地产博客 > 文亮语 返回
浏览人次:61417    回应:84
文亮语

政府可以调控楼市,但不应控制楼市商业交易

 

汤文亮博士

纪惠集团行政总裁
2014年5月8日

  上星期五晚,美联黄子华请食饭,我有幸敬陪末席,向各位物业投资界前辈偷师,有人认为当晚气氛应该不会很好,但我又唔觉得,在座各位投资者均身经百战,深谙物业投资之道,在政府出招压抑楼市之时,实在宜守不宜攻,大家得闲坐埋一齐,食餐饭,吹吓水,而且各投资者借贷率不高,租金收入不俗,DSD伤害不到他们,反而会伤害香港经济,香港官员心知肚明,不过,DSD已出,并没有可能收回,就算明知道是错,亦不得不继续推行,直至香港经济有结构性伤害,才会考虑撤招。

  有很多人唔明白,点解有人话买唔到楼住,政府便出招压抑楼价上升,以便那班整天叫嚣的人可以上车,而当时楼价上升,的确是有一些地区炒家大言不惭说炒楼很容易搵食,并且将政府的九招十二式不放在眼内,DT推出SSD亦是无可厚非,他的目的亦是打击那班炒家,而且,SSD并不会伤害香港物业的商业活动,到后来CY推出的BSD与及DSD便不同,DSD目的是专注打击香港商业楼宇的活动,DSD可以说是非常成功,令致香港商业楼宇活动死寂,我真的不明白,政府明明是打击炒卖住宅楼宇,点解会控制商业楼宇交易,这点与香港作为一个世界金融中心角色有所冲突,再讲浅白一些,即是有人投诉在药房买不到奶粉,政府除了推出限奶令外,连其它药物,生活用品都限购,请问药房如何做生意,如何有钱出粮,交租,交差饷等,难度药房又不是低价入,高价出,亦是炒家所为,其实, 管制是没有用,只要多供应,自然会出现竞争,商品价格自然会平稳,高压管制又有什么用。

  不过,DSD仍然未通过立法会,可以说尚有转弯余地,我相信在BSD通过立法会时避席或者投弃权票的二十九位议员,今次应该不会避席,而DSD相信要到九月,十月当立法会议员休假完毕,重开议会时才会投票,我又相信DSD今次不能通过立法会的机会很大,最低限度政府会作出一些重要让步,而高铁工程延误事件,已经使到张炳良官威尽失,如果他不丢官,一定会十分感激立法会议员高抬贵手,对DSD作出让步亦是可以理解,不通过亦有可能,所以,我与黄子华等打赌,如果DSD原装通过我就请食饭,唔通过就佢请,不过,若果真的是通过,做物业代理的一定是食都无味,所以,我稍稍改动打赌内容,若果唔通过就我请食饭,DSD通过就唔食,费事酒入愁肠,不过,唔会化作相思泪,是会令人很容易醉,使我想起酒仙李白一首诗,当时李白为阿叔外号「迷魂锁」李云饯行,正是离愁别绪,好容易饮醉,当晚亦有物业代理饮醉,於是我又做酒仙,不对,是走先。

    宣州.谢脁楼饯别校书叔云

  弃我去者,昨日之日不可留。
  乱我心者,今日之日多烦忧。
  长风万里送秋雁,对此可以酣高楼。
  蓬莱文章建安骨,中间小谢又清发。
  俱怀逸兴壮思飞,欲上青天览明月。
  抽刀断水水更流,举杯销愁愁更愁。
  人生在世不称意,明朝散发弄扁舟。

  (谨将这首诗送给利物浦球迷,曼城刚刚赢维拉4比0)

 
 
我要回应
我的称呼
回应 / 意见
验证文字
 
回应 / 留言规则
  1. 禁止撰写粗言秽语、诽谤、渲染色情暴力或人身攻击的言论;
  2. 禁止以名称/昵称/绰号/同音字等批评或映射任何人士、机构、公司;
  3. 禁止发布有关招聘、推销、广告等内容;
  4. 禁止公开任何个人资料(如电话号码、电邮地址、即时通讯帐号等)。

敬请留言者自律。本网站保留删除/堵截任何留言的权利。

会员登入
登入ID 或 网名
密码
1. 法子 2014-05-08 08:52:39
2. 亮剑 2014-05-08 09:57:01

呢个 DSD 简直系中产向上流嘅恶法,唔大幅修订都唔得!

举一反三,有对月入过 10 万,要交标准税嘅夫妇,他们育有幼儿一名。

他们有间市区两房值 8 球,仲争按揭 2 球。

拒哋有可变现短期投资共 3 球几,无其他负债。

现在我请问政府,呢对夫妇点喺只搬一次嘅情况下,可以两房换一个 12球三房单位?

俾少少提示:

过千万嘅物业只能按一半,咁首期就要俾 6 球,仲要系估足计。

如借6 球分25 年去供按揭,就算加上压测他们供楼都系好松动嗰只。

先买后卖他们要付税费过百万,再加上首期即系最少 7 球,请问中产点班?

