地產博客 > 文亮言 返回
瀏覽人次:24291    回應:48
文亮言

空城計其實是空營計

 

湯文亮博士

紀惠集團行政總裁
2019年7月9日

  年輕示威者佔領立法會事件已經超過一個星期,不少報章話政府用奸計,擺出一個空城計,令到入世不深的年輕人中計。過了一個星期,竟然沒有人糾正政府所用的不是空城計,而是空營計。年輕人中計,只因為誤將空營變空城。

  在三國時代,諸葛孔明與司馬懿有不少對壘戰,其中一戰是馬謖不聽孔明吩咐,將軍隊駐在山上,被司馬懿斷水源大敗。在後方坐鎮的諸葛亮已無兵可用,無法抵擋司馬懿十五萬大軍,唯有大開城門,同時派人送了一封信給司馬㦤。內容大致是若果仲達入城,將蜀軍徹底擊敗,魏國曹氏將無後顧之憂,回程時一定會被魏國大將曹真斬殺。司馬懿收到信之後,衡量過輕重,對手下話孔明一生緊慎,大開城門,一定是佈下空城計,待魏軍入城後撃殺,於是宣布撤兵。如果話政府佈下空城計,即是政府當日在立法會佈下天羅地網,待年輕人進入之後大舉拘捕,否則就不能稱之為空城計。事實上政府全軍撤退,年輕人不費吹灰之力佔領立法會。他們的確是中了計,不過是空營計而不是空城計。

  無論在中外以往有不少戰役,都出現過偷襲敵方軍營事件。偷襲中各有勝負,但有一件事可以肯定。當偷襲的一方入到敵方軍營,如果發現空無一人,知道對方早有防備,擺下空營計,會立刻撤退,如果唔撤退會被對方圍剿。所以,當年輕示威者進入立法會之後,發覺沒有警員駐守,應該立刻撤退,不能夠傷害立法會一磚一木。這樣做一定會贏得全世界輿論,現在則反其道而行,盡情破壞後溜走,即是向全世界公佈自己罪証。雖然世界各國都是企在示威者的一邊,但見到這種情況,亦不能不略加譴責。有人問點解示威者會咁失策,唔見到有警員應立即撤退。我認為除了勝利沖昏了頭腦之外,他們不明白空城與空營的分別,白白浪費了勝利的果實。

 
 
我要回應
我的稱呼
回應 / 意見
驗証文字
 
回應 / 留言規則
  1. 禁止撰寫粗言穢語、誹謗、渲染色情暴力或人身攻擊的言論;
  2. 禁止以名稱/暱稱/綽號/同音字等批評或映射任何人士、機構、公司;
  3. 禁止發佈有關招聘、推銷、廣告等內容;
  4. 禁止公開任何個人資料(如電話號碼、電郵地址、即時通訊帳號等)。

敬請留言者自律。本網站保留刪除/堵截任何留言的權利。

會員登入
登入ID 或 網名
密碼
1. 十一哥 2019-07-09 12:02:50
點解比佔咁耐都唔捉鱉呢 ? 其實係想等佢地放埋火、攪出大波蓆先啅、點知班莫薑…冇係真勇武、玩完就散水、嘥咗9官心機度條空營計。

