地产博客 > 弼尖言论 返回
浏览人次:56501    回应:131
弼尖言论

楼市十二个月内转角

 

王弼

狮子山学会前主席
香港奥国经济学院创办人
2015年8月21日

  上回在汤博士爆煲论的筵席中碰见网主,即时被追稿。我非常不好意思,在此向网主say sorry。这两个月驿马星动,环绕世界一圈,先到欧洲故奥匈帝国疆域,再到加拿大和阿拉斯加,期间跟欧美不少传媒朋友食饭饮酒畅谈(包括New York Times Bestseller 作家,在美国投资界享负盛名的 Doug Casey)。当晚到汤博士的筵席,也是从机场直接赶去。席间蔡老板志忠坐旁边,问及旅游期间有什么突如其来的灵感。事实上在去阿拉斯加的邮轮甲板上,倒是对世界时局发展有一些灵感,依著这个灵感,希望这篇文章能以质取胜,弥补我脱稿之过。

  顺著灵感,我分别在7月20、28日和8月3日在明报专栏详细分析人民币必须贬值的原因。结果,人民银行真的於8月11日把人民币贬值,至今贬值共4.5%(以人行公布的在岸中间价计)。这一贬,意义很大。

  地产资讯网讲地产,贬值对於股票有什么影响,我不便在此讲太多,有兴趣股票的朋友大可到我的脸书fb.com/buytillsuspension交流切磋。至於对地产的影响,我曾经在不同场合多次讲过,沙士重临不会打冧港楼,但大陆经济硬著陆则肯定对港楼是致命一击。

  何以见得?首先,所谓刚性需求根本是虚的,正如人民币贬值之前,刚性需求也很强,一贬起来,有贬值的预期,就是用枪指著投资者都不会买。楼价一是没有跌价的预期,一有跌价的预期,还讲什么刚性需求,买家即缩沙。不要自欺欺人,港楼根本是投资工具,只要跌市预期形成,那些投诉上车难的人会即时收声。

  人币贬值,压根的理由是经济衰得贴地,香港人不想认还须认,过去几年,我们赚贪官的钱赚得太容易了,贪污衍生的繁荣也因打贪和大陆经济不行而结束了,香港一切回归平淡。但这几年的过度扩张,酒店、零售、金融业,其他行业 you name it,都会受大陆需求萎缩的影响,资不抵债(因投资的金钱不能回笼)的情况会增加。雪上加霜的,是港元(对所有货币包括人币)的强势,令香港成本非常之高。香港会失去竞争了,普遍打工仔的工资要回落(零售业已经首当其冲),这样的背景下,楼价何来再有大升能力?只靠一些八九十后榨取父母的老银交首期,升势不可能持续。

  我不像汤博士大胆,说细价楼某个月会爆煲,不过我会说,中原城市领先指数会在一年内见顶,之后楼市会进入漫长的熊市,即楼市十二年上升大周期於十二个月内转角。讲完,九月见。

查询电话 : 25953029(卢小姐)

 
 
我要回应
我的称呼
回应 / 意见
验证文字
 
会员登入
登入ID 或 网名
密码
1. 凡人 2015-08-21 09:01:00
楼市将会进入漫长的阴干式熊市
2. 亮剑 2015-08-21 09:05:54
我系一名 60 后,身边当然有不少 50 后及 60 后同学、同事及朋友,可能系物以类聚关系,他们大半系业主身份。

如果佢哋在90年代初已起步置业的话,咁呢家随手有净资产4~5百万,加上有流动现金(包括股票)上百万者,如江河之鰂。
如他/她们的子女要上车,理论上佢哋的班首期的次序应该系:
1 动用家庭累积数以十年计的储蓄;
2 沽出长线持有既股票;
3 保险单贴现;
4 动用或提早支取退休金;
5 用自住楼抵押去银行做加按;
6 将自住旧楼沽出、然后一开二;
7 以父母名义去银行借PL。 
8 再唔够就问亲戚度少少;
9 真系争DD先去财仔借十万八万短期贷款搭够应急!!! 

有乜奶油成家人乜差都无,就学人上车??? 
呢家香港以50~60岁左右为核心的港人家庭,应该有近百万啩。
而我估计应有30~40万户系双符合,即:
最少有净资产 400 万以上。
最少有流动资产 100 万以上。 

我讲到口水都干,呢家香港已进入「砖本位」时代,你如果双符合的话,咁你仔女上车系容易过食生菜!

而对呢 30~40万个家庭来说,你楼价越升,佢哋既仔女其实越有本钱去上车,这不以长官意志去打沉,因这就是财富效应!