先卖后买他们可解决首期不足问题,同时可少交几拾万 DSD,但他们一家人就要喺短期搬两次屋,小朋友惨被玩残,情何以堪?

唔好以为 12球单位好巴閉,一千尺唔够仲要系计建尺!!

 

想出呢个 DSD嘅人,唔知有冇细路要养?

3. mer1974 2014-05-08 10:29:10
"呢个 DSD 简直系中产向上流嘅恶法" - x 1000!  正一打靶恶法!

小弟最近换楼,为咗避 百几万无辜辜的DSD 及 先买后卖突遇市况逆转之风险,唯一出路就是先卖后买,中途要一家避住 serviced apartment 1 个月。


4. 小阳 2014-05-08 11:16:45
回亮剑兄,
完全明白苦况,尤其两公婆要返工,个B又细,简直扰民,
汤博士识得达官贵人多,唔该帮我地中産出声,而家传媒,中産票源民X党全部向下流,打开报纸以为回到过去,文化大革命,斗地主。
5. Alan Pepper 2014-05-08 11:28:34
At least the government should increase the 6 month transition period to 1 year. Because 6 months is realistically not enough time for moving, renovation finding an apartment etc. The person who put down 6 months is an idiot and clearly does not have experience in a real life situation. 
6. 香港无奈 2014-05-08 11:55:18

小弟正在看,想换大单位。

五一劳动假期,有8组人看我的单位。

五六佛诞假期,也有6组人看我单位。

就是盘源不够。

不够好鬼烦,看中的大单位,业主不肯落价,我没有理由平卖我单位挂。。。

7. DSD恶法 2014-05-08 12:10:18
亮剑兄真系讲中我心事......我地呢一班有小小储蓄,有儿有女,想换/或买多一层为老来打算的家庭比政府玩到企左系度........又嬲又无奈..........
8. ... 2014-05-08 12:16:09
最憎就系未立法先收税, 同预缴税一样, 人工都未赚就收定先....
9. 铁石心肠 2014-05-08 12:28:23
狼震鹰仲硬过块铁,点会让步?好高兴博士终於放过DT一码,其实无谓怪政府,怪狼震鹰够啦!
10. 正确题目 2014-05-08 12:37:52
炒家可以调控楼市,但不应控制政府推行棘招
11. 亮剑 2014-05-08 12:53:01

连襯地淋都识得讲 6 球嘅单位,都只系上车盘!

咁如果有揾倒嘅中产,一心想向应 DT走去生两三个。

那买间市值千多万嘅三房两厕都只系最底武力咋!

你政府要买呢 D 拾零球单位嘅人要交 3.75 % SD ,已经极之唔合理!

现在你们仲要人限时限刻去换楼,否则罸多 3.75 % DSD,咁直头系抢钱无极限!

还有一件唔合何车嘅嘢,就系嗰 D 仟零万嘅单位究竟有多大?

可叫呢種做豪宅嗎?

点可能要人攞成 50 % 做首期呀?

以一个 12 球单位计,你多咗呢成几两成首期,代表人哋要储多三五七年钱!

到时点做 20 年以上按揭呀?

咁呢 D 单位还可以俾港人买倒嗎?

12. 小阳 2014-05-08 13:33:19
10楼师兄俾传媒和政府一流经济学家D报道中毒太深,我好多谢老豆教识我要有独立思考,不要人云亦云,D世叔伯当年就系信左报纸千里遥遥由东南亚去到中国,点知餓到儍左
13. Vvv 2014-05-08 13:38:04
回十楼,
依家楼市好多炒家,佢地勁个周乂股票老手,叫信眾跟佢入货,跟住就一齐赚!
14. 顺民 2014-05-08 13:46:06
5/F Alan speaks quite well, the guy who set the time limit of 6 months are from head to tail an idiot ! I don.t thing 6 months transition period have enough time for a whole family to achieved so many things include : selling house, buy another one new house , then relocate from one place to another......
what stupid !
15. Ed 2014-05-08 14:16:56

To 2nd Floor 亮剑:

What a good example! Hope somebody who's working in government related dept can reaad this. DSD is a really stupid idea.

16. to Alan Pepper 2014-05-08 14:21:37

绝对贊同.

小弟試过换楼, 装修要橫跨農曆年, 停工几近个半月, 傢俬又做错. 由收楼到入住, 搞左半年. C FU同我讲, 这很正常呀....

装修唔搞到9成, 点敢放自己住紧果层? 到搞到9成才开始放, 又点会有足够时间去完成交易?

17. 村长 2014-05-08 14:27:17
剑兄:

其实好易, 买多一二个细价收租, 连自住楼出租埋, 自己去租乜豪宅都得, 除时仲有钱袋
Stamp 平一大节, 又悭佣

政苦迫我咁做, 我自己都行紧. 
18. 亮剑 2014-05-08 14:33:10

Ed-----你要是有朋友D仔女系就读於国际、直、私中小学校,问问拒哋,肯定仲有好多類似嘅苦水个案听!

