規劃要長遠 莫只顧眼前

新聞資訊 > 地產新聞 返回
瀏覽人次 : 5548
地產新聞
規劃要長遠 莫只顧眼前
(文匯報) 2017年7月31日
「即時的掌聲個個都鍾意,但你諗吓係咪(應該)為咗即時的掌聲而去做嘢?定面對困難時迎難而上?掌聲一時間可能冇,但當十年、廿年後可能愈來愈響。」謝偉銓無奈地表示:「香港有一個現象,支持你嘅人唔會講出嚟,反對你嘅人就會大聲講。我哋就係想講啱嘅嘢,但呢樣嘢幾時會慢慢轉變?」

「港地用途過於單一」

對於最近熱議的發展郊野公園等,謝偉銓說:「唔係完全唔可以諗㗎嘛,可以善用,關鍵係點樣令郊野公園更能發揮作用,又可解決居住問題。」他批評香港的土地用途過於單一:「路就只係路,工程師的責任就係諗點樣可以安全、快捷、造價平啲;天橋底的空間點利用之前亦有講過,如果起橋時有諗到,就可以善用個空間,用途就會多元化。」

「佰合」短片製作成員之一葛立忻說:「有時啲人話政府做郊野公園,即係唔做棕土,但其實棕土好複雜㗎嘛,咁多個地主,又有私人發展商擁有的地,唔係話做就做。政府已經好明顯想做棕土,你踢佢都無用(不可能再加快發展)。嗰件事本身複雜,與其不斷去鬧去踢,不如諗吓以前難用的地,可唔可以用創意用設計,去開發多啲新的出路。」

葛立忻不諱言:「郊野公園係絕對要掂的課題」。他舉例,政府現正積極考慮透過非原址換地方式,以大埔船灣已修復堆填區土地,換取同區沙螺洞內具高生態價值的私人土地,以長遠保育沙螺洞。「香港好少做(非原址換地),其實外國已經好常用,但港府行咗一條路出嚟,有幾多人會讚佢呢?」

「郊野公園絕對要掂」

過去政府每次大型規劃,幾乎無一倖免遭到市場激烈反對,但葛立忻認為不應因噎廢食。「香港過去更加專注喺短期利益上,忽視長期發展,希望之後考慮長遠啲。」

「城郊合一」短片製作成員之一郭訟揚認為,港府未來應該更加着重與各界溝通:「即時的掌聲係咪代表長線就唔好呢?好視乎人的學識去到邊,當大家都一致知道你為長遠做,我都畀掌聲你,所以溝通係好重要。當政府做啲嘢係為長遠的貢獻,要好有效咁溝通講畀市民聽,畀大家知道。」