地产博客 > 文亮语 返回
浏览人次:47164    回应:28
文亮语

业主的防守力其实是很脆弱

 

汤文亮博士

纪惠集团行政总裁
2015年12月28日

  我想也想不到,在美国加息之后,点解会出现那么多劈价盘,而在此之前,很多人话根本唔担心加息,又有人话加息有什么可怕,就算加,都唔会加得几多,速度亦会很缓慢,而他们的估计没有错,耶伦都担心一般人害怕加息,所以亦用了缓慢或者循序渐进这类词语,在记者招待会上用了十二次,既然加息是缓慢进行,业主除了实力雄厚,亦早有准备,防守力非常强劲,点解仲会出现劈价,只不过是加0.25%,已经令业主乱了方寸,令人感觉到,业主的防守力是相当脆弱,真的是不敢想像,当加了3%利息的香港物业市场,究竟会变成怎样。

  但我认为,香港的业主在整体上的防守能力是相当坚强,但个别业主的心灵是相当脆弱,加息,只不过是第二个幻灭的现象,在较早之前,业界肯定明年有二万六个新单位供应,还未计今年卖剩的货尾单位,以及从银主盘及3年SSD解封得来的供应量,大多数业主都知道这个情况,亦再没有业主以供应不足这个论据支持楼价必升,在第一个幻象破灭之后,唯有寄望不加息,所以,虽然加息来得绝不突然,但做成冲击又难以想像,在双重打击下,业主的防守能力就变得非常脆弱,这还未算,因为业主们知道,经济环境正在转弱,将会引发第三波攻击,楼价将会急跌,所以,有业主愿意在没有财务压力下劈价卖楼,我们不能说那些业主的防守力是脆弱,他们有可能是从其他人处境,知道第三波已经出现,这就是经济转坏下的数据,失业率上升,当市场确认这个讯息,楼价就会急跌,今日,或者会有人认为这是过於忧虑,但大家依稀记得在不久前对美国不会加息还充满信心,甚至认为美国不会加息,现在这个幻象破灭,还有什么不可能,防守力变得脆弱亦有其原因。

 
 
我要回应
我的称呼
回应 / 意见
验证文字
 
回应 / 留言规则
  1. 禁止撰写粗言秽语、诽谤、渲染色情暴力或人身攻击的言论;
  2. 禁止以名称/昵称/绰号/同音字等批评或映射任何人士、机构、公司;
  3. 禁止发布有关招聘、推销、广告等内容;
  4. 禁止公开任何个人资料(如电话号码、电邮地址、即时通讯帐号等)。

敬请留言者自律。本网站保留删除/堵截任何留言的权利。

会员登入
登入ID 或 网名
密码
1. 萧峰 2015-12-28 08:47:11
两个月前,周围大部分人都认为唔会加息,我都唔明佢地边度来d结论,其实耶伦简直已经明言,甚至美联储乌龙把未来几年加息预期都摆上网,仍然有人认为唔会加息!
5. Desmond 2015-12-28 09:45:41
现在老师指数是136.8,比年初时133略高,但年初时大多数人在评论楼价要升多少,而现在是谈论要跌几多。
6. 西门吹雪 2015-12-28 10:19:22

地产网呢度D业主师兄,大部份都有超强的心理质素,又有充裕既资金支持,相信绝对唔会咁脆弱。应该会看准机会,低位再入货。

反而我真系担心个D猛猛紧怕蚀底赶上车,又或者借钱出来消费既人。眼见自己既积蓄化为乌有,甚至资不底债,唔系个个有咁既心理质素同资金去应付。最惨既系,0系现实里呢D人绝不小数,甚至好似师兄们理财有道,积壳防饥既人先系小数。只要有10%业主系支持唔住,咁就将会有十几万劈价盘,到时就真系会推倒楼市了。

7. LYC 2015-12-28 11:03:16
香港系唔会加息!
成交太细,反映只有小数业主减价卖楼。
大部分业主信心超强,只要过了这次短暂调整,减少少租,赢小d,将来又是一个新高,新楼供应多了些小只是短暂。
今日得闲去睇下楼,睇下有冇劈价货先!
8. 西门吹雪 2015-12-28 12:24:24
O~ LYC 兄所言甚是,不过都系个句啦,要发生既始终都要发生。XDDD
9. 真真薯片 2015-12-28 12:25:04
劈价盘数量其实真系劲少, 只不过传媒用放大镜去睇而已

不过由於成交量细, 所以少量低价成交已经足够拉底大市, 道理同之前干升一样, 依家系干趺

长线政府都系冇力推供应嫁啦, 连JR地都要推, 证明佢根本就冇地, 不过, 过去几年发展商狂挤牙膏, 储埋5000个货尾, 政府卖地又储埋25000个新盘楼花 (不过冇人肯定地政几时批售楼纸, 政府想托市大可以唔批售楼纸), 再加埋3500个居屋, 如果以上呢批一手楼唔囤货, 二手楼想出货, 难矣, 相信冇压力既业主一定唔卖, 一系放租, 但系明年好似又有20000个新楼入伙(不过估计一半以上会DEFER去17年初), 放租有压力

明年楼市真系大龙凤
10. 舍神 2015-12-28 13:55:53
不是防守力弱, 而是 take profit心切!
可以劈的, 都是3年以上的单位, 坐拥巨利! 
而楼市仲未跌几多! 就是劈一成2成, 相对买入价仍然有利可图!
开心地劈,收割利润,人之常情!