19. 回 10 2014-05-08 14:33:22


没有 "棘招"

只有 辣招 或 辣椒。



20. 新装修完重有好多甲醛 2014-05-08 14:39:19


装修令逾百幼稚園生集体流鼻血?

http://www.881903.com/page/zh-tw/audiocolumndetail.aspx?itemid=716687


21. 蜕变中嘅懒人 2014-05-08 14:42:27

懒人记得早23个月前,楼市一些灰暗之际,法子兄、亮剑兄、PP兄极力预言楼市今年7月将爆边,亮剑兄更以井喷式去形容,之后汤博士更指出此预言将提早出现,上月,楼市果然出现掃筍盘小阳春,至今渐形成零散抢盘潮,雖然程度离井喷式爆升仍有距离,但时间上距离7月中仍有2个月时间,前辈嘅预言喺懒人半信半疑眼前展现咗曙光,深深拜服。

懒人心中有疑团: 近来多个货尾新盘如东涌星会销情起色不大,如尖咀海鱼要折扣加至24%促销,销情好嘅如风会要靠贴2手价至大卖,跟住有几个大盘将应市,如鯇鱼海湾1700伙大盘临近登场,估计又系低开試水溫,在有机会连环新盘低开压2手预期下,2手楼要喺7月中形成井喷式爆升,首先要新盘高溢价大卖至有可能,难度不小。

懒人想请教各前辈,至今系咪仍然有信心预期7月中,楼市井喷式爆升会应验呢?可否透露分析理由供网友学习呢?懒人深信有不少网友同样期待中,谢谢。

22. 大闸蟹 2014-05-08 15:34:45
现时1~2年都缺货,不过2017年‘大闸蟹’无限供应。
请耐心等候。
23. 亮剑 TO 蜕变中嘅懒人 2014-05-08 15:57:51

近半年我讲井喷嘅有几篇,但我好似冇话今年会有井喷喎!(我认为大跌市之前一定会井喷乃事实)

亮剑 2014-05-02 12:04:39

现在各地产商点喺香港玩地产:-

长和系-----拒哋应该估计於 2017 - 2019 年应爆煲,但在此之前应有井喷出现,咁他们的做法,应该系唔好入嗰啲要搅几年才卖得嘅地皮;扣实快将落成嘅楼盘睇位卖;将其他到价嘅资产陆续沽出或分拆。如果我估计冇错的话,小超会於临爆前嗰段井喷期,就大手出售下楼宇,然后顺手来个世纪大供股筹,补充弹药以便在災后執平货。

亮剑 2014-02-10 10:47:06

现在当港楼只有十个人玩,其中五个已经系业主,四个有政府关愛住公屋,咁中间那一个乜都无嘅,我称之为「敲起丧钟的一人」!

好奇怪每一个政府都对呢条友特别「关照」!

例如97前后,香港就起夾屋、搅租者置其屋及发放首次置业贷款帮佢哋迫上车!

而美国就整次按、日本就玩供三代!

而呢一个人,又通常系边缘置业人仕,他们游走於买同唔买楼之间,咁你政府帮到手罗喎,咪赶埋呢架尾班车啦!

但喺绝大多数情况下,呢条要接受政府政策支持先上倒车嘅友仔,通常都系低佢唔买,反而到咗就来爆嘅高位先嘈,话要乜要物,要生要死,咁政府俾人迫埋墙角,咪整个白居2出来止咳攞彩当做咗罗!

楼房週期大约十几年,其实只有最终嗰年多先系高危期,因为喺呢年几就会玩喷泉式上升,九成升得好急,成交又好大,啲买家又最多烏下下盲抢之徒,同埋杠杆普遍做到好尽!

咁搅法就算有小学六年班学历,都知价又抢高,杠杆又高,仲有连最后买家都出埋,咁边有下手接货?那么嗰市唔死唔爆都无天理!

 

咁现在香港有无人孕育牛三井喷的土壤?

敲起丧钟的一人出咗未?

买紧楼嘅人有无乞当借搏尽非理性?

如答案系「三点不露」,咁要跌五成绝对有难度,但呢度并不包括那近一千个白居2买家以及其余於呢年零飞扑入咗居屋嘅人兄,无论系白表、绿表、补左或未补价!

 

亮剑 2013-12-27 16:36:58

年时,有用家在美国以1万枚Bitcoin买两块价值约25美元(约195港元)的薄饼;事隔三年,德州4月初一名用家以竟以300Bitcoin购入一辆总值3.9万美元的保时捷Cayman S跑车,升值能力叫人吃惊。

喺今年 12 月初 Bitcoin 俾中国大媽炒到 1240 美元,即系一辆总值3.9万美元的保时捷Cayman S跑车,你用 32Bitcoin 就可买下,或如果你用1万枚Bitcoin,就可买成百万件薄饼!

咁从任何角度来睇,呢啲唔系泡沫系乜?

