地產博客 > 敢說亮話 返回
瀏覽人次:28761    回應:33
敢說亮話

茶餐廳亂話(519)點解美國不拘捕任正非

 

湯文亮博士

紀惠集團行政總裁
2019年5月24日

  今早去到茶餐廳,老闆問點解我幾日冇去,是否出了門。我話前日替UBS做了一個90分鐘講座,之前要做很多準備功夫,又要預備很多有機會被人問的答案。例如在中美貿易戰之下,現在可不可以買樓,諸如此類。做完之後晚上還要赴太古的約會,與幾位名KOL晚飯。個人好似虛脫一樣,休息了兩晚,今日精神狀態回復八九成,食完個早餐就十足十,老闆聽完當然開心。

  水吧安哥話最近族群講80年代美國為了壓制日本東芝,竟然叫日本警方以莫須有罪名拘捕東芝CEO,點解今日唔拘捕華為任正非?我話其實可以直接由美軍拘捕東芝CEO,叫日本警方做,已經是格外開恩。今日當然唔可以拘捕華為任正非,理由並不是日本是戰敗國,而是美國在日本,沖繩島、橫須賀等基地有駐軍,在中國包括台灣在內都沒有美國駐軍。大家都知道,在自己國土有其他國家駐軍,其實比名正言順是殖民地好一點。再睇德國,慕尼黑根本是美國殖民地,其實,一個主權獨立國家,一定不能夠有其他國家駐軍。在香港,業主都不能夠隨便進入已租出的物業,要得到租客同意,更何況是一個國家。所以,日本德國其實是很可憐。

 
 
我要回應
我的稱呼
回應 / 意見
驗証文字
 
回應 / 留言規則
  1. 禁止撰寫粗言穢語、誹謗、渲染色情暴力或人身攻擊的言論;
  2. 禁止以名稱/暱稱/綽號/同音字等批評或映射任何人士、機構、公司;
  3. 禁止發佈有關招聘、推銷、廣告等內容;
  4. 禁止公開任何個人資料(如電話號碼、電郵地址、即時通訊帳號等)。

敬請留言者自律。本網站保留刪除/堵截任何留言的權利。

會員登入
登入ID 或 網名
密碼
1. 引刀一快 2019-05-24 16:04:57
日本同德國尊嚴上可憐,實質上得益,科研費用不減但軍費開銷減,造就今日世界最強技術儲備前列,今日中國嘅尊嚴,淨係有錢人尊享。
2. 十一哥 2019-05-24 16:41:50
刀刀 有着數就契弟唔怕做…一以貫之…值比欽敬。

3. Hongkong People 2019-05-24 16:46:54
刀只,你住大灣區無理由咁講架?我D親戚住內陸都唔覺得無尊嚴,不知幾有底氣,而家普遍全世界人,見倒祖國同胞爆買爆就真係有D洩氣。而家都唔淨係高官企業家先有錢,農民好多因為發展收地,好多都好有錢。
4. 引刀一快 2019-05-24 21:29:05
Hong Kong people女士

1,你覺得我喺大陸好窮?

2,我肯定你大陸啲親戚唔係窮人。

3,妳有冇喺大陸長駐過?有冇各個階層嘅大陸朋友?

以妳嘅邏輯能力,唔會睇唔明。
5. 引刀一快 2019-05-24 21:46:05
琳琳,做你契哥就夠喇。
6. Hongkong People 2019-05-24 21:56:49
刀兄,

你誤會啦!我意思係你住大灣區應該感受到你周圍嘅人普遍都有自信有目標,窮人幾時都差少少,但窮人嘅數目都快速減少中.但呢個世界唔淨係中國窮人尊嚴低D,全世界都一樣. 我係深圳住過半年,父母係深圳退休,樂不思蜀,唔肯返港住; 內陸有唔少親戚,普通過普通人,係相對窮嘅省份,當然佢哋對香港嘅我哋都係有D景仰,但絶對感覺唔倒是佢哋冇尊嚴,佢哋只係自自在在過佢咃嘅生活.

