收毫無損失。相反,香港本土經濟則因某些人的自殘行為而陷入困境。針不到肉不知痛,把香港冷落一段長時間,讓大多數香港人覺醒,會是中央今後相當時期的對港政策取向。在這一取態下,未來30年,香港經濟將會被陰乾,周邊的小兄弟一個兩個都爬頭超越。屆時中央政府大可向全世界宣講,看誰的制度優越?!

曹仁超先生講過:有智慧不如趁勢。放眼全球,中國的發展和崛起,是本世紀最為重大的歷史事件,香港人本來具有天時、地利、人和的得天獨厚的優勢,順勢而行,借此保持東方之珠的風采,毫無懸念。但總有人喜歡抱殘守缺,寧可搭乘美國這艘千瘡百孔的破船,也不願轉乘中國高鐵。何其癡愚也!
7. Zeitgeist 2019-12-31 10:41:39
A new scientific truth does not triumph by convincing its opponents and making them see the light, but rather because its opponents eventually die, and a new generation grows up that is familiar with it.
---Max Planck
Hongkongers can immersed themselves in the never-ending political ideologies squabble, but the Truth is that China is going to take its former and proper role in the world stage.
Hongkongers can indulged themselves in self-denial of this Truth, but their next generation, growing up in the familiar environment of China's rising, will leave those bigots behind in the dustbin of history.
8. 十一哥 2019-12-31 11:21:01
好多學者專注財資數據…精算…互動性…呢D似專業但實質好淺層嘅思維、欠幾多唔重要、最根本元素係政權穩定性…手瓜硬度呢兩樣、政權穩定…內部就可操控、手瓜硬…對外就流動性強…篤手指冇人托手踭。