直到呢班父母自己都干埋塘,方可将呢个局势扭转。

3. 亮剑 2015-08-21 09:13:11
根本呢家香港楼市,系畀政府严重扭曲咗。所以任何「砖家」若要推测楼市走向,定必要计埋各持分者的想法及继后行动。

地产商……因应政府打房政策喺 09 年全面开展,佢哋用拖缓建屋进度;津贴各项SD;大型项目在落标时出保守价;减少农/厂地补地价申请;改变土地用途/补高空时同政府据理力争(例如蔼宁园就比12年补少两成地价)。 
如此这般因供应减少,二手楼售价就被市场刚性需求迫升,而津贴买家那些SD,就间接由政府少收咗地价去填翻条数。 
喺销售方面,在一手条件实施之后,踩晒界嘅唧牙膏式、锅炉式、搭棚式销售,全面被禁止,加上 BSD 及 DSD 将大陆客打残,那些食咗人只车的溢价,在供应重灾区再不复见,一手与二手同价,有少少常识都知买一手着数啦。
但人哋地产商系跟二手价黎开一手,而二手呢几年又升咗最少几成,地产商就算同价都有着数。
在供应重灾区地产商就开「平价」抢客,但另一方面佢哋嗰D处於市区豪宅地点嘅一手,就价量都要,近期天铸及维港.星岸,就贵过同区二手,要赚翻够本够利。 

投机/资者……因应 SSD 及 DSD 出龙,全部放弃薄 cut 变厚切,由同时长揸短炒揸几件变只持有一两个单位长线收租,喺杠杆大减,加上政府焗人长揸之下,佢哋反而因祸得福,食尽呢个浪。 

租住等……喺呢五六年,不少听教听话嘅中产人士弃权等运到转租,他们不少手持上百万等机会低吸,希望玩瞬间财富转移,但事与愿违,大市就系硬过条铁拒绝回落,呢几年佢哋真系畀政府及「唔能够与时并进」的砖家玩残,呢家都唔知点算。 

自住小业主……如非必要,都是以静制动,每个月密密咁储蓄,等你政府玩边科。

大陆客…… 原本政府喺度攞佢哋出来祭旗,想转移视线拖得一阵得一阵,但地产商为求去货,同佢哋硬食双辣椒,又系有着数无蚀底呢只。

综合各持分者的行动及部署:-
发展商呢家玩货如轮转,尽量保持现金流系正数。
投资者及自住小业主持货雷打不动。
租住等干著急。
大陆客有好嘢就睇发展商开乜价,有靓位先入。
4. 亮剑 2015-08-21 09:20:08
小弟数年前,已经公开讲过多次,在楼市循环尾期,会有不少早就入咗市嘅人,因各种理由而整多间,这就是财富效应。

我短期睇好系打后每年都会有 2 万个本地及回流大学生;有几万对新人成家立室;有成千上万的港漂有租住需要,但另一方面根据小弟老友 PP 以对上几年动工量沙盘推算, 楼评人及政府话今年将有 13,290伙,明年预计有 20,140伙的落成量,定必落空。

我之前亦讲过几次,今年楼市系先升后回格局,此因细码楼毕竟喺年零升值咗 5 成以上,透支咗年几两年的升幅,加上细码楼已经或就来过晒 400 万可借尽9成底线,因此会喺 6~7 月升到高位后回落,但因为呢个浪的升幅被人为压抑,因此回落幅度 4~6 %顶到尽。

我亦讲到 2017 年,系呢次楼市循环周期的高位,如果之前出现过井喷式上升,咁跌翻去 CCL117 甚至 103都有份。

因此如果有朋友私下开赌盘,赌 CCL 3 个月及 3 年后的指数边个高,咁我真的唔敢大注赌单边!

但如果有朋友开:「30 年后 CCL 的指数高;定今日 CCL的指数高?」

咁小弟一定当埋底裤都买大!!!

