地产博客 > 文亮言 返回
浏览人次:44589    回应:35
文亮言

现在说供应不足反而会令楼价下跌

 

汤文亮博士

纪惠集团行政总裁
2016年1月4日

  现在楼市下跌之势已成,可以说大局已定,但睇好楼市的人仍然作最后反击,除了说美国的加息速度缓慢,亦唔会加得太多之外,同时亦非常著重供应量,经常说2016年供应量比2015年还少,只有万多个单位,企图以供应不足令市民相信楼价仍然会上升,其实,在这资讯发达年代,大部份投资者及业主都知道,2016年新楼供应有二万六单位,还未计2015年货尾单位,供应早已大於需求,连政府亦要修改十年供应数量,亦没有市民质疑政府,其实,不少业主亦希望政府能够减少供应来稳定楼价,不过,基於大家平时都只是质疑政府是否能够达标,所以亦不好意思说出来,唔质疑就即是默许,官员们应该明白。

  今日,仍然以供应不足坚持楼价仍然上升的人,他们自以为很聪明,其实是很蠢,他们不明白,在楼价上升的时候,说供应不足会令市民恐慌抢购,楼价继续飙升,但当楼价下跌,说供应不足会令楼价继续下跌,因为市民担心,在供应不足的情况下,楼价都守不住,倘若他日供应充足,楼价又怎会不跌,所以,连有需要的人都暂时拒绝入市,成交量继续下跌,没有成交量支持,楼价亦继续下跌。情况就好似一间公司因为多冗员而蚀钱,一般人认为,就算卖都唔会卖得好价钱,但投行睇这间公司有不同见解,虽然公司现在蚀钱,但新买家在接手之后,只要开除冗员,精简架构,公司便会回复盈利,如果,投行职员发觉那间公司没有冗员,架构非常精简,不能够再有改善空间,他们都费事搵买家,很多时,冗员都是买点,现在说楼价下跌是因为供应充足,只要政府稍为收紧,楼价就会平稳,甚至回复升势,这个道理,现在仍然说供应不足的人是不懂的。

 
 
我要回应
我的称呼
回应 / 意见
验证文字
 
回应 / 留言规则
  1. 禁止撰写粗言秽语、诽谤、渲染色情暴力或人身攻击的言论;
  2. 禁止以名称/昵称/绰号/同音字等批评或映射任何人士、机构、公司;
  3. 禁止发布有关招聘、推销、广告等内容;
  4. 禁止公开任何个人资料(如电话号码、电邮地址、即时通讯帐号等)。

敬请留言者自律。本网站保留删除/堵截任何留言的权利。

会员登入
登入ID 或 网名
密码
1. 打工仔 Andy 2016-01-04 10:27:26
沙发!
2. Desmond 2016-01-04 12:03:21
见到标题不太认同,看完内容后变了五五波。
3. 真真薯片 2016-01-04 13:01:16
在下估计好友既意思系楼市长线供应不足, CY连司法覆核地都要推, 即系就黎冇地推, 问题系发展高顶唔顺劈价先, 定系CY冇地卖先?
4. 老饼 2016-01-04 13:02:02
我觉得其实现在供应足或不足都是次要的问题,香港人都不是傻仔,眼见楼市势头向下走,尖刀刚从高处掉下,怎会伸手去接,免得一手是血.
5. 神祈小子 2016-01-04 15:35:23
其实现况已看不到利好的因素,说供应不足、加息缓慢来支持入市信心的声心愈来愈少,最重要是很多买家心态已转变,要跌两三成才考虑入市,买楼始终是人生大事,绝对要睇定(成交量、中原指数)才去马。
6. 向饭民说不 2016-01-04 16:12:26
老饼,尖刀跌下,同时打散香港的就业市场,到时不是楼价问题,而是劳工市场,而是物贱斗穷人。
7. 老饼 2016-01-04 16:25:08
饭民兄,绝对同意你的观点.
8. CD ROM 2016-01-04 18:11:01
呢个咪引刀兄既, 赚钱刚需刚刚需理念????????????
9. Desmond 2016-01-04 19:31:47
我并不觉得政府会没地推出市场,香港是有土地的(例如郊野公园等),只是因为多方阻拦而暂时未动,迟几年不够地时就会强硬推出,就好像现时大学校委会主席人选一样,在各方反对下政府仍是委任自已孰意的人选。
10. LYC 2016-01-04 21:47:34
博士已经转軚睇好了!

