地产博客 > 脱苦海・梁隼 返回
浏览人次:32098    回应:23
脱苦海・梁隼
脱苦海・梁隼
最明显的利淡讯号出现了
梁隼
2015年1月9日

  今日财经市场上就有一则大新闻:长实及和黄宣布重组。

  根据报章报导,其中一个方案为,两间公司合并为长和,每1股长实可换1股长和,每1股和黄换0.684股长和,合并完成后,再分拆地产业务,即长地上市。

  合并后的长和,将会接手系内所有非地产业务,而地产业务被分拆为「长地」再独立上市,很明显,长和系是放弃了地产业务。

  回看过去数据,长和系公司都倾向把盈利稳定,或新兴业务分拆上市,如科网时期的tom.com,长江生命科技等,再有分拆收租业务成为REITS,近来的是分拆香港电灯。与其说盈利稳定,不如说欠缺增长空间,新兴市场前景未明,放在旗舰公司架构内也不是上策。

  每次楼市转势之前,长实系必有动作,例如2008年大围名城一Q清袋,楼市刚巧由当时高位调整,及后更发生雷曼事件及金融海啸,去年利用丰汇打响头炮再大量推出单位,又刚巧遇著楼市再度破顶,今次长和系重组事件,表面上看没有大型散货行动,但两间公司都是在开曼群岛注册,变相迁册海外,地产业务更完全脱离系内旗舰公司,即实际上是一个巨型的散货行为。

  但愿笔者是乱说一通好了。

 
 
我要回应
我的称呼
回应 / 意见
验证文字
 
会员登入
登入ID 或 网名
密码
1. Peter Paker 2015-01-09 20:03:23
香港好多上市公司都系用 cayman islands 注册公司做上市的主体(vehicle),是否这代表长实撤离香港?但不要忘记,长和的股票交易及长地的主营业务仍是香港
2. To pp 2015-01-09 20:14:00

但佢好似等同沽出部份地产业务,有冇咩意见?

3. Peter Paker 2015-01-09 20:17:22
我未睇长和分拆的 circular ,李生是否大量减持地产业务的股权?
4. To pp 2015-01-09 23:23:02

合拼完再分拆地产上巿,系2015 上半年,似系减持D股份,但搂巿大跌又唔似

5. 功课未做足 2015-01-09 23:35:47
2008年一Q清袋嘅系日出康城首都,唔系名城,名城2011年先至开卖!
6. yy 2015-01-10 05:54:26
新地长实信和是楼房工厂,卖楼是必然行为,一Q清袋是营业部成功销售。何必对正常的商业行销强行解读呢!
7. Peter Paker 2015-01-10 08:05:57
据一位朋友所説,cayman islands 公司好难查到股东资料。股东可以唔使俾公众查閲。最大好处

同埋如果日后要抽水,上市程序会比其他岛公司简便啲,好多大公司都系用 cayman island

 Cayman island 公司是咁多之中最易上市
8. To:PP 2015-01-10 17:32:06

请问你是如何解读长和系尼次的重组?你认识对香港地产起到怎样的影响呢?

9. happy小c9 2015-01-10 17:52:48
作为香港既龙头企业,晌地产市道畅旺既时候避下险,实在系无可厚非。分拆长地,只不过系代表地产系长和系既非核心业务姐,何需大惊小怪?
10. 股灾刭 2015-01-10 17:58:09

股灾就到

11. happy小c9 2015-01-10 18:04:13
之前电能都分拆左港灯上市,唔通咁代表李氏看淡电力供应市场?未免系作者将主观意愿投射到地产市场而已。
12. 亮剑 2015-01-10 18:21:12
上年小弟咁睇地产发展商的部署:

1. 亮剑 2014-05-02 09:47:24


现在各地产商点喺香港玩地产:-


长和系-----拒哋应该估计於 2017 - 2019 年应爆煲,但在此之前应有井喷出现,咁他们的做法,应该系唔好入嗰啲要搅几年才卖得嘅地皮;扣实快将落成嘅楼盘睇位卖;将其他到价嘅资产陆续沽出或分拆。如果我估计冇错的话,小超会於临爆前嗰段井喷期,就大手出售下楼宇,然后顺手来个世纪大供股筹,补充弹药以便在灾后执平货。


新地系-----拒哋应该估计后市应该反覆喺呢啲位上落,所以他们会扙著其名牌效应可卖高啲关系,将手上有嘅存货顺势攞出来卖,然后再衬政府贱卖土地期,来个低吸平仓。


信和系------拒哋应该估计后市不能大升,所以再无勇往直前呢支歌仔唱。


九仓系-----拒哋应该估计后市应该会跌少少,因此拒哋在攞倒预售楼花同意书之后,就快速推售单位,玩火中取栗。


四叔、彤叔-----拒哋尽量唔得失你政府,所以边个做特首都唔惊,照行照做、照办煮碗。


太古系------有大把优质收租物业打底,专搅奢侈楼,每月一两间咁出,唔嗲唔吊都得。


其他中小型发展商-----每间最多都系几百个单位,输唔死人!


