农庄劏房无王管 土地问题成死结

新闻资讯 > 地产新闻 返回
浏览人次 : 5581
地产新闻
农庄劏房无王管 土地问题成死结
(东方) 2017年5月4日
「开荒南野际,守拙归园田。方宅十余亩,草屋八九间。」陶渊明《归园田居》嘅呢几句诗脍炙人口,不过用嚟形容今时今日香港就颇有讽刺意味,事关无壳蜗牛为求有瓦遮头,只要租金够平,唔理好丑,但求就手,结果咪搞到农庄改建嘅劏房遍地开花罗!

话说屯门有农庄将约六千平方尺农田劏成约廿间「民宿」农庄,呢啲劏房系就系够平,二百平方尺月租千五蚊有交易,一百五十平方尺连小花园嘅农夫屋,月租亦只不过二千二百蚊,之不过睇真啲,所谓「民宿」其实只系一间残破铁皮屋,装修、家具、冷气等应有尽冇,「冲凉房」得条水喉,连门都冇装,洗手间更加要同其他租客共用,都咪话唔凄凉。

环境差仲系其次,最弊系有法律同消防问题。法律界人士系咁讲嘅,喺农地搭建构筑物本身已经违反地契规定,以日租或月租形式出租更明显违法;万一喺违规农地上发生意外,住客即使买咗保险,分分钟都冇得赔o架。

不过你咪理,农庄「民宿」有价有市,每逢夜晚更加系灯火通明,俨然小社区,不知几热闹。本报记者现场直击,净系呢条村啫,其中两、三幅农地已被辟为劏房出租,可想而知有几渴市。始终都系嗰句,有头发冇人想做瘌痢,住得呢类劏房嘅好多都系攞综援、轮候紧公屋嘅基层人士,唔跪地饩猪乸,唔通走去瞓天桥底咩!

呢嗱嗱嗱,呢个正正就系问题症结所在。劏房问题积重难返,点解当局长期视而不见?港产官僚做嘢求求其其,得过且过,固然系主要原因,特别系地政总署同寮管处,啱啱至畀审计报告狂炳,针对违规建筑物执法甩漏多多,令违规情况愈演愈烈。但当局讲唔出口嘅系,家阵公屋等上楼条龙仲长过万里长城,拉人封铺咯喎,点样安置住户先?咪惟有只眼开只眼闭罗。总而言之,最紧要冇死人冧楼,官老爷唔使孭镬,至於蚁民住猪栏定鸡棚,咁就你死你贱,贵客自理嘞。

唔系老屈o架,运输及房屋局局长张炳良就曾经讲过,取缔所有劏房不切实际,只要劏房冇违法就可以继续存在。香港作为全球数一数二最富裕城市,一方面唔少人住得仲差过第三世界嘅贫民,另一方面好似劏房波咁嘅业主赚到盆满钵满唔在讲,仲步步高升,做完局长做司长,不知几过瘾。人比人比死人,唔恨得咁多嘅喇。

讲嚟讲去,一日最衰都系港府拓土不力。人总系要有地方住,房屋问题死结一日唔解,呢类违法兼危机四伏嘅农庄劏房只会愈嚟愈多嘅咋。