有花须折直须折!
11. 神祈小子 2015-12-28 14:00:17
业主不是不够实力,而是心灵脆弱,可能他们多年前买入的已有相当升幅,只是错过半年前放售的好机会,现在也赚住走,费事仲跌时放售赚少左。
12. 引刀一快 2015-12-28 15:15:52
To 10楼 舍神兄

就快会应我刚需论嘅第二句,又贴贴先。

住,系刚需

赚钱,系刚需中嘅刚需

唔想蚀钱,系刚需刚需刚刚需

分分钟后两句同时叠加,咁就比较大煲。
13. 凝风 2015-12-28 15:19:42
业主不是不够实力,部份业主想赚尽。
急放卖甩手,认为会跌得深,等机会低位买返。
尼D都系好高风险赌眼光,胜者为王,就算输左买返,最多唔见几十万。

唔止成交,业主都走两极。

认真劈价真系好少货...自从有压测做得业主,大部份都系自律既人,唔系都做唔到业主。
小数财务不稳的人,真的推倒大市?
14. Sugar 2015-12-28 15:29:59

#12 引刀大大 :

住,系刚需

赚钱,系刚需中嘅刚需

唔想蚀钱,系刚需刚需刚刚需

长河San已经放咗你呢啲金句系佢枕头底......我就谂住农历年用嚟写挥春 !!!^^

15. 西门吹雪 2015-12-28 15:45:26
凝风师兄,不自律既人好可能比你想像中多。你知道喺某台黄金时间卖30秒广告要多少钱?点解咁多楼按广告,甚至广告杂志?
何况博士以及我和其他师兄既回应都有讲既系心理质素。今时今日有几多买楼既人有经验面对过楼灾?楼市升到巴巴声就有好多人明明无需要都走去入市,楼市跌,明明一地笋货,却有人无经济压力下卖楼。
无错,我同意真真兄所讲,呢d劈价仲系少数。因为仲未吉到肉。但系虽不中亦不远尔。你又点保证到时九成以上既业主都有足够预备而吾会做错决定?
16. LYC 2015-12-28 16:01:59
二手到价放盘单位数量根本好小,现在只不过是急升后的一个正常回吐。
租盘叫价都只是比高位回了些小。博士话好多业主好脆弱,是否夸张了,还是不太清楚住宅市况?
如果发展商在2016年慢慢出货,过多1-2个月,大家见到美国已经完成加息周期,准备减息,再破高位,指日可待!
17. 真真薯片 2015-12-28 16:05:15
西门兄,

冇错, 针仲未吉到肉就系依家楼市既现况

以ccl黎睇, 起码要跌返去120先叫吉到肉, 不过会唔会跌到120呢?就要睇明年经济/股市同发展商囤唔囤货啦, 在下愚见机会率都仲系五五波而已
18. dc 2015-12-28 16:37:28
减价货占几多我唔知
但CCL短时间跌咁多,好耐无试过
19. 西门吹雪 2015-12-28 17:03:25
真真兄其实真的和小弟所想相近 :>
其实而家真系未系咁差。到底何去何从还看经济同发展商态度。
我系睇吾过个d无论如何都吾会跌既盲好。而家未衰,当然吾代表未来一定吾会跌
20. 凝风 2015-12-28 17:10:25
To #15Simon兄

不自律既人要卖楼,真正有几多都唔知。
7月灾后,讲真要死、要延后数据,半年都黎紧。
咁耐都跌唔落,系到底持货能力强既较多,不自律既人少?
仲有而家卖楼既人,就有钱赌一赌眼光?定真系过度消费?
21. 引刀一快 2015-12-28 17:14:42
To 14楼 Sugar大大

“需”“衰”同音,挥春避之!