此因大陆同香港的中长线前景,小弟可谓极度睇好,除非大陆亚投行大计划最终被美国佬彻底打残,我实在睇唔倒对下几十年,香港会底特律化。


5. 亮剑 2015-08-21 09:27:44
小弟 2013-12-07  旧作重温

 20 个月前小弟如此看楼市。

1 预期经济表现----理论上大家预期失业率低,工资有实质增长,GDP 维持一定增长,咁楼市就会向好,而楼越升就越多人飞扑,系常识---呢样先最主导楼市。

2 加息会影响楼价----睇嘢不能以偏概全,如果要睇就要睇实质利率先正路。银行话俾大家知今日存款有几多厘息,是名目利率,系以在借款期间获得或支付利息的数额计算的利息。假设一个家庭把10 万元存进银行一年,并获得3 千元的利息;在年底其结余是10万零 3 千元,那名目利率是每年3 %。

实质利率就计算埋所获得利息的购买力,是把名目利率以通涨率作调节。如果该年的通膨率是3 %,在年底户口里的10万零 3 千元,只能与一年前的10万元购买相同数量的货品,因此其实质利率是0%。相同例子,若现在按揭利息由 2厘半加到 5 厘,但通涨率如果升到去 6 %,咁实质利率系负1 %先真,香港曾经试过按揭利息过 10 厘,但当时通货膨胀率都差不多去到一成,而且人工同步跟上,所以楼价照升。

 

3 供应 vs 需求----今次香港政府打房,高官不断强调,佢哋系用逆周期手法,去调控需求、打击炒卖、保障金融体系安全,效果又唔讲得无,因为需求真系减咗一半喎,但供应同步减少嗰度衰呢!政府一边迫地产商同啲客找 SD数,吊高人地荷包,另一方面又妄想大孖沙以「市价投地」,算盘打得响但系密底唔益人,众所周知在港农地,揸喺四大成亿尺,你政府做过乜?咪玩人罗!啲农地一边晒太阳,唔俾人以合理价转屋地,一边又叫救命话无地起楼,你话供应链如何接上?

根本成个局就系政府作法自毙,作茧自缚,衰咗就揾小业主食死猫,为拒哋埋单!

我老友 Peter 兄写过【现有住宅单位数量供应不足,空置率低,尤其小型单位。其次,政府土储不多,过去2年卖地可提供的单位每年只有约10,000 – 12,000个,只及每年20,000个建屋目标的5至6成。现有住屋及未来供应不足,楼价如何不升】?

我同 PP 讲到口水都干,好多人都系唔信,你香港打后几年有多少私楼单位落成以供人入住,根本系有迹可循有数计喎,现在盲都睇倒啦,我哋有无作大先!

根本呢个政府就喺度掩耳盗铃,转移视线!

你政府一日批唔倒港鉄大型发展项目出市场,一日搅唔掂班环保佬及新界乡土,无遮无扇、神仙难变!私楼每年新增供应就系万几咁大把!

喺投资市场,炒家嘅角式系为市场提供流动性,冇咗佢哋,市场价格可能表面平静,但内裹充满暗涌,首先升会升过龙!而当第二时市况逆转,冇流通嘅市场就会跳价落,即跌会跌过龙!

 

收租佬嘅角式,系为市场提供另类选择,等那些资金另有用途或首期不足嘅人可以暂时租住先,少咗收租佬,咪下下要买?选择少咗此其一,其次少咗人做收租佬,租盘减少,那租金能够唔升吗?

 

呢几个月因为发展商以市价推盘,外加税务优惠狂吸大陆及投资客,咁边班人系受惠者唔系好明朗吗?

政府搅到身水身汗,就系帮「强国人」可以用合理价置业?

有三岁智商都知你揾笨啦!

以前大陆客其实系水鱼,佢哋以高溢价接走部分一手贵货,间接为香港低下阶层提供福利。

佢哋少咗来,地产商就唔会再同你政府高价投地此其一。

而从此以后,地产商唔回赠大部份BSD, 都几难叫佢哋买嘢,但请问呢啲回赠系边个夹?系地产商同其他港人买家齐齐有份呀,此其2。

最后境外客可以用「合理价」入货,咁揸过世都唔使怕啦,大家都雷打不放,港人第二时想在市区靓地段住,唯有同佢哋租,此其三!


6. Desmond 2015-08-21 09:54:04
文章从宏观上分析楼市,论述合情合理。


7. 世界变左 2015-08-21 10:24:44
One word in all, dun think 大陆经济硬著陆
8. fung 2015-08-21 10:28:27
仲想换楼入新界住, 预备退休, 睇嚟依家好似唔多啱时候, 对吗?请𧶽教.....
9. 大宝二宝 2015-08-21 10:39:09
你不如话楼市系未来十年会爆喇,又多一个加葱,大C,胃浓……

不过楼市未爆, 仲赚紧,股市先爆, 已经输到渣都冇。

王兄睇市咁准,批楼市死得。 唔使等十二个月咁耐,不如讲吓依家点玩股票即刻赚钱仲实制喇!

