小學打樁 震裂新公屋

新聞資訊 > 地產新聞 返回
瀏覽人次 : 7886
地產新聞
小學打樁 震裂新公屋
(太陽) 2015年12月24日
學校打樁令新公屋出現裂痕?今年初才落成的上水祥龍圍邨,居民開始相繼入伙,惟近月有不少居民反映,鄰近一所小學連續數月進行打樁工程,每次施工都令住所「地動山搖」,有單位牆身、吊櫃以至天花疑因打樁震盪出現裂痕,新居頓變「裂痕屋」。有工程師直指,打樁所產生的震盪可能會令單位牆身的批盪裂開,而新公屋採用預製件建築,較傳統的石屎建築容易受震盪所破壞,嚴重時更有機會令預製件鬆脫,破壞樓宇結構。房屋署發言人表示,會轉介相關個案予有關部門跟進。

圖:朱偉坤/文:紀靜雯

「我搬咗嚟個幾月對面就開始打樁,之後牆身開始有裂痕,我都冇為意,直到掛電視個位出現裂痕,我就開始擔心,打樁震到好似地震咁。」呂先生今年七月搬入上水祥龍圍邨一個高層單位,毗鄰一所興建中的小學自九月起早午各有一小時進行打樁工程,隨後他發現家中多處牆身呈現裂痕,其中以懸掛電視機的牆壁裂痕最長,接近兩米,牆上的吊櫃底部亦裂開,估計是與學校打樁有關。「對面地盤試過同時兩部打樁機一齊打,震到屋企啲傢俬、物品都郁晒,真係唔敢留喺屋企。」呂向記者展示打樁時段在家中所拍攝的短片,片中可看到放在枱上的眼鏡被震至左搖右擺,可見震盪的強烈。

裂縫可放入五元硬幣

在另一高層單位居住的林小姐,家中亦有同類情況,「我搬咗嚟一個月先發現隔籬原來打緊樁,後來見到自己道木門斜咗,離晒口,有時根本鎖唔到門,連開關都難。」記者現場所見,林家中的大門右上角位置出現明顯裂痕,門框與牆身之間亦出現裂縫,闊度約可放置一個五元硬幣。林表示收樓時可順暢地開關大門,懷疑打樁工程的震盪導致大門傾斜。

對於入伙數月的新居受損,邨民陳小姐坦言十分擔憂:「裝修冇幾耐(牆身)就咁快有裂痕,愈嚟愈多,而且日日畀人震,好似大地震咁!」一直跟進事件的當區區議員曾勁聰表示,近月接獲不少街坊的投訴,認為情況嚴重,已向相關部門反映。

「牆身嘅裂痕主要係批盪裂開咗,原因係受到強烈震盪所致,暫時未影響到樓宇結構,不過如果繼續打樁,啲裂痕會愈嚟愈大。」香港註冊專業土木及結構工程師彭振聲解釋,祥龍圍邨等新型公屋已轉為採用預製件的建築方式,「預製件好似砌積木咁,唔似以前石屎咁釘實,長時間咁震盪,有機會令預製件接駁位鬆咗,到時就影響樓宇結構。」他稱有住戶的吊櫃底部裂開,估計因吊櫃木板較薄,遇上強烈震盪後導致裂開。

房署卸責承建商捱轟

立法會議員鄧家彪批評政府部門推卸責任,「居民依家投訴無門,房署就推畀承建商唔理,其實係好唔負責任,希望政府可以盡快設立投訴渠道,處理居民個案。」鄧建議政府日後應設監察機制,確保工程期間不會對居民造成嚴重影響。

建築署及教育局發言人均表示,有關小學工程由建築署負責興建,預計二○一七年中竣工,相關勘探及環境評審報告已在施工前完成。早前曾接獲附近居民有關打樁工程的意見,隨即聯同承建商實地調查,並於報稱的單位內量度震動程度,至今錄得的震動程度均符合相關指引的標準。

房署發言人證實,近月共接獲六宗該邨住戶受鄰近學校打樁工程影響的查詢,已即時轉介有關部門跟進。而有關工程承建商發言人則指,有關裂痕涉及多種因素,包括裝修程序、材料及天氣變化等。如經查實有關情況為該公司工程引致,該公司必作跟進。