2. 玩完就散水 2019-07-09 12:14:08
有散左去呆灣, 有啲去老美, 殺人嘅逃左去大陸, 氹氹轉, 本土才是最大的空營, 不如改為驅逐條例, 犯事者是但趕去一個地方, 唔去老美老共就丟去呆灣。
3. 鳥5 2019-07-09 12:26:13
刀兄,習生反腐,全國文武官,我谂幾年前超過7成為 敵,當中吃裏扒外,乜招都有。 只有你諗唔到, 冇班友做唔出。。。 我個人覺得, 習生畀人剌殺 幾鑊 ,佢根本唔會盡信任何人。。。 不過習生係徹頭徹尾 ,民族主義者。 反而我覺得 呢幾年日子 ,大陸係要捱。。 香港唔會好睇邊。。 國內對講 有英甲兩排 呢個係事實。。 國內唔少利益人 上香港關 呢個都係事實。 佢又點會唔知呀。 。不過香港故宮, 航母訪訪港, 巴士 意外死亡 18人 親自回電, 港珠澳親自主禮。。 以上呢啲 共產黨 body language 響國內 所有文官 其實睇到好明 ,香港人有可能唔知個深度。。 所以韓正呢鑊嘢都其實考起。。。 在客戶覺得有啲時間會混亂啲 對港政策。。 但大方向都係跟習生思路走
4. 鳥5 2019-07-09 12:27:30
更正。 國內唔少利益人想香港瓜呢個係事實
5. 鳥5 2019-07-09 12:35:32
早個幾禮拜前, 我都話大陸一定會查資金來源 ,時間點。。 背後個故事。 唔通 習主席 團隊 只係 睇住份東方日報,走去分析咩。。 幾支團隊互相監察, 最少。。。 以我觀察 佢唔係食齋。。 不過用嘅時間準備會好長
6. 鳥5 2019-07-09 12:37:34
不過話時話。。 韓正畀人將軍 ,在下 就真係未聽過
7. 鳥5 2019-07-09 12:53:21
我嘅理解... 佢最憎嘅唔係美國人,   係掛住共產黨 ,個名 害9中國人 嗰啲人。。 你重佢嘅歷練,其實唔難理解。。。 佢黑面最多 既時候 係開會。。。 你留意下 呢幾年。 不過共產黨開大計畫計畫越大 前期 要受時間就越長。。 習主席 上場好定唔好 咁你就要睇下 用長時間去睇定短時間呀。。。 不過勸君都不用多諗 搞掂自己先。。
8. 鳥5 2019-07-09 13:06:32
反腐烈士,到而家都好低調拜察。。D果人 忍受能力.. 高於常人... 對嗎? 佢似好大喜功嗎?
9. 鳥5 2019-07-09 13:18:37
刀兄,有時候有預知能力嘅人 ,其實 未必 係好事... 同理上去睇, 第一。贏冢 響國內通常係低調嗰個。。 所以開局通常 同結局係估唔到嘅。。 你未必中。。 第二 ,畀你估中其實對你都無法改變。。。 如果一件事你煩嚟煩去都係一樣。。 響佛嘅宇宙 。。。即係(唔使煩)。。对嗎?
10. 鳥5 2019-07-09 13:20:16
諗啲該諗嘅嘢, 唔諗啲唔該諗嘅嘢.. 未嘗唔係一件好事
11. 畀人將軍 ,在下 就真係未聽過 2019-07-09 13:20:21
鳥哥, 禾都唔信阿爺開國七十年, 第一次捅馬蜂窩
12. 鳥5 2019-07-09 14:52:37
韓正,乜野東西? 中央對港。。 主將。。 係咪有需要了解下呢? 先唔好講是敵是友 暫且不提。。。
13. 鳥5 2019-07-09 14:55:20
中美博弈主將,王岐山 係乜嘢東西? 你要睇清楚個局 係咪又要需要了解下呢? 先唔好講鹿死誰手,暫且不提。。。
14. 鳥5 2019-07-09 14:56:17
11F,对嗎?
15. 向泛民说不 2019-07-09 14:58:24
11楼,一开始时,移交条例根本没有人关心,第一次游行,得小猫3,4只。到了第二次游行,其实也不是很多人。只是在CIA,台独势力,法轮功势力不断造势,造谣,抹黑,玩世界末日论之后,年轻人被恐吓到出来。