共股之,哈哈!
10. 打工仔 Andy 2015-08-21 11:49:28
"沙士重临不会打冧港楼"
呢 d 説话都讲得出, 人性何在? 
11. 收买佬 2015-08-21 11:56:04
感谢亮剑兄的重帖,好有启发
12. 新淡友 2015-08-21 12:30:02
未来5年,中国会由经济火车头变成经济黑洞。
大大绝对系中国自老毛以来政治手段第一人,可惜而家中国要既唔系政治高手,而系经济高手,如果中国问题扩大,大大一定会以民族主意将问题输出,轻则货币战,重则东亚热战争。

大摩话,世界会第一次迎接一个唔系由美国制造既经济衰退,呢样真系毫无县念,中国会系6个内为世界带来一个巨大震荡。
小弟只系希望呢个危机同其made in china既野一样,it won't last long! 

13. 历史长河 2015-08-21 12:56:31
唉!又在抄中国崩溃论!有没有新意?如果中国不崩溃呢?那你的预测就失去基础。
14. 新淡友 2015-08-21 13:11:42

如果只系用经济去做推测,错既机会好高,但用人口结构去推测,就好少会错,因为人口既波动性好低,唔会好快改变。

中国衰败系因为人同资金都向西方流,2020后人口老化甚於日本,除非有日老外架仔都想移民中国,否则无法挽救,更重要系一孩政策加速衰败

中国其实系一个巨大既国家,唔会一次过崩溃,但会有地方快崩溃(如东北),而更一D地方好繁荣(北上广深) 。


事实中国亦唔系冇能力吸引外来人口,通常老外做金融去上海,做科技去深圳,但长远来讲香港深圳作为一个mega city会系中国最有钱既地方,其中原因系香港系国际金融中心,又有好既生活保障,内需强劲,而深圳就提供创业投资机会同产能。
反观上海,经大大”妙计安天下”,中国己经赔了夫人又折兵,上海到2047年冇可能成为国际金融中心,只可以做中国既芝加哥,而成本太高,科技比唔上深圳,又系天子门下,会有好多白痴政策令最后会输比深港连合(中国既纽约+矽谷)。

15. Oscar Lam 2015-08-21 14:23:45
回9楼孖宝兄,

你无谓强人所难啦!老实说,王兄这次的言论尚算中肯,也有一些理据。起码王兄这次没有叫人退落股市不行只因无能,否则,真是大柠乐!

共退之,哈哈!
16. 路人甲 2015-08-21 15:00:53

哗! 呢边的留言版好热闹 !!  哈哈

i like it !!
17. 路人甲 2015-08-21 15:12:37

我唔觉得楼巿升左咁多年喎
各位前辈点睇?

06年我买楼, 果阵都系一般般, 地代有30条以上的KEYS任我睇.
入左巿后, 仲跌番落来, 有上有落, 卖的业主又多, 根本不成任何上升之势.

无耐又雷曼lor
反而系大概2010年打后, 就开始觉得楼价飞升....
愈升愈有, 再也不回头了.

笔者讲会回头, 系的, 我认同!
全世界都不好, 印左银纸后, 一味低息, 但都救不活出口, 求不活经济.
要爆的一样会爆.

18. Zeitgeist 2015-08-21 15:21:11
Alaska's cold weather is good for the head, for the elements offer an alternative way of thinking, especially when the markets are swarming with fervent optimism. This different perspective may not be correct in the short run, but at least it opens one's mind to other probabilities of events. Afterall, is it not that some of men's best literature are conceived when men faced the nature head on or at the mercy of it.
19. Johnny 2015-08-21 15:45:01
边有得跌吖,唔升已经系跌,港楼本来就系对冲通胀既绝佳工具。
稀缺,低息,高回报率,按揭乘数高,赢晒其他所有投资产品。
20. 大宝二宝 2015-08-21 16:02:56
回15 Oscar 兄

小弟真心求教王兄㗎。买咗股输到直,点样番身? 好彩仲有租收帮补吓啫。

共求之,哈哈!
21. 叮叮 2015-08-21 16:19:15


   成班白痴  .......!
22. 望东楼 2015-08-21 16:44:03
"首先,所谓刚性需求根本是虚的,正如人民币贬值之前,刚性需求也很强,一贬起来,有贬值的预期,就是用枪指著投资者都不会买。楼价一是没有跌价的预期,一有跌价的预期,还讲什么刚性需求,买家即缩沙。不要自欺欺人,港楼根本是投资工具,只要跌市预期形成,那些投诉上车难的人会即时收声。"

