地产博客 > 天马纵横 返回
浏览人次:11946    回应:5
天马纵横

茶酒一味

 

陈增涛

Délifrance 创办人
2023年4月29日

  神州大地一放开疫情防控,就赶集咁返大陆。今次一个多月嘅时间,在景徳镇出发,先去福建探茶山。去福建西北嘅武夷山,有北京朋友交待当地茶庄招待,虽然话唔系官老爷嘅红地毯,有车接送又有茶道招呼,悭咗唔少时间又叹茶享受时光停落来嘅清福,在香港咁大嘅一个国际金融大都会,真系一种冇法想像嘅幸福。当地武夷山学院在我短短嘅逗留时间叫我即席挥毫,讲外国嘅茶酒文化,唔想违背好意,唯有漏夜备稿制作 PowerPoint。宜家内地学院设备齐全,连学生都可以随时帮手搞定。

 

  讲起武夷山同欧洲嘅关系,当然是跟武夷山嘅桐木关有紧密嘅关系。十七世纪初明朝末年,因战乱兵燹,当地茶农用松木来烘干过度发酵嘅茶叶,将佢卖俾荷兰商人,殊不知自己不要嘅茶叶竟然跟英法两国大受欢迎,只是东方唔亮西方亮,从此 Lapsang Souchong 闽语嘅音译就变成咗好茶嘅代名词。更想不到的是红茶贸易成为咗鸦片战争嘅源头,大清王朝政权嘅愚昧亦导致咗印度 Darjeeling 同埋斯里兰卡红茶嘅快速发展,世界上最大嘅茶公司宜家竟然是英国嘅 Lipton,真有点不可思议。后来又有朋友盛情安排咗去宁夏逛酒庄嘅行程。每日去四个酒庄一共去咗十二个酒庄,同埋酒庄庄主或酿酒师详细倾当地葡萄园嘅风土,品尝咗酒庄唔少唔同品种嘅红酒。想不到的是十年来宁夏嘅酒庄数量出现咗爆炸性嘅增长。估计十几年之后,宁夏贺兰山东麓贫瘠嘅山脚会出现好几百家新嘅庄园。从外国引进嘅葡萄品种好似赤霞珠、马瑟兰同埋夏多丽等等将来都会散发出华夏特色嘅异彩。

 

  在武夷山学院受邀讲《东西方的茶和红酒文化中的创意经济》,感叹茶酒一味,就是话从观色、鼻闻到口感两者都好相似,茶产自中国但是左右世界市场嘅系欧美公司,品牌亦都是一样。今日宁夏葡萄园嘅发展,是否会发挥后发优势,有一日酿制红酒大师同埋品酒大师都出自神州大地呢?且拭目以待吧。

 

 

 

 
 
我要回应
我的称呼
回应 / 意见
验证文字
 
会员登入
登入ID 或 网名
密码
1. 好的水 2023-05-03 19:17:36
今日宁夏葡萄园嘅发展,是否会发挥后发优势,有一日酿制红酒大师同埋品酒大师都出自神州大地呢?..........

宁夏及西北地区必须要有良好的水源供应,才能有丰盛的葡萄园......
2. 元 2023-05-05 09:34:29
正常想法,明清茶叶几个月先运到欧洲,龙井,铁观音都变咗旧茶。红茶明显易运,久存。

再加上,西人加奶,加糖,茶只是配料。

我国年产290万吨茶,出口只有30万吨。 内部消费很大。 

近年搞扶贫,云南,贵州很多山区也种茶,但内部市场很难再扩大,所以很快会打到国际红茶市场。

个人始终认为,铁观音是茶王。 香且甘!
3. 引刀一快 2023-05-05 16:48:30
去到宁夏,除咗红酒,一定要食羊🐏,宁夏、甘肃、青海嘅羊,南方好难有同级水准。
广州宝汉直街,最靓羊肉,就系宁夏佬开嘅。
4. 陈增涛复 2023-05-05 17:52:40
引刀一快先生:在宁夏不到一个星期里,多次当地酒庄请吃饭。希望吃到好的羊肉菜,结果令我相当失望。初步的结论是这里的人不大会做菜,否则是还没有碰上好歺舘。
5. 引刀一快 2023-05-07 03:29:59
陈教授:

可能呢片土地嘅神明想你再光临,今次先用红酒满足你,下次再满足你吃羊。

4月下旬我喺郑州,交流会地点非常山旮旯,幸当地有回民经营羊肉小店,羊肉菜式唔算多,但系质量同风味相当唔错,似乎斋月同出品冇乜关系。



陈教授下次去宁夏,祗要帮衬嘅系回民开嘅餐厅,相信一定会如愿以偿,食到靓羊。