地產博客 > 脫苦海‧梁隼 返回
瀏覽人次:32094    回應:23
脫苦海‧梁隼
脫苦海‧梁隼
最明顯的利淡訊號出現了
梁隼
2015年1月9日

  今日財經市場上就有一則大新聞:長實及和黃宣佈重組。

  根據報章報導,其中一個方案為,兩間公司合併為長和,每1股長實可換1股長和,每1股和黃換0.684股長和,合併完成後,再分拆地產業務,即長地上市。

  合併後的長和,將會接手系內所有非地產業務,而地產業務被分拆為「長地」再獨立上市,很明顯,長和系是放棄了地產業務。

  回看過去數據,長和系公司都傾向把盈利穩定,或新興業務分拆上市,如科網時期的tom.com,長江生命科技等,再有分拆收租業務成為REITS,近來的是分拆香港電燈。與其說盈利穩定,不如說欠缺增長空間,新興市場前景未明,放在旗艦公司架構內也不是上策。

  每次樓市轉勢之前,長實系必有動作,例如2008年大圍名城一Q清袋,樓市剛巧由當時高位調整,及後更發生雷曼事件及金融海嘯,去年利用丰匯打響頭炮再大量推出單位,又剛巧遇著樓市再度破頂,今次長和系重組事件,表面上看沒有大型散貨行動,但兩間公司都是在開曼群島註冊,變相遷冊海外,地產業務更完全脫離系內旗艦公司,即實際上是一個巨型的散貨行為。

  但願筆者是亂說一通好了。

 
 
我要回應
我的稱呼
回應 / 意見
驗証文字
 
會員登入
登入ID 或 網名
密碼
1. Peter Paker 2015-01-09 20:03:23
香港好多上市公司都係用 cayman islands 注冊公司做上市的主體(vehicle),是否這代表長實撤離香港?但不要忘記,長和的股票交易及長地的主營業務仍是香港
2. To pp 2015-01-09 20:14:00

但佢好似等同沽出部份地產業務,有冇咩意見?

3. Peter Paker 2015-01-09 20:17:22
我未睇長和分拆的 circular ,李生是否大量減持地产業務的股權?
4. To pp 2015-01-09 23:23:02

合拼完再分拆地產上巿,係2015 上半年,似係減持D股份,但摟巿大跌又唔似

5. 功課未做足 2015-01-09 23:35:47
2008年一Q清袋嘅係日出康城首都,唔係名城,名城2011年先至開賣!
6. yy 2015-01-10 05:54:26
新地長實信和是樓房工廠,賣樓是必然行為,一Q清袋是營業部成功銷售。何必對正常的商業行銷強行解讀呢!
7. Peter Paker 2015-01-10 08:05:57
據一位朋友所説,cayman islands 公司好難查到股東資料。股東可以唔使俾公眾查閲。最大好處

同埋如果日後要抽水,上市程序會比其他島公司簡便啲,好多大公司都係用 cayman island

 Cayman island 公司是咁多之中最易上市
8. To:PP 2015-01-10 17:32:06

請問你是如何解讀長和系尼次的重組?你認識對香港地產起到怎樣的影響呢?

9. happy小c9 2015-01-10 17:52:48
作為香港既龍頭企業,晌地產市道暢旺既時候避下險,實在係無可厚非。分拆長地,只不過係代表地產係長和系既非核心業務姐,何需大驚小怪?
10. 股災剄 2015-01-10 17:58:09

股災就到

11. happy小c9 2015-01-10 18:04:13
之前電能都分拆左港燈上市,唔通咁代表李氏看淡電力供應市場?未免係作者將主觀意願投射到地產市場而已。
12. 亮劍 2015-01-10 18:21:12
上年小弟咁睇地產發展商的部署:

1. 亮劍 2014-05-02 09:47:24


現在各地產商點喺香港玩地產:-


長和系-----拒哋應該估計於 2017 - 2019 年應爆煲,但在此之前應有井噴出現,咁他們的做法,應該係唔好入嗰啲要攪幾年才賣得嘅地皮;扣實快將落成嘅樓盤睇位賣;將其他到價嘅資產陸續沽出或分拆。如果我估計冇錯的話,小超會於臨爆前嗰段井噴期,就大手出售下樓宇,然後順手來个世紀大供股籌,補充彈藥以便在災後執平貨。


新地系-----拒哋應該估計後市應該反覆喺呢啲位上落,所以他們會扙著其名牌效應可賣高啲關係,將手上有嘅存貨順勢攞出來賣,然後再襯政府賤賣土地期,來個低吸平倉。


信和系------拒哋應該估計後市不能大升,所以再無勇往直前呢支歌仔唱。


九倉系-----拒哋應該估計後市應該會跌少少,因此拒哋在攞倒預售樓花同意書之後,就快速推售單位,玩火中取栗。


四叔、彤叔-----拒哋盡量唔得失你政府,所以邊個做特首都唔驚,照行照做、照辦煮碗。


太古系------有大把優質收租物业打底,專攪奢侈樓,每月一兩間咁出,唔嗲唔吊都得。


其他中小型發展商-----每間最多都係幾百個單位,輸唔死人!


