四叔估樓價再冧一成

新聞資訊 > 過往預測 返回
瀏覽人次 : 7178
過往預測
四叔估樓價再冧一成
(文匯報) 2016年6月3日
籲買樓「使乜驚」 再跌政府會「減辣」

香港文匯報訊(記者 顏倫樂、實習記者 李婉芬)人稱四叔的恒基地產(0012)主席李兆基在3月時曾發表「樓價兩年跌三成」的言論。昨日他再指出,樓市由去年高峰期至今已下跌兩成,明年底前應會再跌一成, 甚至可能跌少於一成,認為市民如果自住,現時是買樓時機。又指現時地價跌得太快,對政府庫房收入有影響,樓價再跌的話政府或會「減辣」。

四叔昨於股東會後再被問到對樓市的預測,他表示,之前已曾預測樓價至明年底會下跌三成,但至今樓價已由去年高峰期跌兩成,預測之後最多再跌一成,甚或跌得少過一成,「之後就唔跌」。

地價有得平 建築費難減

他指出,地價跌幅一向跌得快過樓價,如果樓價跌兩成,地價要跌四成。以將軍澳為例,建築費成本大約5,000元,假若地價5,000元,即樓價要賣1萬元以上。假設樓價跌30%就只可以賣7,000元,但建築費仍要5,000元,變相發展商投地就會減至2,000元。「樓價再跌落去,政府就變咗送地出嚟,一個仙都無得收,所以我話地價唔跌得幾多,最多跌三成就係咁解。」

將軍澳一年前地價大約5,000元,李氏認為今日已跌至3,000元,樓價再跌亦非政府樂見,「再跌多啲,辣招可能又少啲」。那麼現在是否買樓時機?四叔說:「掉轉嚟講就反而穩陣。樓價可能只係跌少少,買樓人士使乜驚啫,趁?家咁多新盤開盤,睇啱的應該要買,無謂話市淡唔買,但如果買嚟炒樓就唔好喇。寧買當頭起,莫買當頭跌。你去炒好蝕底,而且?家啲負擔太貴,貴到離譜,你如果一買一賣,可能損失20至30%,炒嚟做咩?」

推高成數按揭「好過唔賣」

問到最近恒地樓盤提供不同高成數按揭,李氏表示,不同項目有不同處理方法,個別會提供八成至九成半按揭。他說:「有時我哋想賣咗出去先,慢慢收,好過唔賣,唔係個個地盤一樣,有啲地盤賣得好,就無謂咁多首期,可以收多啲都得,有啲地盤入伙,銀碼太大,咪就下每一單的情形,都係多一成少一成的按揭,唔係好大問題。」