咁香港楼市有无泡沫?请睇睇拾多年前发生咗乜事先!

1996 年头,CCL 55.81 ,全年计CCL平圴约65.3

1997 10月, CCL去到 102.93 先爆,全年计CCL平圴约 93.05

CCL可以一炮过由 96年低位,经 22个月,升足 84.43 % 俾你睇!

就算计 96年平均,都升足 42.5 %如此升幅,才叫井喷!才可叫泡沫!唔爆无天理!

 

后市点睇?首先你知我系好友底,由今年初开始,我走去问过唔少收紧租嘅老友,咨询拒哋收租情报,他们绝大部分都话,下一条约会加租,有D 仲狼到加两成几(但仲系低过市价)

呢几年我身边唔少朋友唔听我话,他们狼到走去沽空自住楼,然后转做租客搏低位平仓,拒哋为保留多点弹药,有 D 由三房有套厕变两房,有 D 由西半山转北角,有 D 由东半山转西环尾,但不约而同他们都喺呢几个月问我点搅点再上车!

事不寻常跟著我个群组就走去调查下各区地代2手放盘情况,点知结果好令我哋咋舌,嗰 D中小型匙、实、到价盘全面性急跌,同他们老板公开的言论南辕北辙,有古怪!

我又睇倒 + x 哥将拒 D 就来拆棚嘅盘,死扣烂扣,发售日期一再押后,呢镬冇嘢?我死都唔信!

再结合我们成班人同政府计计他们有几多土地弹药喺手,结果已经由 PP 公报,因此我哋一致认为政府呢镬杰等爆边!(即反覆上升最少一成)

24. 顺民 2014-05-08 16:00:29
博士:
请恕在下多言,有人既不自量力,不顾现实而追求幻想,你又何必为其抽刀断水,举杯销愁呢 ?以阁下今日财富、名声、地位大有条件可消遥世外独享风流。不如学吓晏殊咁:

一向年光有限身
等闲离别易销魂
酒筳歌席莫辞频
满目山河空念远
落花风雨更伤春
不如怜取眼前人
好过啦 !

25. 香港可奈 2014-05-08 16:02:40
甘你可以同业主讲‘你依家唔平啲卖,再迟啲可能更平呀!’
洗唔冼人教呀,,千奇唔好比老板知你甘样卖野呀。(炒硬).
26. 鸟语花香 2014-05-08 16:33:57
Sure,香奈儿。
卖花使者格言:见人讲人话,见鬼讲鬼话至㩒捞.
醒啲啦。
27. 肥婆四 2014-05-08 18:28:09
提起药房买奶粉,年初亲友托买思敏儿1号奶粉,我先到超市睇一下价钱,一罐279元,再到药房问价196元一罐,咁都相差83元,认真利害。照计的利润深过起楼又少工夫!我地系茶楼用个白饭都要10元,噙日煮饭婆买粉葛做扣肉20元一斤,我哗一声,佢话卖咗好奈啦!咁嘅情景,你话点可以平间楼比人呀。
28. 蜕变中嘅懒人 2014-05-08 18:29:18
多谢亮剑兄回应,原来懒人将井喷同爆边当同一样野嚟谂,错咗,要再做功课,谢谢。
29. 政治疯子 2014-05-08 21:11:11

政府可以调控楼市,但不应控制楼市商业交易???

我现在倒希望有政治疯子推出私有财产公有化运动议决案!!!

30. to 29/f 2014-05-08 23:18:18
同意!!支持住宅配给法!一家一宅由政府分配!买第二个单位打极重税!!完全赶绝住宅投资市场!
31. 法子 2014-05-08 23:32:12
回21楼:

饮多咗,返紧屋企,好在无揸
32. 法子 2014-05-08 23:32:31
车。
33. 法子 2014-05-08 23:33:16
噢!原来3傻覆咗你。
34. 法子 2014-05-08 23:34:48
楼价唔会永远升。

利息嚟紧只会升唔会跌。
35. 法子 2014-05-08 23:35:48
呢啲说话,食饭时又听。
36. 法子 2014-05-08 23:37:11
我问:「楼价咁几时跌?」

(静哂)
37. 法子醉咗? 2014-05-08 23:42:58
法子醉咗?写嘢一截截咁?
38. 法子 2014-05-08 23:43:21
讲极都唔信。系都要沽楼,仲档我害佢。
39. To 22F 2014-05-08 23:44:40

大闸蟹年年都有,九月圆脐十月尖,唔使等到2017年。



40. 法子 2014-05-08 23:45:06
我话:「系咯喎,8成人睇淡,沽楼,你几时见过香港有咁多智者?」
41. 法子 2014-05-08 23:45:52
我话:「8成人领嘢就有」
42. 小阳 2014-05-08 23:46:52
亮剑兄,
真心觉得你写得好---/like爆

我有一个问题,爆边上一成都Ok,但会唔会大跌呢?
我自私地想楼市平平稳穏,吾大升都OK,不大跌就得
43. 法子 2014-05-08 23:46:58
再问佢:「咁点解你觉得有泡泡呢?」
44. 法子 2014-05-08 23:47:35
再问佢:「咁点风你觉得有泡泡呢?」
45. 法子 2014-05-08 23:52:06
佢话4升咗哄多咪有沿沫罗
46. to 30/f 2014-05-08 23:52:37


同意!! 支持男女配给法! 一由政府分配! 第二次婚要打靶!! 完全赶绝男沟女、女沟男市场!