11. Rru 2016-01-04 22:42:12
https://www.facebook.com/CTimefans/videos/1047889755257224/
郑生都唔同大陆玩,2016年人仔变垃圾,美国回到亚洲,中共甘多年gdp系时候爆,香港人记住持有美金或港元,


12. Tyy 2016-01-04 22:44:32
香港太多仆街发展商,建做垃圾劏户楼,呢d楼最少会跌30%,最多人唔会住呢d楼
之前又有大财团成幢收购再改成酒店
13. 徒弟仔 2016-01-05 13:23:14

各位大大

小弟想问下, 而家系咪换楼时机?

背景:

我和太太月入共10万, 80后(头) 有一工人和一初生婴儿, 现自住物业市价850-900万, 580尺两房, 还间了一小型工人房, 想系同屋苑换3房/套厕单位 (950-1100万), 如卖出自住物业只能用500万做首期(所以要超荀或低层先有机)

是否目前市况不就楼换楼(因传统智慧是否升市换楼?)

各位大大觉得目前是否换楼时机?

14. 凝风 2016-01-05 15:35:19
To 13. 徒弟仔,

而家一动不如一静啦~

1.现自住物业市价850-900万 <==而家卖楼,卖唔卖到呢个价都成问题 (而家卖唔咬你一颈血就奇)
2. 唔系首置,你加大负债,你500万未去到按揭5成,但你又清哂袋,一经济下行,想有个钱旁身都难。
3. 有BB,你开支好快倍数咁上 (我系过来人)

所谓时机都要睇个人处境。
纯粹个人意见,自己谂谂。
15. 无言 2016-01-05 15:39:31
To 13/f,

个人建意暂不要换,睇到年尾先。徐非有10~15%比市价折价。不过你要预现在层楼可否卖到你心中价位,个人议见。
16. 徒弟仔 2016-01-05 17:16:39

To 14. 凝风兄

我都自觉比较险....

可能要

1. 搬去第二区尺价低D :(

2. 银行放宽50%按揭

17. 徒弟仔 2016-01-05 17:25:30

To 15. 无言兄

同意, 再睇睇年尾乜情况....

唔知阁下认为两房换三房要系乜事况,乜条件先可以实现?                         

18. 凝风 2016-01-05 17:52:03
To 徒弟仔:

下行市况,我同意博士有讲要卖走抗跌力较差既物业,买入优质物业。
而家见你咁讲两房一厅尼个价位,个地区应该唔差。
唔好为换而换,出入费好高,为左换间平尺价 或 低层,降左质素就唔抵。
你而家个价话卖左有500系手,你间野成800-900,我估你防守力应该唔错。
BB仲细,空间无迫切加大,可以等等,我认同睇睇情况先。
仲有收入尼家野,下行经济,收入几多都可以随时话无就无。(可能你系铁饭碗)
我话睇处境既意思,你做咩决定你自己谂左家庭先,唔关楼市事。
有个BB,无钱系身,好无助的。