101% agree.
23. 新淡友 2015-08-21 17:18:23
假设中国唔做太极端既事,如好似93年咁一眨几成去打货币战整死东南亚的话,深港楼应该跌得比较小,但唔系冇得跌,而系会好似2008咁闪跌3成之后几个月之后几个月反弹,因为到时美国真系再出QE去救世界。
24. 收买佬 2015-08-21 18:05:39
"假设中国唔做太极端既事"

想请教各位,USA明年大选,肯定有新的总统和班子,到时会否搞到亚爷,俄佬等等做d 好激好极端嘅嘢呢?
25. Oscar Lam 2015-08-21 18:35:19
回20孖宝兄,

在下建议师兄退而求其次,向王兄学习投资期权,年回报有20厘,好快番身。

共学之,哈哈!
26. 新淡友 2015-08-21 18:50:59
新总统做到野都要2017。
不过女希魔多次出口术话20年后中国会穷到好似非洲咁,真系比佢做到一定会出手打击中国,而共和党既Trump都多数反华。
系珍惜香港兄个post我买今年会加息,但Obama算系温和,应该唔会加好多,不过到下一任一定会用加息七伤拳重伤中国。
如果从祖国系世界搏奕既角,中国应该好次上次咁一过大眨几成去将美国军睇佢点拆,反正而家中国系够弹药夹返上去,但作为香港人,咁害做又一定会整死香港,直系可以返到沙士咁大获,心情都几矛盾。
不过无论如下,强人大大既政治手段不到中国改革,金融系统已经重创,衰退过后,中国经济重心会移去南方,特别系深圳香港。
27. 待买楼 2015-08-21 19:30:28
阿爷同港苦都信有为而治,大衰退的机会好大。
28. 山高云低 2015-08-21 20:30:43
如果经济回落,香港楼价也不会大跌。估计楼价只会横行,而横行其实更好。 
原因是香港楼价已是演变成结构型楼价。要改变不易。最简单说明一下,就是如果楼价跌低过成本,发展商连楼都不会起。而地价和建筑费就造成楼价在某一价位后就不会回落。牛拉不动。
再者租金在未来几年,供应未能真正到位时,也难回落。我指的是供应有排都追不贴需求。不惊不觉,香港人口己见近730万。 
最重要的是在币值战争烽火下,利息一定长期低近零,或甚是负数。在此情况下, hold楼的成本极低。
29. 叮叮 2015-08-21 22:29:33


      用成本来解释楼价不跌破成本价,  系不尽不实的.  否则世上冇蚀本生意,  物价永远上.

      典当铺的东西比当时价值为低,  300元的388,  180元都有人沽,  原因1 : 物主需要金钱,  2 : 股主知道今天不沽,  明天会更低.  这种情形下,  地产商唔卖,  都有人会卖.    地产商的策略,  不才未够班去猜度,  如果佢认为今日蚀本卖咗,  明天可以低价买番,  有机会做.

      好多商品都有机会低过成本价卖,  石油由110元跌到48元,  仲有利 ? 卖110蚊,  佢就赚62蚊 ?  铜,铁,水泥都跌价.  为什么 ? 开工比停工,  蚀少d !



      
30. 打工仔 Andy 2015-08-21 23:22:51
孖宝兄 Oscar兄
两位讲得好岩, 如果真系有人在年初卖楼去炒股就真系大0乐了! 哈哈哈! 
31. 打工仔 Andy 2015-08-21 23:32:43
To 山高云低兄

好同意你既分析, 就算美国加少少息, 楼价及租金都应该平稳横行. 
32. 叮叮 2015-08-22 00:43:19


      现在收租佬,  唔系谂加几多租,  而系谂点样催租,  或者搵定人,  学陶三姑,  将张活游,  冯宝宝的家当掟出街.


33. 舍神 2015-08-22 00:47:19
简而清!like!

好多人把过去的经济归功QE......

却不承认是黑钱外逃的虚假繁荣!

完全认同, 以质取胜!