咁我係大陸又真係唔多朋友,只係都不時去下旅行,會同當地人傾下偈,老實講就算去到新彊絲路D相對落後嘅地方嘅人同司機大哥,你都可以感受佢哋嘅自信,從來無係客戶面前矯化自己.  所以我感受嘅內地情況同你有D唔同.

7. 十一哥 2019-05-25 11:45:16
心肝寶貝比人標參、佢老豆都冇口軟、標埋佢老豆…阿爺就焗住蘇輕、佬唔會蠢到逼人搏命嘅。
每次焗到對手還拖…矛侵就褪番一步、蓬拆拆·進·進·退、逢二進一核心精義。

8. 引刀一快 2019-05-26 17:08:24
Hong Kong people女士

本來我寫咗幾百字想同你討論一下妳提到嘅情況,後來猛然發現,問題其實係在於尊嚴嘅定義,所以冇post,如果你有興趣,我可以貼返出嚟。

我諗咗一下,到底講緊嘅係站於人前嘅尊嚴,還是係自我存在嘅尊嚴,問題一下子轉向,要深思。
9. Hongkong People 2019-05-28 12:28:07
刀兄,

之前提過我係美國住咗半個月,除咗係遊客身份外亦當時自己係本地人一樣,坐地鐵坐巴士,買餸煮飯,外出消費; 係當地坐地鐵巴士,令我真係有D唔舒服,見到好多黑人,8成人古古怪怪半殘半廢,我睇嗰班人嘅尊嚴老早已掉出咗大西洋;不過見到咁狀況都有少少擔心人心安全,但又真係令自己有D優越感,亦都令自己對中國嘅未來更有信心.

尊嚴嘅嘢有時係一D主感觀受,無知同認知都會左右一個人感覺上有冇尊嚴; 中國人係中國地方客觀來看唔算無尊嚴,就算主觀覺得無尊嚴,大部分都可化為努力動力;但係外國你可以見倒好多冇尊嚴得來完全放棄嘅生命體;所以比較之下,我覺得中國嘅情況真係好好.

美國三億人口,廢人嘅比例其高,佢哋唔只廢,亦會造成好多社會問題,拖社會後腿,而家仲話限制新移民,只剩低少量精英,大堆dump人同廢人,塘水滾塘魚,真想God Bless America!
10. Hongkong People 2019-05-28 12:29:49
刀兄,

BTW,我有興趣呀!請貼吧!
11. 引刀一快 2019-05-28 17:48:32
首先,貼返先:

Hong Kong people女士

太好喇,妳肯陪我討論呢個問題。

閣下喺深圳住半年,時間唔算短,不過深圳係一個比較特殊嘅地方,近年好繁榮,經濟飛速提升,所以你睇到嘅部分,起碼係中國最好嘅地方之一,而且外來人口比重極大,又係高度汰弱留強,弱勢群體冇得留底,如果你假設其他地方起碼有深圳一半的話,咁係會高估整體情況。
新疆絲路呢類已經係老牌旅遊區,不單受遊客因素影響,特別“懂得”文明,而且旅遊經濟令地方非常富庶。香港有團嘅所有大陸景點,廁所都好乾淨嘅。
阿爺過去對新疆西藏非常懷柔,新疆係產油地區,好多地方都有錢,一窮二白嘅地區唔多。
引刀喺大陸,可以講係一個普通市民,點普通法呢?以前有過大陸本土嘅工作,老婆大陸娶嘅,好多大陸親戚,來往嘅朋友,乜省都有,當別人開始繞過你香港人身份同你來往嘅時候,你就會發現以前睇到嘅,可能係觀光層面、公幹層面、探親層面。你有冇試過喺朋友屋企食飯,枱面有隔夜餸?有,就係融入大陸社會嘅標準之一。
大陸的確係一直改進中,不單量,可喜亦有質,但係積重難返,好多問題根深蒂固,需要面對一個大痛而唔係陣痛。