刚需论,只不过系直白嘅人性刻画啫。
22. 引刀一快 2015-12-28 17:17:02
广州开始放限,香港人只要办暂住证就可以买屋。
23. 西门吹雪 2015-12-28 17:25:17
凝风师兄。
15我都讲左而家仲未系咁差,博士同我都系对未来既foresee。我冇讲过度消费系主因,只系讲佢地比你想像中多。主因系心理质素。我从来永未讲过同股灾有关,如果你有睇过我以前既回应,我更加否定过用股市推楼市既方法。股市和楼市系有关连性系在於两者同被经济影响,所以研究楼市应该更直接观察经济情况.
至於赌一赌眼光个一part,我哪里否定过呢?希望你明白别人跟你讨论,不一定是完全否定你的,相反我多数吾会完全否定一个人所讲既野,这是不理智的。赌赌眼光既人,亦系心理较脆弱,认为楼市短线会下跌,其实同15讲既野完全冇违背。
24. 凝风 2015-12-28 18:21:12
To Simon兄,

我没有否定意思~
如你看法:
你觉得最差会系咩时间性?诱引是什么?(自由行?零售?出口?....失业?)
看很多人不同睇法,好多都睇差,但讲唔到重点,点情况,点差法,边样开始差先,然后关连到楼,时间性系点。

好多人都想知多D比较实在既~
25. 西门吹雪 2015-12-28 18:47:06
凝风师兄。
你所讲既时间同发生既指细情况同触发点只有神知道。人类怎么可能知道呢?其实,虽然我相信楼市未来几年多数会出现比现在较明显调整,但系,冇人能知未来,吾出现我都吹佢吾帐。就好似真兄所言55波。能够告诉你,明年一定跌,or 明年一定升既,我觉得都吾中肯。
26. 打工仔 Andy 2015-12-28 20:28:45
现在劈价卖楼的人跟本上是早应卖而不卖! 我估完全与加息无关, 只是个人能力问题!
27. 真真薯片 2015-12-28 21:09:41
西门兄,

在下觉得依家卖楼既业主都系被迫卖, 需要急钱吐现果种, 理由可以好多, 不累, 总之就系唔到佢唔卖, 所以冇得拣, 不过呢类个案系极少数

不过系成交量低既市底下, 呢类低价成交会有效调低银行估值, 如果一手楼低价开就更大镬(唔知会唔会, 当然发展商系可以继续挤牙膏, 30000供应hold起两万, 死保楼价), 如果估值调低, 又会产生多d(都唔系大量, 系第二批小量)既“被迫卖盘”, 再向下劈, 咁样就算9成业主死守, 但系超低成交量之下, 楼价可以“干跌”一两成都唔奇

咁有楼业主如果坚持唔卖, 其实都冇乜影响, 只系身家因为物业估值下降缩水一截而已, 放租业主其实不必著眼楼价, 最重要系租得出, 出年两万个新楼入伙, 入伙楼系冇得囤货, 最多拖迟, 比你拖到2017年中点都有20000个新供应, 如果业主自问唔租唔卖都供得起又唔怕估值下降, 其实系可以选择完全唔理物业市况, 摆底旧钱比私人银行供楼然后去旅行, 几十年后返黎睇下层楼升左几多再卖楼都唔迟


28. 凝风 2015-12-28 23:11:14
To Simon1:

我地都唔系先知,又唔使咁小心~
问你睇法姐,你可以照估,估错唔会要你认输。
睇下大家大围睇法都系咪有排调整,我个人就觉得调整好快完,只因大家都观望,我觉得市场整体资产质素唔系差到咁。

除非有人讲得好肯定,咁先俾人挑战。大家唔好咁敏感
29. 西门吹雪 2015-12-29 09:42:48

风师兄~

哈~小心系我既性格,唔系骄情做作。我最讨厌盲好,唔理咩事都话楼市升。所以我亦唔希望我自己系盲淡。我只是"相信"楼市未来几年多数会出现比现在较明显调整。这是近乎迷信的,亦系主观的,没有太多支持,所以我不喜欢多说,以免出丑。

至於客观分析,不同既经济数据话我地知,现在经济比年初差得多。但系比之03/09要好得多。所以未来楼市将取决於经济情况。如果经济再差下去,任何业主都会受到压力,很难保证每个业主都有心理质素同财富去支持。相反,如果经济好转,就会好似你咁讲调整好快会完结。所以先至话五五波

30. 凝风 2015-12-29 10:37:11
To Simon1:

最近同D唔同既前辈(唔同行业既老板)讨论前境,大家都一致唔睇好。

纯粹个人睇法,欢迎更正:
所谓经济差,都睇唔同行业,我觉得指标睇出口总值、零售、基建。
民生铺必须品就影响低,其他都好冷清。
租一向都贵,之前货如轮转仲"紧紧顶到",而家冷清少少就死得。
聚老板都指向店铺业主系元凶,之前无生意仲有得顶,而家唔洗考虑执左佢。
讲真店铺租金升值、店铺升幅比较仲唔合理。
照咁睇2016会有结业潮,失业率会升。
失业率会升,就到楼跌得深~
31. Desmond 2015-12-29 10:54:24
认同 Simon1兄比较客观及中肯的说法。