定12个月.....亦很聪明! 跌....都要一个过程!
34. 笑到气该 2015-08-22 02:53:18
根据亮剑傻仔逻辑,楼市越升,越多人有钱买楼,所以楼市只会永远升,不停升,直到永远。

香港就系太多呢挺低B。
35. 亮枪 2015-08-22 09:27:03
点觧要亮🔫, 因为枪比剑进了一大步。 剑兄嘅思维方式还停留在原有模式。 要记住香港可以自由的日子及空间已经越来越少了。 姑勿论产业发展一早已被边缘化一早共知的事实, 早前中金己点出香港可供发展的土地有百份之七十元未发展。难道中共唔知呢个死穴吗? 所以点解李首富要曲缐撤出香港地产市场!
36. 亮剑 2015-08-22 09:56:47
笑到气「该」

我几时话楼市永远上升先????
我讲:「直到呢班父母自己都干埋塘,方可将呢个局势扭转。」
我就估日期系2017年,已经讲足十几弍拾次了!
比王兄迟一年,若是投资性质,唔该睇车!!
37. 亮檐 2015-08-22 10:03:24
根据剑兄嘅井喷论(如果大家有睇汤文亮博士的文章), 现时楼价重未出现井喷式上涨,点会下挫? 这就是思维出了错误。旧年细价楼己经井喷了!是成交数量及成交金额井喷!高潮过后,自然谢晒。大自然万物皆是!
38. 亮枪 2015-08-22 10:20:16
剑兄,你以为香港人啲父母系傻瓜,那一班人旧年己经出晒啦!而家咁嘅市况,我等呢班有啲家底嘅父母,当然唔会好似你发梦咁攞钱抛落海啦!
39. 亮剑 2015-08-22 10:36:07
呢次升浪只升细价楼,中大码楼的升幅,好有限咋,与96~97年不可同日而语。

想当年在96年10月中, CCL连 70 点都无。
但到97年6月尾,CCL 做 102 点以上。
8个零月全面楼价升足4成几,而不少楼花仲以高溢价沽清呀。


40. 亮剑 2015-08-22 10:40:45
平果报导话:「买迎海给3岁儿子」

买家陈先生表示,以超过700万元买入单位,打算购入予年仅3岁的小儿子,长大后作结婚用,「唔知廿年后咩世界,所以要睇长远啲,买定先」…………

本应系20年后的购买力都出埋黎😰
其实几年前我的相熟地代,已告知小弟发生紧「成功上车凭父干」呢D个案,那时我讲出来仲畀人话老作😰😰

当然咁搅法极不健康,所以我咪话2017年爆多浸就收皮罗!!!
41. 叮叮 2015-08-22 10:50:50


      日元同澳元,  从高位贬值40%,  新兴国货币贬10来个到20%,  比比皆是,  中国都开始贬,  点解用弱势货币买强币资产 ?  唔系塘水滚塘鱼,  系乜 ?

      创新高楼价 ?  执到钱买,  唔好以为系常态.


42. 凡人 2015-08-22 10:54:33

新盘不断消耗未来购买力,已差不多到尽头了 

「买迎海给3岁儿子」。。。可悲!

43. 亮枪 2015-08-22 10:55:53
剑兄,楼市不同股市,楼市一供几十年,股市可以立刻卖出,蚀少少都冇所谓。试谂下家阵大家都知好时光冇多,点解重要强行入市?唔通香港人系清兵?
44. 叮叮 2015-08-22 11:10:21


     人地傻仔,  自己唔好扮傻仔 !  两年后700万可能买两间.

      我系老豆,  就叫佢书都唔好读,  或者唔驶比心机读,  挠埋脚等过世.


45. 叮叮 2015-08-22 11:19:31


      传说中 :  碧瑶维修,  每伙100万.


46. 亮枪 2015-08-22 11:31:11
剑兄, 头先你话20年后的购买力都出埋来。我很𪊴幸旧年年尾出咗两间大角咀半新细单位及一閰新港城三房。 另外一个原因系现在全港细中价楼几乎同价。呢个系爆边既先兆!
47. 亮剑 2015-08-22 12:15:43
2012年6月中,小弟咁写:……

1997 年嗰阵,有自住需要嘅人,入晒市!
无自住需要嘅人,都入埋市,仲唔只一间!
但现在有自住需要嘅人,唔少走去租屋住,等楼市下趺先入货!

想当年喺97年年头开始,CCL枕著比一年平均数据高弍叄成,人心全面向好,有能又有钱嘅,就买多一间两间甚至三间,无钱无能力嘅,就系咁屈政府整间过佢哋,然后乞当借上车,正常来讲,你唔睇好楼市,走去买楼把托?

但过度嘅购买力,就会形成购买力耗尽危机。

那么全部人都入到饱,还有后来者?地产商啲楼,卖俾阿水?

世界上任何投资都会物极必反,咁当钟摆去到一个极端,就要回翻𨍭头,而且一定回凸,所以一年后CCL跌足5成几先止咳!

实行SSD 之后,无实力者根本唔会走去买楼,再加埋正面信贷资料库实施,你想搏到尽都无人陪你癫!