12. 十郎 2019-05-28 18:07:30


      首先講左 , 台灣有地溝油  , 什至偈油機器油出口來香港。

      有一次 , 我問一個大陸朋友 , 為什麼內地人會做假野同地溝油呢 ?又為什麼唔怕用呢 ?佢話因為生活的問題 , 買正貨貴好多㗎。

      我們不需要去大驚小怪 , 香港從前都曾面對同樣境況 , 現在身嬌肉貴左姐。

13. 十郎 2019-05-28 18:14:56


      補充 : 內地人話 , 做假和用假 , 我地唔想㗎。少少錢養一竇人 , 冇辦法。


14. 引刀一快 2019-05-28 19:24:50
Hong Kong people 女士

你喺美國半個月的確係以市民模式居住,不過未可以真係當市民,因為個人嘅感情同利害關係,並未與當地連線,亦未有足夠回憶。當然,你睇到嘅好清楚,美國都好多問題。

世界依家唔單止係貧富懸殊,亦分成兩個陣營,一個係人頭多,消費大,另一個係附加值高,人頭少,中國要轉型,變成人頭多又附加值高,先唔講有冇可能,到底做咗幾長嘅策劃同幾多努力?如果以我呢廿幾年嘅所見所聞,唔係冇做嘢,不過無用功太多、浪費虛耗太多一直沉醉於利益,忘記咗未來,然而,自私係死穴。美國係靠精英撐住,中國嘅精英呢,就走嗮去美國撐住,當年,我有好多同學、師兄、師弟,搏咗命去考GRE同TOFEL,日日背字典、做past paper,我碩士時六個人一個大房,三個去咗美國,冇返嚟,剩低三個包括我都係學渣。去咗果三個,有兩個娶嘅都係考GRE過去嘅學霸,咁樣將精英輸出去美國,美國精英又唔可以入籍中國,呢種不對等情況,有今日惡果係自然而然,近廿年多少中國人出書講述自己如何在美國大公司奮鬥,為自己任職微軟蘋果而俯視同胞,今日重錘打擊中國嘅貿易戰,不少份額就係來自呢啲宣誓效忠美國嘅“中國人”。你又睇睇,貿易戰中美方有冇捉到幾個為中國做事嘅中國移民,我指去美國留學果啲。
我未回歸就已經返大陸讀書,當然,主要原因我係學渣一名,香港考唔好,不過當年我見到學渣周街都係,我入學發現,同年全校就得我一個港澳生係真正香港人,所以係真真正正擁抱大陸嘅香港人。半生都生活喺大陸,想對大陸有偏見都好難,因為思念嘅嘢同厭惡嘅嘢,都有一半喺大陸,心裡面,香港同廣州,地理分隔精神相連,兩地早已融合。可能就係咁嘅原因,成日推薦大灣區,因為生活中,食肆菜單多一倍,消費場所多一倍,各種娛樂多一倍,交友範圍大N倍,居住面積大N倍,生活中嘅選擇、想像,不能量以倍,生活質素大幅提升,而且駛費豐儉由人,何其美妙!喜聞閣下父母樂不思蜀,任何香港人只要摒除對大陸嘅偏見,都可以享受得到。
15. 引刀一快 2019-05-28 19:36:27
十郎兄

地溝油係俾人食,呢D係黑心嘢,同樣賣假貨同用假貨亦係兩回事,賣假貨唔係因為窮,係想發達啫。
16. 十郎 2019-05-28 20:56:15


      刀兄------發達之前 , 都係要糊口的 , 當溫飽之後還做假才稱得上 “ 黑心” 。

      有25年移陸資歷的人 , 會記得深圳的 “ 三無 ”人士。他們一輛手車 、 一鋤 、 一鏟 , 把一座一座土山移平 , 跟著來的是一條一條大道 , 一棟一棟的大樓出現。 住棚屋 , 食菜飯 , 著薄衣。現在陸人有冇尊嚴 ?

