地產博客 > 精英文集 返回
瀏覽人次:12311    回應:12
精英文集

朱凱廸事件

陳文鴻
2016年9月13日 (東方)
朱凱廸事件反映出香港長期的新界土地問題,與本土、港獨的議題無關。新界土地問題的禍因是李柱銘在中英談判、起草《基本法》過程中把原居民的利益不合理地強化。結果,殖民地製造出來的原居民問題惡化,登上了《基本法》,今天要切實改革也難。

原居民問題或許便是城鄉問題,但以香港這彈丸之地,農業全面衰落,也轉變成為企業化經營為主。即使原有的農田土地所有權,也多轉手。土地使用規限權在政府,也循標準的程序。事實上,所謂原居民既不一定住在原來農村,也不從事農耕,亦大多沒有土地,他們的政治特權只是經《基本法》規定的丁權和丁屋制度。

而丁只及男丁,排除女丁,絕對的性別歧視,屬封建制度,《基本法》將之納入,顯示出當年制訂《基本法》時既受英國人所騙,也被人把不合理的特殊利益放進,實在令人慨嘆。丁權與丁屋制度變作世襲,形成新界部分特定村民男丁的特殊利益,且通過土地兼併,與鄉紳一些不法行為、政府怠慢縱容結合,使大多數男丁只有額外的丁權商品化轉換的一次過收益,其餘的不合理利益盡歸極少數的鄉紳地主手裏,其中甚或涉及黑社會勢力,在香港這個現代社會裏產生出極大的制度性和社會性不公義。政府最近取締非法套丁只是因問題惡化,也反映出政府在回歸前後基本上是瀆職不執法。

我不同意朱凱廸的政治主張,但指斥非法威脅,新界需要土地公義。
 
 
我要回應
我的稱呼
回應 / 意見
驗証文字
 
會員登入
登入ID 或 網名
密碼
1. 向飯民說不 2016-09-13 11:19:17
要解决土地公义有两个人,第一,老毛的土改。第二就是老蒋用钱买断新界人的利益。
其他的都吾work。
2. 向飯民說不 2016-09-13 11:26:16
而用咩方式斗地主,都需要强势政府。现在特区政府处于弱势,点改革。
3. 1234 2016-09-13 12:25:08
一個男丁出世已經有千萬家,以一楝三層丁屋計.。這種特權應該取消。這樣社會才公平
4. 香港土著 2016-09-13 12:33:43
3樓,

唔識唔好亂講。
5. 向飯民說不 2016-09-13 12:37:19
3楼,理论上又无甘夸张,不过100万以上应该有。

当然如果他父母会投资,他的丁权加父母资产,应该有很多。

不过只有强势政府先可以做到改革,背后仲要有军队支持。先有可能做到。
6. 丁權唔值錢 2016-09-13 13:38:01
丁權 只值30-50萬,價值仲低過 "公屋權" (綠表福利)

不過因為 丁權 包含 榮譽性質 ,取消的話 會令到 原居民 極度反感.

PS:新界大把屋村,市價一半都無乜人買.
7. 向飯民說不 2016-09-13 14:11:37
6楼,你搞错概念,公屋权,不可继承,但是丁权是有的。所以新界人,每年都可以太公分猪肉。
8. 公屋權就係可以繼承 2016-09-13 14:21:00
大把阿公阿婆 靠"分戶" 呢招
幫3-4個仔女,人人都上到公屋
9. 公屋根本就係私產 2016-09-13 14:25:02
搬咗入公屋,極少人搬出來.

每個月所交房租,仲少過私房管理費.

全香港邊度最多跑車?? 公共屋邨 囉!
10. 向飯民說不 2016-09-13 16:05:17
其实如果住公屋,识投资,一早就发啦。所以好多住公屋的都好富有。
问题是更多的不思进取,结果是穷一世。
11. 向引刀‧土著說不 2016-09-13 19:10:58

『這一輩子估計淡友再也沒有翻身機會了』。談起對未來打算,引刀、自醉、土著、井兄、更是面上帶著迷惘,看著身邊買房的人,資產通過房產超越自己,他們心底裡非常不是滋味,能力出眾的他們已經做宅男多年,多少有些英雄無用武之感!...