这件事,其实反应出第一中央真系支持一国两制,没有太多理香港人,所以先眼巴巴看着海外势力造势,造谣,抹黑,玩世界末日论,而建制派和政府也完全没有政治敏感度,说白了,就是建制派太废了。
16. 鳥5 2019-07-09 15:05:54
賭場 足球 ,都要睇下 邊個做領隊 係咪?
17. 鳥5 2019-07-09 15:08:40
乜嘢時候用乜嘢人 做個管理 都知㗎啦.... 唔講咁白啦
18. 向泛民说不 2019-07-09 15:43:18
楼上,点解玩洗版,有咩目的?每次都要打验证文字哦。
19. 邊個做領隊 2019-07-09 15:47:21
禾想不是被將了軍, 因為將軍是沒有去路了, 最多是被突襲, 有些本來唔急做 hea 做唔放上日程嘅工作現在又要認真做了。至於乜野東西, 其實領導人都主管過港澳事務, 不過個重點是以港澳事務歷練, 因為香港的重要性會越來越低, 如果不是最近刷存在, 近乎不置可否了。 
20. 鳥5 2019-07-09 17:27:42
19F,你亦有道理,亦係眼前事實。不過件事,如果被攞到中美盤期上面。。 好很大鑊。。 我想我咁去表述, 一啲嘢 香港 人唔係太了解嘅嘢。。 寒戰 大陸好很窮 。。。都願意死22萬解放軍。。 目的唔係侵略士地, 唔係要威( 當年北韓仔係五倍gdp南韓 好有錢)。。 係解放軍 唔會接受一個反對政權嘅政府住響隔離。。 呢個係 嚴重 地緣政治風險。 而家必須要缓。。。。 不過重點搞下民生, 搞下啲地, 利誘班後生仔上大陸仔 同化一下。。。 其實又未必懷。。 我本來睇到個局就係咁
21. 鳥5 2019-07-09 17:33:08
利誘 班後生上大陸呢個唔係我作 ,係根據幾年前對台政策, 判斷 出嚟。。大 陸係玩小步密走。 適當時候就會放大。。。
22. 鳥5 2019-07-09 17:42:32
科學園嘅論證... 一個社會嘅 民粹, 政權交跌, 戰爭前期,.... 同 貧富懸殊,堅尼系數,公民購買能力係。。。。直接關係。。。 講得白啲天下太平冇人反清復明。 而家啲後生 睇大陸 其實 係 停留 響8幾年嗰個宇宙。。。 我真係唔知點講。。
23. 鳥5 2019-07-09 17:51:27
我無意得罪而家返後生仔, 咁差嘅下一代都係香港人 約下一代, 咁差嘅祖先都係祖先。。。 必須要接受。。。 因為呢個係事實, 不可逆轉
24. 其實 係 停留 響8幾年嗰個宇宙 2019-07-09 17:57:12
咁冇計喎, 內地人黎到旁若無人, 出外不文明, 文明不出外, 另一些內地人響哩處借香港做滾內地人生意, 搞到神憎鬼厭, 本土細路生活上耳濡目染, 阿媽又話爭奶粉爭學位, 唔會從頭到腳喜歡阿爺掛?
25. 如果被攞到中美盤期上面。。 好很大鑊 2019-07-09 18:47:04
老美並冇晒冷, 如果老美晒冷, 大不了一窩端, 所以只係打支加強針, 等啲人離一離, 浪費十年八年統戰努力, 等美帝可以有個根據地玩落去, 形成風土病。
26. 真真薯片 2019-07-09 19:07:21
博士,警察係準備好甕中捉鱉,警察總部就係隔離,撤退後再出擊應該唔洗半個鐘

如果示威者衝入去乜都唔做,咁就真無贏到開巷,不過從佢地入去破壞到走人,睇得出佢地真係見機行事,冇計謀,連走唔走到係最後先決定,果晚睇新聞果陣,又有幾多人估到佢地竟然會走?

呢班人冇領袖,到時先算去玩法,竟然可以搞到林鄭既精英班底亂成一團,都算係神奇
27. 都算係神奇 2019-07-09 19:21:19
有咩咁神奇, 機關算盡機深禍更深. 例如而家仲諗同大專學生會對話, 其實都多餘, 大專學生會不同中學學生會, 會費收幾百一年, 又唔係必然要入會, undergrad 係最低層學生, 工學院入學都冇讀 pure 同 applied, 對上有九千幾萬 master doctor post doctor, 一年撼一次莊七除八扣得幾個月命仲短命過林鄭, 就黎放榜而家應該奔走行籌備緊啲低能鹹濕呃雞翼蝦條玩意, 八條廢柴坐埋一齊開大口代表性是零, 咁仲去對話唔係轉移視線就係真心膠天真傻。
28. 666 2019-07-09 19:46:49
睇睇年青人手机,真係自發式一面倒反.洗腦洗得非常撤底.
29. 舍神 2019-07-09 22:10:23
有勇無謀,正是年輕人死穴! 
無計的!更何況, 呢次運動根本冇龍頭!
30. 真真薯片 2019-07-09 22:27:19
同學生對話其實都係浪費時間,果d訴求如果冇正面回應,d人點都會狙擊落去,咁鬥落去只有兩個可能

1/ 林鄭頂唔住先,最後慢慢一步步接受/被逼接受全部/部份訴求
2/ 示威者堅持唔住先,林鄭未接受訴求前,民氣消散,隨時間過去,抗爭失去主流支持,搞唔到落去,不了了之

好明顯林鄭正在全力向(2)既方向努力,一味死頂,隱身,拖時間,再整d屎橋去抹黑示威者,話佢暴力又好,擾民又好,再配合大搜捕嚇走膽小既人,又出黎對話,配合cctvb搶輿論攻勢,盡量拉低示威者民氣,讓時間幫自己贏呢仗