13. 亮劍 2015-01-10 18:25:01
而上年我對各持份者就咁睇。

亮劍 2014-05-02 11:45:22


現在各持份者點喺香港玩地產:-


投資者-----若是你認同KS,估計於 2017 - 2019 年應爆煲,但在此之前應有井噴出現,因為有 SSD 關係,咁你們的做法,應該係唔好入嗰啲要鎖幾年才賣得嘅新樓樓花;然後扣實你嘅現樓睇位賣。如果我估計冇錯的話,大市會於臨爆前有段井噴期,到嗰時乜東東狗屎垃圾樓都會狂升,那大家就可大手出售你名下的樓宇,自住走唔走隨機應變,之後就手持彈藥以便在災後執平貨。


收租佬-----若是你估計後市應該反覆喺呢啲位上落,因為一買一賣耗費甚巨,繼續收租方為人上人。


大陸佬------若是你估計後市不能大升,咁就靜觀其變,等發展商同你俾 BSD 才入市,方為上策。


租客-----若是你估計後市應該會跌少少,那麼你應該走去勤力 D 睇樓,希望天降「田雞業主」,俾你殺價一成。


想攪換樓-----邊個做特首你都要住,照行照做先,有多餘錢以及放寬打房才攪樓換樓。


有錢佬------持有大把優質奢侈樓的人,現在政府玩緊你們,逢三退一持盈保泰啦。


自住业主-----每間咪爭銀行幾球,呢幾年低息大家中應執倒唔少啦,唔好話俾我知使Q曬呀,總之淡定有錢剩!

14. 亮劍 2015-01-10 18:31:29
今年我的睇法:
1 楼價先升後偏軟,預計全年升 4~5%
2 租金持續上升,預計全年升6~8%
3 利率上升乏力,俾盡升你半厘
4 政府估計的落成量同佢打個8折就是實数
15. 向饭民说不 2015-01-10 19:06:40
加息最大的问题是资金走向美国,最近美国都未加息,美金就超强,美国一旦加息,会点呢?
今年最大风险,还是超强的美金。
16. 珍惜香港 2015-01-11 11:35:13
珍惜香港

呢篇留言,其實喺較早前我响湯博士果邊留言嘅詳版。今次重複,喺因為同大家嘅分歧太大,所以真喺要強調一下。關於長和系重組,本來冇諗過要寫啲乜嘢,而我亦覺得個 PICTURE 已經好清晰,冇乜嘢好寫。但呢度嘅反應,同坊間嘅一樣,都喺咁負面,實在令我感到太驚訝。就好似梁隼話,長和系呢個動作,實際上,喺一個巨型嘅散貨行為;連湯博士都話,今次分拆長地上市,即喺對大家講,香港地產唔喺長和系嘅優質資產喎!

唔通一個黃虫之患,真喺搞到大家 SHORT 咗?今次長和系重組,我完全唔覺得有乜嘢負面。尤其喺响樓市方面,首富根本冇睇淡後市,只喺認為地產呢盤生意嘅模式,應該由進取,轉營為保本,喺對香港樓市體質有信心嘅表現。人地都冇話要退,就算喺退,都只喺退休果個退啫!

我話過,首富講嘢,一定要睇 Original,睇足本。因為啲傳媒同學者,次次都將重點放响啲雞毛蒜皮度,關鍵嘢就 SKIP 哂。如果仲未睇過足本嘅,就唔好咁懶,CLICK 下面睇清楚先啦:

長和系重組記者會答問足本

記者會裡面,有人問首富,點睇今年香港嘅樓市,佢話會好安定,因為美國今年應該加唔到息,就算加都只會加好少。但呢個唔喺最重要,重點喺,香港,今時唔同往日啦!以前,地價貴過建築費;今日,好多新界地方,建築費仲貴過地價。佢冇再進一步解釋,但喺呢樣嘢,佢近年講過好多次,而今次講地產,對起樓之類嘅連提都唔想提,反而多次強調集團嘅龐大租金收益。即喺話,以發展商模式經營地產業務,已經過時,應該轉營至一個長線持有資產,以穩定租金回報為利潤嘅保本經營模式