19. Alan Pepper 2016-01-05 22:14:58
To 13

如果只想改善生活空间,咁不如放租现有单位,再租大啲,风险及成本都比较低。呢两年储啲弹药,买间又平又靓嘅新楼作投资,保持正现金流。

现在卖出应该唔着数。因为成本太贵。一买一卖四五十万成本仲未计装修。

还有,现在借钱很艰难,利息条件有冇咁好。

以上已集合其它网友的意见。小弟唔怕羞回应 😅😅
20. 引刀一快 2016-01-06 02:34:22
To 13楼 兄台

俾个未来化少少嘅提议你,去大陆买间交通方便,管理好嘅平屋,50-150之间嘅幅度,每月几千供款,将屋内所有唔等驶嘢揾跨境搬屋公司攞晒过去,间屋就会即刻大咗。

50万左右嘅屋,蚀晒都系50万,你半年收入咋。
21. 徒弟仔 2016-01-06 12:28:25

To 18, 19, 20楼 师兄

同意, 因BB 还小, 不过我同太太年龄越大,怕供到退休都供唔完....我想呢个系好多70,80后既难题

现住地方是ok的,一来是我和太太由细到大都住系呢一区(以前住附近公屋), 二来自己兄弟姐妹和父母都住同一屋苑, 互相照应,唔同一齐住但都常常见面, 所以搬区都唔系太理想...

我地唔系公务员但都系专业人士,收入和稳定度还过得去, 3,4年前都换过楼, 当时升市+按揭无咁多限制, 因此整个换楼过程是很顺利的, 不过而家无咁容易lu.... 一买一卖洗好多钱!!

至於返大陆买个单位, 呢样嘢对我黎讲系新思维, 值得参考 :)



22. 打工仔 Andy 2016-01-06 13:20:50
TO 21楼 徒弟仔师兄

如果方便, 登记返个网名, 会有更多的交流!
23. TO 打工仔 师兄 2016-01-06 13:46:50
OK!!!!!
24. 徒弟仔 2016-01-06 13:48:15

TO 打工仔 师兄


OK!!!!! 跟各位师兄 学嘢 :)

25. 打工仔 Andy 2016-01-06 13:57:26
徒弟仔兄

的确快手! 好野!!!
26. 徒弟仔 2016-01-06 14:01:18

打工兄,

我的case, 能否指点一下迷津?

27. 打工仔 Andy 2016-01-06 14:18:04
徒弟仔兄

只得5M唔够买10M 楼,
印花38万, 加埋其他洗费及装修要有6M 先够!
只能上50%会, 300期, 月供3万
你应该过到压测, 不过暂时, 一动不如一静, 等等先!

有无谂过储多点子弹, 日后直接买三房,
现有的两房留返来收租!
28. 徒弟仔 2016-01-06 14:21:42

To 27. 打工仔

当然想keep 住而家呢间, 因为放了好多我同太太既心机搞装修, 会好唔舍得.

但直上3房好难储到几球....

可能要储返百零万先有得稔...

29. 打工仔 Andy 2016-01-06 14:33:38
徒弟仔兄

明白!
正正揾钱不容易, 所以更加不用急慢慢来! 
30. 引刀一快 2016-01-06 14:47:02
To 28楼 徒弟仔

既然唔舍得间屋,即系有好多回忆喇,买间大陆屋顶住先,好多阻椗但系又唔舍得揼嘅嘢,全部可以攞晒过去,仲有个渡假嘅地方。

楼市下走,呢间大陆屋嘅楼款,可能完全系推迟换楼悭番嚟嘅,将来分分钟唔驶卖走原来果间,慢慢你就会明。
31. 徒弟仔 2016-01-06 14:47:28

打工仔兄


明白, 多谢指点

32. 凝风 2016-01-06 16:07:42
尼度好多收租佬,睇佢地讨论,都有获益。
我尼D都系新手收租佬...大家交流一下~

引刀兄~
求赐教买大陆楼有D咩条件、限制。有咩要特别注意~
如买黎收租,点搵管理公司打理。有咩风险问题~
33. 徒弟仔 2016-01-06 16:35:22

各位大哥,

买楼收租, 今年系咪时机? 小弟对东区情有独钟


34. 凝风 2016-01-06 19:50:50
To 徒弟仔,

好难讲系咪机会,有时间落去地代识下人,拿下电话、卡片。
有熟人好辨事,有荀盘自然你先知。
博士都有讲,你对地代好$_$,自然有你好处。

好市、差市都有荀盘,问题系轮唔轮到你遇到,或许地代对你好到送上门问你要唔要。
35. 打工仔 Andy 2016-01-06 22:21:56
凝风兄

同意呀! 地代其实系收租佬嘅合作伙伴!  大家都要有好嘅关系呀!