      講富貴 , 講享受 , 中國人不及美國的。講捱得 , 講食草 , 美國準備落旗啦。

17. 引刀一快 2019-05-29 01:05:35
十郎兄

將今日與過去相比,當然富貴得多,但係自尊與富貴無必然關係。

將今日窮人同今日富人比,兩者差距又比過去大。

將中國窮人與美國窮人比,我唔多了解美國窮人日子點過,不過,美國窮人去到中國,得到幾尊重,我有眼睇。

講到鬥食草,90年之前出生計,中國完勝,90後至2000出生計,中國亦輕勝。2000年後出生計,中國略勝。
勝機在於如何拉美國一齊食草,仲要食同一隻草。
18. 如何拉美國一齊食草 2019-05-29 01:12:29
美帝中產生活越來越好還是越來越差?
19. 十郎 2019-05-29 08:47:35


      刀兄------糊口都不應作壞事。

      新一代有點令人擔心 , 慶幸貿易戰來得早 , 還有中生代頂住。遙看歷史故事 , 與蘇聯珍寶島一戰 , 落後的士兵爭奪沉在河中的坦克 , 當時不可思議 , 現在天方夜譚。 全世界都係一蟹不如蟹。

      有一次路經雪泥唐人街 , 居然有舊式佛像店 , 入夜後滿街煲冬瓜。往購蛋糕 , 是一個香港移民的女店主 , 擧談間說冬瓜同學好豪好浪費。 事緣有同學購三層高蛋糕 , 店主勸說你們吃不了。回應說真的吃不完的 , 不過因為它靚啊。

      外國d草都貴過人 , 澳洲西洋菜芋頭通菜 , Aud9/kg , 紅指天椒$25/kg。哈哈哈哈哈。

20. 引刀一快 2019-05-29 10:38:31
十郎兄

貪蛋糕靚買多咗,雖然嘥,起碼動機美好,我喺廣州見到一對夫婦,買大蛋糕,老婆好招積咁話橫掂都唔係食嘅喇,買嚟擲之嘛,老公馬上附和。十年前中國四萬億救世界,我見好多外省人食飯叫雞,唔會叫半隻,一定係一隻,好睇嘛,不過碟雞俾夥計倒嘅時候,係食咗幾嚿咋,連髀都唔食,成碟就係放喺枱面襯,唔係一次,係日日見到,去邊度食飯都見到。呢啲嘢,同風土人情亦有關,廣東以外,好多地方完全冇食得唔好嘥呢種觀念,是否惜食純粹以財務狀態為標準。北方有好多地方係以浪費作為招待好客人嘅標準,菜剩得多先至算到位,唯酒要飲盡。另一個原因,有好多外省人自細屋企養一兩只豬,部分人有個好得意嘅表現,無論胃納幾大,總之見到碗裡面剩返幾啖飯,就食唔落,佢地話係自細就習慣剩多少飯菜俾父母撈嘢餵豬,可能係條件反射。

凡事因果相連,如果中國今日唔係仲有一大班中生代作為中流砥柱,美國俄羅斯又何須同你打貿易戰,421家庭結構下成長嘅細路,大部分都係嬌縱任性,人家睇唔上。
21. 路過的人 2019-05-29 13:22:03
20/F所說的現象,我在香港也見到呀,很多人爲了放照片在社交平臺,衹要是貴的,潮的,不管多少錢,都消費了拍個照,之後讓下人處理。也有一大幫上了年紀有經濟能力的香港人,不管對電子產品需求多少,他們都買頂尖的,最新的,最貴的,最後可能衹用上產品功能的5%,又要換更新的。

我在中山買了度假屋已經有20年,爲了養生,有機會回去就肯定到足浴店光顧。最近這幾年,同一位從外省到中山的技師告訴我公司生意不如以前,因爲公務員或一些單位都因爲風氣改變,中午小休時也沒有到店消費。我問她收入是否低了?會不開心嗎?她說收入差了一些,但有實際需要(如我)的客人就因爲她認真工作,反而多了一些長期光顧的熟客,收入穩定多了。而且這幫客人也會提前預約,她自己的生活質素也提升了,閑是跑步鍛煉,也到 香港來跑馬拉松。她不會因爲收入少了不高興,因爲她知道打貪的風氣是有利於國家長遠發展,對她的兒子張來有好處。

就因爲這一位不起眼的女士,我就明白爲什麽中國過去20年會進步的那麽快。

22. Hongkong People 2019-05-29 15:16:10
刀兄,

多謝分享!