營商之道,薄利嘅話,就要多銷。今時今日,做發展商,成本又高,毛利薄,量少,回報期又長,搞咁多嘢,都喺一次性賣咗去賺你果少少;倒不如人地起,自己買,你起樓賺果啲,我俾埋你又點?長線收租賺番突啦!所以將來嘅長地,會不斷購入優質資產,多買少賣,以長線收租為主。呢種退休式嘅保本業務,同進取型企業管理模式截然不同,甚至喺相反,所以一定要分拆出嚟,先至唔會影響非地產業務嘅發展。

企業萌芽期間,以保本業務支持,無可厚非,但到企業發展成熟之後,呢種支持就會變成寵溺,令企業走下坡。將轉營至保本模式嘅地產業務,脫離成熟發展嘅非地產業務,本身就喺一個順理成章嘅商業決定。而遷册,亦只不過喺基於技術考慮,一個與時並進嘅普遍做法啫。將呢啲嘢,渲染成乜嘢對香港冇信心、睇淡樓市、撤資之類,根本就喺廢 UP。

我反而認為,首富將地產業務分拆,轉營至保本經營模式,喺對香港有信心嘅表現。確認本地物業為優質資產,先至會長期持有,唔會因為現價嘅升跌,隨便變賣。因為優質資產,喺睇價值,唔喺睇價錢;而物業嘅價值,就喺基於佢衍生穩定、長期現金流嘅能力。

如果要搵一個比較中肯嘅撮要報導,可以睇經濟日報呢段片

其實人地年紀都唔細,整合企業,為退休、為後人舖路,有乜咁出奇,何必諗得咁複雜?營商都要與時並進,而香港嘅政治體制都喺一樣;到記者會最後,當然唔少得專誠留一段時間,同大家強調一下,一人一票選特首,喺佢同全港七百多萬人嘅意願,千祈唔好原地踏步啦!
17. 李嘉誠決定準確,港樓要下跌 2015-01-11 15:25:56
李生業務遍全球,冇錯決定,港樓價要跌!準備賣樓!不想平賣就好
18. 向饭民说不 2015-01-11 22:24:13

最近重新思考黃屍之亂,發現原來香港離被歐美制裁是那麼多近。如果香港被歐美制裁,可以肯定香港經濟一定崩潰。

黃屍之亂如果失控,政府鎮壓,學生死亡,歐美肯定會制裁中國/香港。

所以真系要感恩CY能控制場面,黃屍之亂可以和平落幕。香港經濟沒有被衝擊。

19. 樓市趙括 2015-01-12 11:02:40
寫地產寫左十幾年,係樓市關鍵果幾年老點自己讀者已經夠賤,仲要用呢D牛頭角師奶既方法去估市,完全冇PP亮劍等人既客觀數據支持,根係本以做稿匠收稿費既思考,同PP等人深入準確但完全免費既無私分享比較,呢D收錢賣稿仲要老點讀者,真係賤人中既典範。
對於呢D人,李嘉誠最啱果句係:有能力既人唔出聲,冇能力既人爭住做!

20. 香港仔 2015-01-12 11:32:46

To樓上

同意,此類人不少

21. 樓市趙括 2015-01-12 12:39:32
呢D人,如果重有一點點良知,應該寫一篇文分析自己以前為何睇錯,向讀者道歉,而唔係偷地有一篇話睇好,轉頭又出篇文hedge the bet,他日有結果時就選擇性講以前點睇,真係人不要臉天下無敵。
股市財演都可能係害人D多餘投資錢,樓市演員可能令D marginally 買到樓既小家庭錯失機會,特別係佢個收錢地盤yahoo多數都係D初哥去既地方!
見到呢D人真係好似睇到人sell 保險基金咁大大聲叫人小心!
22. 亮劍 2015-01-12 13:56:00
小弟為乜成日無償喺呢度發表地產意見?
主要原因係我見唔少香港主流傳媒嘅地產報導,毫不客觀地用以偏概全手法、配以錯誤数据、断估當事實、或用淡友為主的小圈子咨詢當核實,那麼出來的結果,緊係離天萬丈、害人筆錢啦。
我為人包拗頸,睇完D報導後,小弟好多時會上網、打電話問地代、揾朋友在群組討論……睇睇呢D報導有無老作滲水作假。
比起湯博士每日寫幾编,我亮剑真的不值一晒,希望第二時小弟錯估17~19年楼市,原來無回、反而創宇宙價果陣,各位唔好插得咁應就好,哈哈!
23. To: 樓市趙括 2015-01-12 14:34:38
LIKE!!!!!