朱凱廸做咗議員樓價仲貴

2016/9/11 — 11:30

以8萬多票當選的新界西立法會當選人朱凱廸,到灣仔警察總部舉行記者會及報案,說明他人身及家人安全受威脅。(圖片來源:Joey Kwok Photography)

以8萬多票當選的新界西立法會當選人朱凱廸,到灣仔警察總部舉行記者會及報案,說明他人身及家人安全受威脅。(圖片來源:Joey Kwok Photography)

立法會選舉塵埃落定,朱凱廸做咗新界西票王,以佢對地產商咁仇視,怕且樓價都有啲壓力。

點知早幾天跟位發展商高層食飯,佢話朱凱廸呢類憤世嫉俗嘅人上場,好有可能拖慢地產商發展步伐,令到收入受到影響,但對解決樓價問題會適得其反,樓價隨時會更貴。

老友話呢類人骨子裡就敵視地產商,認為地產商之所以財雄勢大,係地產霸權嘅結果,點解有霸權?咪因為地產商壟斷土地市場,點解可以壟斷?背後唔使問梗係官商勾結,利益輸送喇!於是斷定地產商啲土地係不公義攞返嚟,特別喺新界,係掠奪弱勢社群居地以自肥,於是正義上身,乜都要反,乜都唔俾發展。

冇地發展樓價侷升

大家都知,香港土地就係咁多,市區除咗啟德舊機場塊地外,都冇乜發展空間,新界係唯一出路,但今日要喺新界發展,除咗要擺平啲環保人士外,呢班視地產商為死敵嘅人仲難應付。佢地幾乎逢發展都反,導致收地極度困難,即使你有地發展,佢哋又會諸多阻撓,發展進度被拖到好慢好慢。作為地產商,都係靠賣嘢維生,只不過啲貨係樓咁解,少咗樓賣,收入肯定減少。

不過,佢地收入減少唔代表樓價會跌,好簡單,樓價都係決定喺供求定律,如果經濟情況冇乜大改變,市場供應減少下,樓價肯定會上而唔係會落。朱凱廸做咗議員,佢視地產商為殺父仇人情況下,非理性反對發展,市場冇樓賣,價係咪上嘅機會大過跌囉。

鬥臭你班地產商

老友批評話好似朱凱廸呢類人,只係滿腔理想,一股蠻勁,永遠認為自己好啱而別人係錯嘅,社會上有錢人就係魔鬼,窮人就永遠是對的。就好似恒基地產收馬屎埔塊地,發展商依法清場,趕走租霸好合理,但反而有唔少人認為租霸係受害者,發展商係惡霸,真係以為香港變咗共產主義,要階級門爭,鬥臭你班大地主。

按佢哋啲思路,新界地唔可以發展,仲要做多啲農地,至於冇地又點解決住屋問題,呢啲佢唔理,你政府搞掂,你話要靠佢哋解決住屋問題,真係有好大懷疑。

12. 舍神 2016-09-14 00:55:55
丁權已是水尾, 對大多數的丁來說已是一個無法對現的承諾。
無得套丁,未來新丁屋供應更加短缺,大屋苑式丁屋群更成絕響。

不過......那些貨櫃場! 仲記得有一次政府話.....農地改建貨櫃場是唔合法,攪到場主即時"響應", 停業................香港當時世界第一的貨櫃業.........貨櫃車........如山的貨櫃.........。第二天就投降!  橫州......電視上看, 貨櫃如山積......

有時,法律......都要同時講現實! 

鄧伯伯除黑黃貓論,仲有一句名言大約係........搵到食的, 唔合法的,都要改到佢合法。

政治不是純講理,也是妥協的藝術。