13. 亮剑 2015-01-10 18:25:01
而上年我对各持份者就咁睇。

亮剑 2014-05-02 11:45:22


现在各持份者点喺香港玩地产:-


投资者-----若是你认同KS,估计於 2017 - 2019 年应爆煲,但在此之前应有井喷出现,因为有 SSD 关系,咁你们的做法,应该系唔好入嗰啲要锁几年才卖得嘅新楼楼花;然后扣实你嘅现楼睇位卖。如果我估计冇错的话,大市会於临爆前有段井喷期,到嗰时乜东东狗屎垃圾楼都会狂升,那大家就可大手出售你名下的楼宇,自住走唔走随机应变,之后就手持弹药以便在灾后执平货。


收租佬-----若是你估计后市应该反覆喺呢啲位上落,因为一买一卖耗费甚巨,继续收租方为人上人。


大陆佬------若是你估计后市不能大升,咁就静观其变,等发展商同你俾 BSD 才入市,方为上策。


租客-----若是你估计后市应该会跌少少,那么你应该走去勤力 D 睇楼,希望天降「田鸡业主」,俾你杀价一成。


想搅换楼-----边个做特首你都要住,照行照做先,有多余钱以及放宽打房才搅楼换楼。


有钱佬------持有大把优质奢侈楼的人,现在政府玩紧你们,逢三退一持盈保泰啦。


自住业主-----每间咪争银行几球,呢几年低息大家中应执倒唔少啦,唔好话俾我知使Q晒呀,总之淡定有钱剩!

14. 亮剑 2015-01-10 18:31:29
今年我的睇法:
1 楼价先升后偏软,预计全年升 4~5%
2 租金持续上升,预计全年升6~8%
3 利率上升乏力,俾尽升你半厘
4 政府估计的落成量同佢打个8折就是实数
15. 向饭民说不 2015-01-10 19:06:40
加息最大的问题是资金走向美国,最近美国都未加息,美金就超强,美国一旦加息,会点呢?
今年最大风险,还是超强的美金。
16. 珍惜香港 2015-01-11 11:35:13
珍惜香港

呢篇留言,其实喺较早前我响汤博士果边留言嘅详版。今次重复,喺因为同大家嘅分歧太大,所以真喺要强调一下。关於长和系重组,本来冇谂过要写啲乜嘢,而我亦觉得个 PICTURE 已经好清晰,冇乜嘢好写。但呢度嘅反应,同坊间嘅一样,都喺咁负面,实在令我感到太惊讶。就好似梁隼话,长和系呢个动作,实际上,喺一个巨型嘅散货行为;连汤博士都话,今次分拆长地上市,即喺对大家讲,香港地产唔喺长和系嘅优质资产喎!

唔通一个黄虫之患,真喺搞到大家 SHORT 咗?今次长和系重组,我完全唔觉得有乜嘢负面。尤其喺响楼市方面,首富根本冇睇淡后市,只喺认为地产呢盘生意嘅模式,应该由进取,转营为保本,喺对香港楼市体质有信心嘅表现。人地都冇话要退,就算喺退,都只喺退休果个退啫!

我话过,首富讲嘢,一定要睇 Original,睇足本。因为啲传媒同学者,次次都将重点放响啲鸡毛蒜皮度,关键嘢就 SKIP 哂。如果仲未睇过足本嘅,就唔好咁懒,CLICK 下面睇清楚先啦:

长和系重组记者会答问足本

记者会里面,有人问首富,点睇今年香港嘅楼市,佢话会好安定,因为美国今年应该加唔到息,就算加都只会加好少。但呢个唔喺最重要,重点喺,香港,今时唔同往日啦!以前,地价贵过建筑费;今日,好多新界地方,建筑费仲贵过地价。佢冇再进一步解释,但喺呢样嘢,佢近年讲过好多次,而今次讲地产,对起楼之类嘅连提都唔想提,反而多次强调集团嘅庞大租金收益。即喺话,以发展商模式经营地产业务,已经过时,应该转营至一个长线持有资产,以稳定租金回报为利润嘅保本经营模式