47. 法子 2014-05-08 23:54:08
接住又扣帽子,你系炒家!


48. 法子 2014-05-08 23:54:47
我09年到而为无限楼㗻
49. 法子 2014-05-08 23:55:40
原来你出火
50. 法子 2014-05-08 23:57:13
生话:「我有买,你就话我系火家,生无买你话我出货。」

你点都要话有楼的是衰人
51. 法子 2014-05-08 23:58:13
救得一个得一个

其实你一厢情愿

攞苦嚟辛
52. 法子 2014-05-09 00:02:33
小阳,

有无听书?

现在1.15,升到1.6,嚟紧几年起码还有3成几。点会一成咁少?
53. 法子 2014-05-09 00:02:53
小阳,

有无听书?

现在1.15,升到1.6,嚟紧几年起码还有3成几。点会一成咁少?
54. 有10.1%受访者曾资助子女买楼 2014-05-09 00:03:35

香港集思会刚完成了一项题为《年轻长者的就业、经济及生活状况调查》的研究,访问了1002名55至74岁的「年轻长者」,包括已退休、半退休及未退休人士;这个年龄群组,主要属战后婴儿潮世代,占香港人口总数的21%。

研究发现,有超过一半受访者表示,以自己目前的积蓄、资产、投资收益及退休保障,要应付退休后的生活「不是太足够」或「完全不足够」,觉得「足够/非常足够」的仅得2成半,余下23%的受访者也态度犹疑,只称「可能足够」。

面对生活压力,超过4成受访者表示,退休后生活水平要略为降低,另外15%更指生活水平要大幅下降。不过,他们普遍表现得随遇而安,认为最重要是调整个人心态及生活方式,并学习「知足常乐」。

当被问及最关心或忧虑的事情,最多人说是「个人健康」(56%)、「子女工作前途」(23%)、「生活水平太高/物价高涨」(23%)、「家人健康」(23%)、「个人经济」(21%)、「家庭经济」(21%),以及「房价/租金太贵」(13%)。

由於担心子女无法「上车」,有10.1%受访者曾资助子女买楼,中上阶层及上层受访者有此做法的比例,分别达23%及40%,基层的比例也有5%。

笔者觉得,集思会的调查反映香港父母就算可能觉得退休后「唔够使」,仍很紧张和尽力帮助下一代买楼。不过,如何帮助却要值得深思,因买楼并不是替下一代出了首期便完事,子女仍有可能要继续供楼十多二十年,若在楼市见顶时给了他们首期,那随时只是将他们推入负资产的火坑。

其实,储首期是辛苦,当中涉及要努力工作,节约消费和做好理财,如自己能储得首期买楼,便证明他们有独立的能力,相信在工作或人生其他范畴,也容易会有更大的成就。

撰文:陆振球(明报地产版主管)

55. 法子 2014-05-09 00:06:07
老实讲,我最想年尾再加下Dad

等啲人交多两年租先爆边。

呢转爆完,都唔知做乜好。
56. 法子 2014-05-09 00:06:47
sorry

原来你唔系问我,问阿王。
57. 法子 2014-05-09 00:07:18
56. 法子 2014-05-09 00:06:47
sorry

原来你唔系问我,问阿王。

to 阳子
58. 饮大咗 2014-05-09 00:14:58


筹交错,然乎其间者,法子醉也。

59. 顺民 2014-05-09 00:17:31

法子兄:

你今日做乜 ?

60. 小阳 2014-05-09 00:19:28
冇问题,法王答都OK,
61. 小阳 2014-05-09 00:20:32
谢法王!
62. 法子 2014-05-09 00:23:25
回37楼」

无饮醉,只是

淡淡笑我太疯癫
我笑淡淡看不穿

畀淡淡激亲
63. 大话怕计数 2014-05-09 00:33:02
2014年5月8日

四叔施压 凯誉减10%散货

近月新盘连环推售,加上二手蚀让频仍,导至楼市承接力弱,恒地(012)旗下尖沙咀凯誉推出2周仅售出零星单位,人称四叔的集团主席李兆基高度重视,昨午亲身出招,接见各大代理行商议促销方法,并即时接纳代理建议,劈价10%「散货」;业界表示,由集团主席为楼盘销情督师,情况极为罕见。恒地昨晚随即发出另一张22伙价单,实用面积计平均尺价3.4万元,计算折扣回赠后降至2.6万元,已贴近同区二手市场,在四叔施压催谷销情下,代理不敢怠慢,即晚促成4伙交易,包括一买家斥资约3000万元连购2伙。

