地产博客 > 文亮言 返回
浏览人次:38931    回应:13
文亮言

相见时难别亦难

 

汤文亮博士

纪惠集团行政总裁
2015年10月13日

  近日与不同物业代理行晚宴,他们不其然讲到现在成交惨淡,估计今年全年二手楼成交量只有六万多单,而全港有三万七个物业代理,平均每位代理每年做唔到两单生意,我都唔知道他们如何能够生存,有物业代理坦然承认,他们也不敢叫客户买楼或者卖楼,现在楼价处於高位,回调20%的机会非常之大,叫客户买楼即是叫客户输钱,但如果叫客户卖楼,即使卖得好价,楼市在不久将来又真的下跌20%,但扣除一切使费之后,可能都只是白做,既然如此,一动就不如一静,做成买卖两闲。

  在买楼卖楼的人心中,其实另有打算,买楼的人想到,如果买入一个物业,没有十足把握可以持有三年,就必须要考虑清楚,因为除了买入时要付正常印花税外,卖走时要付SSD,如果没有足够首期,买入时向财务公司借钱,当楼价下跌,财务公司追数,想卖楼还债都不能。卖楼的人亦想到 ,今日将物业卖走,可能有不错利润,但再要买入另外一个物业,最大困难就是不能够获得足够贷款额,倒不如不卖好过,连逢三退一都唔做,做成买卖两难,做物业代理的就很凄惨。

  从买卖两难使我想起李商隐,他写过一首诗,不但我唔记得叫什么名字,连李商隐都唔记得,所以,他索性叫那首诗做“无题”,第一、二句就是‘相见时难别亦难,春风无力百花残’,我认为现时楼市情况就是‘买时艰难卖亦难,购买无力楼市残’,绝对是一个两难局面,而楼价指数高踞不下,就是这个两难局面,令交投淡静所引致,要化解这个局面,除了要供应增多之外,并且要令到市民相信政府是有能力增加供应,楼价在增加供应之下一定有所调整,这才可以达到增加供应效果,但这关乎到政府的公信力,这点,香港政府比较弱,到最后,变成要恢复市民对政府信任,才可以解决楼宇买卖两闲问题。

 
 
我要回应
我的称呼
回应 / 意见
验证文字
 
回应 / 留言规则
  1. 禁止撰写粗言秽语、诽谤、渲染色情暴力或人身攻击的言论;
  2. 禁止以名称/昵称/绰号/同音字等批评或映射任何人士、机构、公司;
  3. 禁止发布有关招聘、推销、广告等内容;
  4. 禁止公开任何个人资料(如电话号码、电邮地址、即时通讯帐号等)。

敬请留言者自律。本网站保留删除/堵截任何留言的权利。

会员登入
登入ID 或 网名
密码
1. 打工仔 Andy 2015-10-13 10:13:28
睇左博士会客室, 又明多 d 了! 多谢博士!
2. 楼蟹 2015-10-13 11:34:09

所以代理现在很积极做租盘。

还有一手楼哩?

只敢说这些, 惊又删文。

3. 香港人 2015-10-13 11:57:08
    卖楼的人亦想到 ,今日将物业卖走,可能有不错利润,但再要买入另外一个  (相同) 的物业,最大困难就是不能够获得足够贷款额,还要付出近 15-20% 的税款 (买及卖) , 如楼价不在   短期内  下跌到 3 成以上 ,  根本就没有利 , 倒不如不卖好过,连逢三退一都唔做,做成卖楼难.
4. 邓学士 2015-10-13 12:00:17
地产代理又系多余既,有啲业主几十万买层楼返黎,既然预计有可能跌廿个,点解依家唔卖,有赚唔赚,罪大恶极,代理又有生意,买嗰个又要住又怕楼价唔跌,或唔怕楼价跌,家家有求,可苦谂咁多理由比个客又连累自己冇生意,况且佢地系代理,中间人又唔系专业分析师,分析师都会错啦,搞到一檀死水,又可以怪谁。
5. 邓学士 2015-10-13 12:09:52
啱啱又有个代理打比我,话有个笋盘,我听佢语气应该系急盘至真,我推咗佢,佢竟然话错过咗下一个必贵,系必贵,我谂佢唔止代理,仲代表埋主耶苏基督讲嘢罗。
6. 楼市赵括 2015-10-13 12:44:03
如果买股票都收 SSD, DSD, BSD, 所有证券行,投行都会系一年内消失,重有唔少行业受影响。
如果猪肉贵,政府去收30%猪肉税,咁又会点?
7. 萧峰 2015-10-13 12:54:54
其实hk人都几醒,一方面个市唔认已经转角,另一方面,周末十大屋苑成交捧蛋。大家心知肚明啦!
8. 真真薯片 2015-10-13 13:11:36
的确到呢一刻政府既供应量仲系备受质疑

一来发展商可以囤货, 好似陈启宗咁持货十年, 吹咩?
二来政府猛推一轮地反, 熟地储备所余无几, 造地速度追唔上, 所以比人睇死
三来, 现任特首讲乜都无人信, 呢样比较冤枉, 不过事实系咁
9. 引刀一快 2015-10-13 14:46:37

To 5楼 邓学士兄

代理都要食饭,佢地最怕楼市转势,到时真系会好少人买楼,据称依家香港有37000个地代,若果转向明朗化,会有唔少人离开或者暂时离开,到时失业率数字会有变化,讲唔定会加速楼市下坠速度。

10. 邓学士 2015-10-13 19:04:58
To 9楼刀兄,我明白楼价唔升系冇人买既,所以前几年政府最怕楼价跌,但升幅始终系有极限既,我相信家下业主既叫价已经榨干买家既供楼负担比率了,这是好现象吗?我怕现在高价接货者若然遇著海啸系好难转身既。不要以为负担得起便买罢
11. 忠实者 2015-10-13 21:49:39
喜欢汤博士的精警语句
12. 喽罗 2015-10-13 22:22:53
十分认同
13. 路人甲 2015-10-14 10:35:50

地产以外, 买家亦唔易做!
肯呢个时候买楼决定, 第一个难! 
再者, 买入若又借唔到钱, 要搵财仔, 更难!

这两天跟银行贷款部聊过天, 只要业主曾经向财仔借钱买楼, 佢地都唔会借钱俾呢D "黑名单' 的人. 因为, 银行已经睇唔到佢地去到第几按, 层楼仲值唔值钱, 够唔够楼屳债呢?
做生意要冒咁大风险, 谁也却步吧了!

这样的时空, 谁人肯冒然前进呢? 
还是静观其变好了.