我當然明白深圳係火車頭,佢嘅繁榮並唔可以代表一般嘅中國地方;我當年未退休時曾經做大中華市場,去過唔少中國嘅城市,之後做銀行界同住新加坡後有十年少回大陸;最近呢十年退休後有時間,中國大陸歐美日澳都去咗唔少次,留嘅時日亦唔短,多少都感受倒當地人生活.

我嘅祖家係開發大西北嘅省份,可想而知有幾窮,我前兩年回鄉省親,見倒當地消費,市容整潔,華潤萬象城落戶,入到高級商場,精美裝潢食店,老實我幾乎唔記得自己係鄉下定深圳;呢十年我走過嘅大陸大小城市,我相信唔會比你多少少,我同意從對一個城市認識嘅深度上當然同你無得比,但以一般對中國認識嘅廣度嚟睇我亦唔太差,中國呢二三十年嘅進步係普遍性嘅; 當然,有問題係根深蹄固,唔容易解決,但我認為中國整體係朝住改進方向行緊.  老實講美國嘅問題大過中國多多聲,佢哋成日污病中國基建工程有好多貪污,呢樣我唔敢否認,之但係,貪污完都做倒咁多新基建;睇返美國,高稅率再加其他苛捐雜稅,基建老舊,社會福利保障又無,你話無貪污,咁D錢去咗邊??髙下立見,我選中國完勝!

至於你話大部分去留學嘅都係叻人,去咗亦選擇唔返來,我又不完全同意;我當年讀Band 1英文中學,平民中學,我讀書都算叻個堆,我身邊有一兩個叻嘅去咗外國讀書,其餘大部分係係香港考唔倒大學或者專上學院先去外國讀書,即先屋企有D經濟條件嘅學渣先去外國讀書;我嘅同學大部分讀完都回港,有D無返港係因為適應唔倒香港競爭激烈,我同意同外國人競爭係容易好多,佢哋無咁勤力,個腦亦唔sharp,你只要大聲,好自信就可以嚇鬼; 所以我有個想法就係唔夠醒嘅人留係外國適合D,返港或國內都冇機會跑出.
23. Hongkong People 2019-05-29 18:31:44
18 樓,

你少去美國?美國人不嬲都食緊草, 最近新聞先有報導,美國有四成家庭有買食物,住屋及醫療保險嘅問題,前排美國政府停擺,無工作返無糧出,好多政府工家庭即時陷入斷糧危機;中國家庭普遍有儲蓄,生活費比較低,上館子吃飯都係比較普遍嘅事,生活品質比美國人髙出不知幾多皮,美國人嘅日常就係面包煙肉腸蛋再加沙拉,一係屋企食,一係超市食,少有去餐廳,去餐廳食 10%GST+18-25% Tips,唔係日常可以多做嘅事,所以中國人要將生活品質降到好低先可以陪佢地食草.
24. Hongkong People 2019-05-29 18:38:13
刀兄,

而家幾好呀,美國好快就將中國嘅精英送返去中國,對中國絶對係好事,美國排華,連貪官都可省氣唔駛走資,中國少咗好多麻煩,所有嘢都向好嘅方向行.
25. Hongkong People 2019-05-29 18:47:04
刀兄,

同意,香港人如可拚除偏見,幸福隨手可得.我去得外國多,越加覺得祖國可愛,我都積極考慮移居中山 (深圳太貴了),唯一阻力就係稅務問題,住超過183日要全球通稅,即時打疾咗我既計劃,你知稅費有幾高啦!
26. 引刀一快 2019-05-29 22:01:16
首先,嗱嗱聲回覆呢個問題先,其餘所有夜啲打更慢慢寫。

https://mp.weixin.qq.com/s/eyplOrGlu96NCGiBkJ22mw


睇睇呢度,其實有好多走盞位,阿爺呢招針對嘅,絕對唔係港人。
27. Hongkong People 2019-05-29 22:23:59
刀兄,

多謝分享!

有兩點疑問,第一:公告適用於係中國境內無固定居所 (如果搬去大灣區長住,一定會有固定居所, either 買或租),第二:相關公告適用於境內工作人員,如果是於境內退休呢,又是否適用呢?