而示威者就不斷遊行示威,保持聲勢,比壓力警察同正苦,希望警察同正苦做錯野,例如打錯人,制造警察暴力畫面,又或者令到高官講錯野,從而拉返高民氣支持

兩派對撞,到底誰勝誰負?正常情況下,我會買正苦贏,因為時間企無正苦一方,但係今次有d奇怪,老實講,612前我都仲認為送中條例一定會如期通過,71晚11點我都以為裡面班人一定會比人拉晒,但事態發展都完全出乎意料,所以兩派對決誰勝誰負,真係難以預計,唯一可以肯定既就係林鄭同示威者都係死牛一面頸,和談解決係絕對冇可能,最後一定會有一個贏一個輸




31. 木子 2019-07-10 12:12:20
如果示威者有咁好頭腦, 就已經可以成為政府人員, 洗乜發難攪破壞。
32. 鳥5 2019-07-10 14:21:49
24F 呢個我認同, 根本 係政策上個移民出咗問題。 配套未得講倫理。。。 做好人都要講實力。。 市民買單
33. 鳥5 2019-07-10 14:24:28
文化係要夾幾代溝.... 啱啱暴發戶 國家.. 全世界一樣... 需要時間 香港如是 大陸一樣.... 而家大陸人冇水你唔覺得香港啲大陸人都斯文啲嗎... 本人並非針 政治民族 宗教 只係從社會科學個觀點去睇呀
34. 鳥5 2019-07-10 14:33:13
總數字去睇 香港有 現貨加十萬個 公屋 市民怨氣 最少減四成。。。 另外你有又好氹又好搵到就後生 2萬人想到大灣區搵到佢自己世界 香港整體 怨氣 小8成。。 咁中央 就應該安樂啦。。。。 乜鳩嘢生產力嘅城市最自由港。。。 其實唔重要
35. 鳥5 2019-07-10 14:34:19
穩定 總好過 繁榮
36. 鳥5 2019-07-10 14:37:02
先求太平 後再繁榮,仲邊有人反清復明呀。。。 唔係針對政治宗教 只係同社會科學館點去睇
37. 鳥5 2019-07-10 14:38:41
十一哥 今日我再加兩塊刀片 照舊打靶輪29200, 睇跌
38. 十一哥 2019-07-10 15:49:08
雀仔 食咗糊撩緊牙、再深多D就反手幫庒。

39. 配套未得講倫理 2019-07-10 15:53:21
我幾年前已經問, 點解特苦冇一個 model, estimate 咩野人到咩年紀應該生活要有乜野所以要提供咩配套, 答案係冇, 同寄張荒去屋宇一樣, 唔會有回覆。當年有啲野林翠閂話係制度問題, 禾已經打埋字, 話一個二打六官先可以咁答, 佢唔可以咁答, 因為佢就係制度。
40. 真真薯片 2019-07-10 19:23:35
望返轉頭,樓市方面林鄭淨係搞左個大便論同64博73,建議搞空置稅同建議搞明日大愚

基本上,周交白卷冇乜分別
41. 鳥5 2019-07-10 20:22:14
十一哥你咁玩都啱...
42. 鳥5 2019-07-10 20:26:43
嘩刀兄, 美國出政策, 所有出年大選呀 紅色資金支持台灣選舉 必須人交畀美國政府on list 制裁呀... 港獨台獨 出年玩大project.. 一個就總統選舉, 一個立法會議席呀... 香港麻9煩。。
43. 鳥5 2019-07-10 20:28:08
香港到達某種狀態, 23條即出 。。。
44. 鳥5 2019-07-10 20:51:56
美國總統籌港獨台獨. 可能 唔係以前香港見嗰啲 威力... 刀兄弟 feel唔feel到 嗰陣攞 味。。。
45. 引刀一快 2019-07-10 20:53:20
鳥5兄

如果淨係鴿派鷹派之爭,就好喇。
因為鴿派鷹派都係為社址,態度觀點套路嘅分歧而已。
今次,關“鄉愁”事。
46. 鳥5 2019-07-10 21:08:09
我簡單啲講 ,大陸懷疑, 有證據 。。今年 美國係正式 幹預香港 19年立法會 選舉, 嗰個係大陸 同香港 個春袋位。。。
47. 鳥5 2019-07-10 21:13:44
香港建制派 ,好被動呀 幫政府又死, 輸議席。。。 美國如果Timming玩得靚, 香港麻9煩
48. 引刀一快 2019-07-11 04:39:32
鳥5兄

我試試唔講明但係又講明啲,粵港澳大灣區係唔會有兩個嘅,其他乜地方,都只能叫做乜大灣區。
如果大灣區嘅香港唔掂,咁大灣區一定失色,其他“彎區”就有可能超越佢。

咁,咩人想超越呢個粵港澳呢?