我嘅朋友圈子,用万多弍万银租屋住者,一双手数唔晒,拒哋唔少有首期系手,供楼支出同租屋嘅费用相约,拒哋唔系现在入市,主要原因系他们认为现在楼市系非理性,一定会下跌!

理论上如果楼市下趺例如一成,就会有一啲人入场!

再跌多一成又会有另一啲人入场,直到呢班人嘅购买力耗尽之时,大市就会急跌!

但政府打击楼市政策,将无实力者赶走,变相加强业主嘅实力,所以短期大跌难!

48. Melt Down 2015-08-22 12:29:24
以下系转载自华尔街见闻中文版

三城记:香港、新加坡与深圳的兴衰告诉了我们什么?

文 / 时芳胜 2015年08月17日 12:09:01

QQ截图20150817112102

从经济发展的角度,深圳、香港和新加坡这三座城市展示了耐人寻味的对比。

很长一段时间里,香港的经济总量一直高于新加坡,人均GDP不相上下,并立于“亚洲四小龙”之列。那个时候,深圳还是南海边的一个小渔村。然而,变化悄然而至。2003年新加坡人均GDP超过香港,差距不断扩大;2010年,新加坡经济总量首次超过香港;2016年,深圳的经济总量也有望超过香港。

那么,这三个城市经济格局变化的根源是什么?

中金报告称,香港制造业空心化、过度依赖服务业是经济发展落后的直接原因。制造业对于香港和新加坡的经济腾飞都曾起到过至关重要的推动作用,但近十多年来两个城市的制造业发展却南辕北辙:

1)香港制造业彻底空心化,服务业成为经济增长的唯一支柱。经济增长主要依靠消费拉动,投资的边际贡献率几乎可以忽略不计。这样的经济结构稳定性弱,经济增长缺乏后劲。

2)新加坡的制造业则从劳动密集型成功转型为资本、技术和知识密集型,附加值不断提升。制造业和服务业成为经济增长的双引擎,消费、投资和出口三架马车共同发力拉动经济增长。

3)深圳与香港和新加坡本不在同一发展阶段,但是后来者即将居上则主要受益于“腾笼换鸟”战略的成功。深圳的研发强度、研发能力以及研发转化为生产的能力在三个城市中是最强的。制造业与服务业一起发力才能拉动经济高质量的快速增长。

近几年,深圳又创造了产业转型升级的奇迹:2008 年金融危机后,外需放缓、成本上升,深圳经济发展遭遇挑战。广东省提出了“腾笼换鸟”的发展战略,使危机成为契机,以市场之手帮助深圳淘汰了落后产能,释放了部分土地,为新兴产业的发展腾挪出了空间。2014 年深圳工业中高新技术产业的占比升至63%,出口中的“三来一补”和进料加工已经大幅降低,产业结构转型已经取得巨大进展。

深圳与香港和新加坡本不在同一发展阶段,但是后来者即将居上则主要受益于“腾笼换鸟”战略的成功。
QQ截图20150817112219QQ截图20150817112316QQ截图20150817112259

房地产和制造业对于一个经济体的发展至关重要,但是在香港、新加坡和深圳这三个城市中,这两个产业发展路径却非常不同,因而也产生了不同的影响。

中金报告称,房地产成为经济命脉的风险。房地产在这三个经济体中的地位都很重要,但对经济和社会的影响却迥异。比如,新加坡的房地产业不仅是经济支柱之一,而且很好地解决了民生问题。香港的房地产业把控了经济命脉,政府收入对地产依赖度极高,居民购房的承受能力却极低。深圳的新增建设用地有限,但房地产投资增速并不低,对经济增长的作用仍然很重要。

1)新加坡的房地产业不仅是经济支柱之一,而且很好地解决了民生问题。其住房自有率高达90%,房价收入比最低,人均居住面积最大,近十年来房价涨幅也最小。组屋制度和中央公积金制度成为经典。

QQ截图20150817113955

2)香港的房地产业把控了经济命脉,政府收入对地产依赖度极高,居民购房的承受能力却极低。房地产行业诞生了众多富豪,绝大多数普通市民却过着蜗居生活。用于住宅用途的土地开发面积仅占城市总面积的6.9%,近年来新增住宅数量不断减少,难道只因政府、开发商、以及辛苦供楼的中产阶级都不愿看到楼价下跌?