政府消息指出,一手供应增加,将进一步拖低二手楼价,并警告若加息3%,供楼开支将增加1倍。

「若加息3% 供楼开支倍增」

近月新盘续见减价或增加优惠等促销,有政府官员表示,按照目前楼市状况,即使楼价下跌一至两成,仍只是回复到去年的水平。不过,未来一段时间发展商有多个一手楼盘可推售,在供应增加下,一手楼价或进一步回落,肯定进一步拖低二手楼价。消息指出,政府会密切监察加息周期对供楼人士的影响,「如加息3%,每月供款开支可能是现时的双倍。」

上月底正式发出首张22伙价单的凯誉,也在大型新盘推出前,进一步降价推售。项目不受一手新例监管,早前推出后销情一直不理想,发展商恒地昨日召见各大代理高层,并由李兆基、集团副主席林高演和李家诚於中环国金二期76楼恒地总部亲自接见。

会议在昨日下午3时15分开始,约20分钟结束,消息透露,会上四叔向代理查询凯誉销情欠佳原因及如何刺激销情,态度平和,有代理回应指出,项目参观情况着实不俗,并提议可减价10%至15%。最终四叔亦接纳代理意见,即时减价10%,但表明是次减价后不会再调低售价,宁可保留收租,希望代理「可多多帮手」。有代理引述四叔表示,现时楼市并非很差,在地价及建筑成本不断上升的情况下,相信新盘亦不会大幅减价发售,未来推售的新盘亦不会「劈得很深」。


晤怪得年年财政预算计错晒数。就算以现时最平的息口H+0.5%加三厘,即系利率由0.8%加至3.8%,供30年,每月供款都只是多49%。可见大话怕计数!

64. CH 2014-05-09 00:34:34
法子兄,先休息一下,整日谂住好淡无益
65. 法子 2014-05-09 00:41:09
回64楼:

只是看见朋友,一个一个卖了自住楼,唉!

现在我的心难过。

66. 大宝二宝 2014-05-09 01:32:35
回65 法子兄

淡淡笑我太疯癫,
我笑淡淡看不穿,
中原指数爆边上,
便是淡淡梦醒时。

保重, 保重。

共勉之, 哈哈!
67. 珍惜香港 2014-05-09 02:25:50
珍惜香港

TO:法子

睇嚟,阁下真喺醉咗!醉者,从来都唔会认醉啦!哈哈哈!

乜仲有咁多人做咗鸵鸟,走去卖自住楼咩?咁个需求泡沫,咪仲大?

TO:42/F 小阳

呢样嘢,我可以加把口回应一下。

我认为,所谓爆边,只喺需求泡沫嘅局部释放。个市唔会大升,上升一成,只喺粗略而合理嘅估计。

但喺,如果呢个需求泡沫真喺全面爆破,出现千鸵万鸟嘅壮观景象,就会好似法子兄咁话,有机会升至三成。当然,升几多成呢啲数字嘢都只喺断估。而法子兄嘅估计,喺基於衡平比呢个指数。我唔知道衡平比喺点计出嚟,不过以往佢关於衡平比嘅一系列留言,同我自己对楼市嘅宏观感觉喺好吻合。

由於预期嘅升幅,将会嚟自果啲等无可等理性亢奋,FULFILL 咗嘅,亦将会喺真正嘅实力需求,所以当中涉及嘅成交,喺唔会造就一个抛货嘅因。即喺话,需求泡沫爆破形成嘅楼市升幅,喺唔会导致一个未来嘅大跌,所以,波浪理论,响呢个情况之下喺唔会成立。

讲到大跌,都喺果句,唔会关加息事。楼市响可见嘅未来都会喺供不应求,只要香港嘅经济冇乜大问题,楼市喺唔会大跌。由於冇造就到抛货嘅因,升幅过后,只喺会逐步回返至合理水平,即喺话,唔见得会低过依家嘅水平。因为我认为依家嘅楼价,正喺处於合理水平,法子兄嘅衡平比亦反映咗同一样嘢。不过,就好似余伟文咁话,仲要计埋未来嘅土地供求人口结构变化收入增长等等嘅因素,咁呢个合理水平,到时仲会高啲。

都喺果句,以上讲嘅嘢,都喺断估;唔对现嘅话,我喺唔会负责嘅!
68. 法子 2014-05-09 03:24:22
难得珍惜兄认同。

你的需求泡沫,应该系我说的负泡沫。

3成系指往后几年,去到1.6的疯狂位。

今年升一成差不多。还有两成在往后日子。

所以今年升完一成之后系唔会大跌。
69. Bull99 2014-05-09 07:25:07

今日 02:55 国际财经

耶伦:须5至8年缩减联储资产规模

联邦储备局主席耶伦表示,当局可能需要5至8年,才可能完成缩减联储局资产规的安排。这是当局首次具体阐释减少规模的时间表。有关时间与市场预期相若。

她周四出席参议院听证会时指出,暂时没决定如何处理膨胀了的资产规模。联储局过去7年不断购入证券刺激经济,资产规模由2007年的8000亿美元,增至现时的4.5万亿美元。