营商之道,薄利嘅话,就要多销。今时今日,做发展商,成本又高,毛利薄,量少,回报期又长,搞咁多嘢,都喺一次性卖咗去赚你果少少;倒不如人地起,自己买,你起楼赚果啲,我俾埋你又点?长线收租赚番突啦!所以将来嘅长地,会不断购入优质资产,多买少卖,以长线收租为主。呢种退休式嘅保本业务,同进取型企业管理模式截然不同,甚至喺相反,所以一定要分拆出嚟,先至唔会影响非地产业务嘅发展。

企业萌芽期间,以保本业务支持,无可厚非,但到企业发展成熟之后,呢种支持就会变成宠溺,令企业走下坡。将转营至保本模式嘅地产业务,脱离成熟发展嘅非地产业务,本身就喺一个顺理成章嘅商业决定。而迁册,亦只不过喺基於技术考虑,一个与时并进嘅普遍做法啫。将呢啲嘢,渲染成乜嘢对香港冇信心、睇淡楼市、撤资之类,根本就喺废 UP。

我反而认为,首富将地产业务分拆,转营至保本经营模式,喺对香港有信心嘅表现。确认本地物业为优质资产,先至会长期持有,唔会因为现价嘅升跌,随便变卖。因为优质资产,喺睇价值,唔喺睇价钱;而物业嘅价值,就喺基於佢衍生稳定、长期现金流嘅能力。

如果要搵一个比较中肯嘅撮要报导,可以睇经济日报呢段片

其实人地年纪都唔细,整合企业,为退休、为后人铺路,有乜咁出奇,何必谂得咁复杂?营商都要与时并进,而香港嘅政治体制都喺一样;到记者会最后,当然唔少得专诚留一段时间,同大家强调一下,一人一票选特首,喺佢同全港七百多万人嘅意愿,千祈唔好原地踏步啦!
17. 李嘉诚决定准确,港楼要下跌 2015-01-11 15:25:56
李生业务遍全球,冇错决定,港楼价要跌!准备卖楼!不想平卖就好
18. 向饭民说不 2015-01-11 22:24:13

最近重新思考黄尸之乱,发现原来香港离被欧美制裁是那么多近。如果香港被欧美制裁,可以肯定香港经济一定崩溃。

黄尸之乱如果失控,政府镇压,学生死亡,欧美肯定会制裁中国/香港。

所以真系要感恩CY能控制场面,黄尸之乱可以和平落幕。香港经济没有被冲击。

19. 楼市赵括 2015-01-12 11:02:40
写地产写左十几年,系楼市关键果几年老点自己读者已经够贱,仲要用呢D牛头角师奶既方法去估市,完全冇PP亮剑等人既客观数据支持,根系本以做稿匠收稿费既思考,同PP等人深入准确但完全免费既无私分享比较,呢D收钱卖稿仲要老点读者,真系贱人中既典范。
对於呢D人,李嘉诚最啱果句系:有能力既人唔出声,冇能力既人争住做!

20. 香港仔 2015-01-12 11:32:46

To楼上

同意,此类人不少

21. 楼市赵括 2015-01-12 12:39:32
呢D人,如果重有一点点良知,应该写一篇文分析自己以前为何睇错,向读者道歉,而唔系偷地有一篇话睇好,转头又出篇文hedge the bet,他日有结果时就选择性讲以前点睇,真系人不要脸天下无敌。
股市财演都可能系害人D多余投资钱,楼市演员可能令D marginally 买到楼既小家庭错失机会,特别系佢个收钱地盘yahoo多数都系D初哥去既地方!
见到呢D人真系好似睇到人sell 保险基金咁大大声叫人小心!
22. 亮剑 2015-01-12 13:56:00
小弟为乜成日无偿喺呢度发表地产意见?
主要原因系我见唔少香港主流传媒嘅地产报导,毫不客观地用以偏概全手法、配以错误数据、断估当事实、或用淡友为主的小圈子咨询当核实,那么出来的结果,紧系离天万丈、害人笔钱啦。
我为人包拗颈,睇完D报导后,小弟好多时会上网、打电话问地代、揾朋友在群组讨论……睇睇呢D报导有无老作渗水作假。
比起汤博士每日写几编,我亮剑真的不值一晒,希望第二时小弟错估17~19年楼市,原来无回、反而创宇宙价果阵,各位唔好插得咁应就好,哈哈!
23. To: 楼市赵括 2015-01-12 14:34:38
LIKE!!!!!