唔知刀兄有冇相關資訊可分享以釋疑慮呢?
28. Hongkong People 2019-05-29 22:34:19
其實阿爺如果係稅務上優惠港人大灣區退休,即時可幫港府解決部分住屋問題,一部份願意回歸嘅大灣區嘅中產搬上去,空出港樓放賣或放租,長遠D中產退休金也襟駛D,少D機會再老D嘅時候依賴政府;咁樣連飛地都唔需要,一舉幾得. 我係林鄭就會同中央政府爭取退休人士稅務優惠.
29. 引刀一快 2019-05-31 06:34:53
Hong Kong people女士

首先回覆你呢條問題,你關心嘅兩點,證明你睇條款好細緻。

固定居所呢part唔方便公開討論,總之無必要手續你唔好去辦就OK。所謂境內工作人員,解釋好模糊,但係退休人士就一定唔係工作人員。

连续居住“满六年”的年限从2019年1月1日起计算,2019年之前的年限不再纳入计算范围

只要你2019年起,首六年,最好係末年,居住大陸少於183日,或者有一次連續離開30日以上,咁樣最起碼11年內你根本無需理會呢個條例,12年後,變鬆變緊就未可知。

香港人走來走去咁方便,遲早有雙層巴士返大陸,呢條例唔係針對香港人,所以,亦可以預計唔會有心捉香港人。我認為係用嚟駕馭長駐長三角嘅台灣人。




30. 引刀一快 2019-05-31 07:46:18
Hong Kong people女士

講講飛地,香港如果再唔搞搞新意思,睇怕會慢慢沉淪,飛地意義不限於解決香港樓價問題,更重要係俾香港過去沉澱嘅優勢有發揮機會,而且香港獨有嘅文化同廣東環境交融可以迸發火花,只要搞得好,大灣區人口破億不是夢,對國家對廣東對香港都好到不得了,就怕長三角果班唔高興啫。

唔講其他市,就講妳有興趣嘅中山,裡面好多鎮面積過百平方公里,人口得幾萬,喺中山劃塊地出嚟,幾萬人好易安置,100平方公里,除起屋之外,可以搞好多好多大型項目,醫療、學術、藝術、乜都可以有充分條件培育新一代。
大部分中國人都覺得外國嘢好,如果香港可以重拾昔日光輝,中國人整體自豪感一定可以提升。
31. 引刀一快 2019-05-31 08:36:25
Hong Kong people 女士

輪到講講學術人才呢瓣,閣下舉嘅例子,係中學升大學,其實大陸嘅情況都好相似,又係讀書叻嘅主要揀返本地嘅大學,考唔到就俾錢出去讀。大陸考重點大學,難度極高,雖然大陸嘅重點大學世界排名低過香港好多好多,但係入學難度就可能高過香港嘅高等學府,因為千軍萬馬過獨木橋,而我講考去美國留學嗰啲,係已經本科畢業嘅為主,因為同班嘅不少係苦學生,邊有條件出國,因為讀本科要俾錢,過去讀研究生就有錢揾。而喺大陸讀本科俾好少錢,所以好多都先讀完本科再張羅出國。當年我宿舍去美國嗰三條友,一個係同班同學,來頭最渣,其餘兩個一個北大本科,一個係中科院屬下大學本科。呢啲人過去唔使駛咩錢,美國果邊收中國學生嘅分數線好高,當年話要求TOFEL 550起,就我所見,其實收嘅冇一個低於600,GRE個個都兩千幾。好多過去美國嘅都曾經係一個地方裡面嘅狀元,亦有好多過唔到去嘅,其實都係尖子。

大陸近三十年輸出咗幾多精英,可見一斑。

32. Hongkong People 2019-05-31 18:43:02
多謝刀兄嘅分享!

會認真考慮。
33. 引刀一快 2019-06-03 04:52:49
https://mp.weixin.qq.com/s/MsSipZJgGUTmPeakYFDRtQ


廣州招賢納士,後生仔可以考慮考慮。