耶伦披露,当局没有急切性决定多少资产规模才算合适,但肯定最终会减少有关规模至金融风暴前水平,但相信要待经济整体好转时才会进行。

联储局现时继续进行第3轮量化宽松措施,上月议息会订下本月的买债金额为450亿美元。

耶伦认为,联储局决定提升利率后,也是开始缩少资产规模的时间,因为这是政策正常化的其中一项步骤。她估计,如果联储局采取让债券到期不再增购的措施缩减规模,可能要5至8年才会让资产回复至金融海啸前水平。


70. 蜕变中嘅懒人 2014-05-09 07:41:27

懒人昨日病咗,勉强睇完亮剑兄嘅回覆,留言谢过又即瞓,到今朝早睇见法子兄嘅留言前所未见咁风趣,同平时一本正经好大分别,果真酒后见真情,尽显法子兄感性一面,尽吐心中情后轻松晒系好事,法子兄言论出於真心善意,评论由人定,公道在人心,请不必介怀。

读完昨日留言,讲实话,即将面对几个大盘出场,单位数以千计应市,发展商必然尽出奇谋,务求食住近日难见嘅小阳春散货,新盘货尾估计亦不敢怠慢,往年惜售埸面恐难复见,2手热潮将趋平淡可期,久等再上车需求热潮好容易被满足、被冷却再归於平淡,懒人靠估直觉,最后可升一成都无必然信心,直话直说而已,请勿介怀。

不过,懒人牢牢记住,法子兄之前提过,预见2手盘源渐枯之际,新盘有更重大发现,不过不便透露,当然懒人绝不会强人所难,会待3几个月后市况较明朗化后,抱学习态度,以马后炮方式再谂前因后果,又或者到时法子兄觉得已系合适时机透露,咁就悭脑力又有野学了。

71. Peter Paker 2014-05-09 08:13:29
to 法子

倘若2年后租金再升多3成,就算到时可能升左3成,可能仍未过1.6?
72. 惜缘 2014-05-09 09:17:22
法子兄,早晨!
你昨晚的经历我也曾经遇过,感同身受,唔好灰心,你都是想帮人啫,支持你!
73. 法子 2014-05-09 09:35:24
回70楼:

你真系记得哂,所个写过什么。利害!

二手为何会无干盘,你响嗰篇文已经知道。其实,一手方面,资料来源不方说,盘源仲简单,一手系从「地」起的,政府手上已经很少地,所以 cy 上两年供地也就住用,今年也会干了。

至於嗰几千个新盘,根本就唔够,「长策会」都话香港一手私楼每年要大约1万9千个先够。因为过去10年都「起唔够楼」,现在香港新一代等买楼的人累积了很多。几千个新盘根本唔够。
74. 法子 2014-05-09 09:39:22
回71楼:

你说的情况是有可能的。

两年后应该要用两年后的数据再计。例如:租金、税率、建筑成本、利率、管理费、债息、公用股息率、交通费。

但两年后租金、利率是升是跌,要留意。
75. 法子 2014-05-09 09:40:45
回72楼:

多谢你。

可能和我的说话和他们无缘份。
76. 蜕变中嘅懒人 2014-05-09 11:00:44
多谢法子兄回应,我会再谂谂,我唔会卖到自住楼,呢方面我一定跟从。
77. Alan Pepper 2014-05-09 11:02:58
Back in 2007 my friend sold his flat and wanted to wait for drop in prices. I urged him to ar least buy something for own use. He finally bought a flat 2/3 the size of the original one. Of course he regret selling the larger one but still thank God he kept a small one. At least he doesn't have to rent now. In retrospect he thinks no matter prices rise or drop, at least own the flat for self use. As his salary more than doubled over this 7 years and the money he would have spent renting would only accumulate. And 7 years seems a long time but it flashed before his eyes. 
78. 顺民亮剑 2014-05-09 12:34:12
重未出晒货?
79. 小阳 2014-05-09 12:46:01
珍港兄,
谢谢你的教诲,我问这个问题系因为昨晚朋友间又谈大跌问题,我个位英藉大陆海归派有BB,又系两房换三房问题,佢放紧两房,谂紧租定买三房,佢话三房首期冇问题,D香港仔系我隔离暗叹好有钱啊!我心谂郷下仔,未见过大蛇小便。

海归小姐话佢唔望楼升,但怕大跌50% ,因为佢都系大陆人,见大陆个市都危危地,但系佢有实际需要,脑交战。

我又懒醒噤叫佢照买三房,不要平卖两房,因为三房借贷成数低,需求较两房细,容易叫业主减价,佢都话佢个屋苑两房和三房尺价差不多。还有我话你屋苑港岛区和4年楼齢,一手买家都系老派实力人,冇实力个D放紧盘啦!汰弱留强,佢个屋苑遇到大霖市应该企得住

我回家后又惊讲错,所以上来问大跌问题罗
80. 肥婆四 2014-05-09 14:17:54
法子兄:要保重身体爲要啊,佢睇淡米由得佢罗,何必搞倒自己身体呢,下次记得由佢呀,多休息下啦。
81. 珍惜香港 2014-05-10 02:42:35
珍惜香港TO:79/F 小阳

哗!乜教诲咁言重;我会唔敢覆你架!

阁下嘅朋友有咁嘅实力,当然喺三房照买,两房放租啦!你嘅提议好 GOOD,唔使惊讲错喎!

换楼客俾政府窒住,爆边仲未影响到三房,所以三房依家喺抵买,尚有议价空间。

大陆嘅楼市同香港结构上好唔同,香港就算单计本地需求,都好难响可见嘅未来得到满足,何况喺外来嘅需求?所以,只要香港嘅经济冇问题,就算内地楼市下跌,香港嘅楼市亦稳如泰山。况且,内地人喺唔会咁轻易放弃响香港嘅投资,就算走一个,都会嚟番十个;证据呢?冇噃!信不信,就由你啦!

几日前同旧朋友食饭,当中亦有内地人。大家讲起中港矛盾,一个内地 FRIEND 滔滔不绝,最近佢去过韩国自由行,赞不绝口,话香港有乜咁叻,依家啲内地人,唔再钟意嚟香港买嘢,又话五一已经冇人嚟。咁又喺!今年五一的确喺少咗好多内地游客,响港铁度同经过啲旺区都 FEEL 到。讲到来港置业投资,佢话依家内地人好多选择,可以投资美国等等,使乜拣你香港,又话要住嘅几好都有,香港有乜好住。最后我终於忍唔住口,先嚟一句开场白:其实,唔使同啲后生一般见识喎!跟住,加埋以下呢句,佢就冇哂嘢讲。

香港,始终喺最自由嘅城市;除非,你唔再做中国人。

世事有好多嘢,看似好复杂,但喺睇穿咗当中一啲不变嘅事实之后,就变得好简单。中港矛盾,只不过喺一个过程。无论喺香港人,定喺内地人,始终都要为自己嘅将来打算,有能力嘅,边个唔想拣一条好路俾自己走?你仲可以意气用事得几耐?只要有 1% 有能力嘅内地人,谂通咗我上面果一句,香港已经可以陆沉。

今时今日,响香港嘅大学修读硕士或以上课程嘅,内地留学生占咗好大比例。我都有呢啲租客,佢地个个斯文大方又识谂,唔喺一般香港年青人可以比拟。见过佢地嘅,冇一个唔慨叹啲蝗虫论者喺井底之蛙;我喺老板,都会请佢地唔请香港人。有人话,佢地只喺以香港做踏脚石走去外国,我当然唔排除有呢啲人;祟洋嘅,有冇中港矛盾,都喺咁祟洋,要走嘅始终会走。不过,我有个租客,起初亦喺内地留学生,毕业后响呢度揾到嘢做,落地生根,仲开始 PLAN 买楼;呢个现象,其实已经好普遍。

香港人,真喺要争气啲,唔好仲以为,自己喺天之娇子。
82. 十十下 2014-05-10 11:33:01
我估到内地人升上中高层之后, 佢地就会请更多内地人做野, 大家同声同气ma...
83. 小阳 2014-05-10 14:53:56
 To 珍港兄,
好多谢你的意见,尤其下面个段;

世事有好多嘢,看似好复杂,但喺睇穿咗当中一啲不变嘅事实之后,就变得好简单。中港矛盾,只不过喺一个过程。无论喺香港人,定喺内地人,始终都要为自己嘅将来打算,有能力嘅,边个唔想拣一条好路俾自己走?你仲可以意气用事得几耐?只要有 1% 有能力嘅内地人,谂通咗我上面果一句,香港已经可以陆沉。


你讲得好岩。我公司有很多回流人士,叫佢地返美国、澳洲工作,佢地都不太想,因为难上位,如果要做亚头,都最后都要返亚洲。香港系华洋集处社会,最岩佢地住,你话个大陆friend 可能冇系外地长住读书工作, 去到外国一定有歧视,我老豆话这系人性,要体谅,始终文化不同。所以你见越来越多海归派来香港,佢地唔想返大陆(冇得上Facebook.,google), 你地知唔知冇地上网等於闷死我地。所以留在香港or星加波,佢地唔系买楼投资,系自住,去得外国读书,一定屋企有钱,做够七年嘢便买楼罗。

佢地就系除了大陆学生留港读书外,海归派系第二个购买力。
84. 法子 2014-05-10 16:21:54
回83楼 小阳,

我的对白和我跟一个朋友的对话好似。

那时「上海自贸区」刚提出,老实讲,当时我真的不清楚细节。那朋友说得很高兴,对自贸区很有信心,而且可取缔香港。因我当时不明白自贸区的细节,便问了一句:「在自贸区内能否上 fb?」他到现在也没有回答,我到现在也不知。