QQ截图20150817114130

QQ截图20150817114116

3)深圳的新增建设用地有限,但房地产投资增速并不低,对经济增长的作用仍然很重要。

QQ截图20150817114008

香港、新加坡和深圳这三个城市的资源禀赋、发展经历不同,对产业的转型升级或多或少造成影响。但是我们这里想探究的是,能否积极主动地创造优势发展高技术产业呢?

产业升级转型的本质是技术进步,而“产、学、研”已成为技术进步的主要途径。深圳的研发强度、研发能力以及研发转化为生产的能力都是最强的。

中金报告对比了香港、新加坡、深圳的研发强度、工业企业研发支出占比、研发人员密度、获得风投的资金量等一系列指标,深圳无一例外都是最高的,这也凸显出深圳发展高技术产业的“产、学、研”链条已经打通,这里有创新、有配套、有资金、有市场,高技术产业已经成为深圳高质量增长的核心力量。而香港在所有指标中都是最低的,这也是因为现在的香港几乎没什么制造业了,自然研发投入就少,但这也陷入了恶行循环,使得发展高技术产业就更难了。

QQ截图20150817121945

最后,中金报告称,有雄心、有权威、敢作为的政府是经济发展的重要驱动力量。作为最早和最成功的经济特区,“发展才是硬道理”是深圳市政府的一贯政策,政府的作用毋庸赘言。香港和新加坡更有可比性,像是“极”与“极”的碰撞。香港奉行自由主义,采用积极不干预的经济政策,而强势政府是新加坡的一大特色。新加坡国会中的反对党难以形成抗衡力量,行政当局的各种决策能够很快获得立法机构通过并迅速实施;而香港各党派实力均衡,“拉布”时有发生。从财政支出的角度看,新加坡为社会发展做出的开支更大;在财政盈余的管理上,新加坡的风险偏好更高,回报也更高。

(更多精彩财经资讯,点击这里下载华尔街见闻App)

热门评论

  • lcy10021617
    5天前
    这篇文章全篇就是四个字:“回归前后”
  • on55
    5天前

49. 亮剑 2015-08-22 12:34:11
小弟於87年股灾后首次买股票,当时我仲系玩瞓身嗰只!

可能有人问,你亮剑第一次买股票就咁搏??

呢度因为小弟曾经睇过一本杂志咁写:「每当散户(即弱者)大量入市,咁个市爆硬煲;反之大户(即强者)正在收集,咁个市中短期都会爆,不过系爆升!」


所以我希望大家从今天起小心观察,如果以后各位人兄在售楼厂发现入紧货的买家,有下列情况,请无鞋挽屐走 :


1 大量买家要全家总动员去筹首期。

2 要家人搜挖贵重财物典当、辘爆咭、借高利贷财仔夹硬迫上车。

3 政府傻下儍下搅甚么免息置业贷款;畀人可用 MPF 供楼;又放宽按保条件…… 


请各位记住,任何楼房大跌市的形成,以下因素定必具备:

1 大市已经或正在井喷

2 大量盲毛狗冲并不问价入紧市

3 大量投机者正在用尽佢哋嘅杠杆

4 大量理论上无资格入市的人,但唔知典解都入咗货


如果有整上述四主菜,再加埋供过於求、经济衰退、失业率上升、实质利率上升、动乱或战争等例牌嘢,咁楼市就会借伤成毒,引发雪崩式下跌!


50. Melt Down 2015-08-22 13:04:25
亮剑兄嘅条件好似教人读死事。我谂永远都唔会出现上述所有嘢一齐出现,只有傻仔先听你支笛。因为呢个世界边有人咁傻嘅,或者真系有人攞住张check list慢慢等啦!
51. 亮剑 2015-08-22 13:42:18
我很𪊴幸旧年年尾出咗两间大角咀半新细单位及一閰新港城三房…………
咁请问你上述三个单位呢家升咗定跌咗?
又於变现后,将资金如何处置?
52. 亮枪 2015-08-22 14:08:07
回剑兄,五十巴仙做港币定期,0,075厘三个月,五十巴仙到三潘市湾区物色apartments. 
53. Desmond 2015-08-22 16:10:38
你是说 0.75厘港币定期三个月吧?大额存款应有这个利率。



54. 亮枪 2015-08-22 16:27:36
香港而家嘅楼市简直就是塘水滚塘鱼,发唔到围。 有银之士都会投资外围,留番啲机会俾亮剑兄之类类梦半醒的高人等发达和耐心等候井喷的高潮快感吧!
55. 亮枪 2015-08-22 17:08:43
回Desmond 兄, 因年纪大老花。 系0.75厘。多谢指正!
56. 引刀一快 2015-08-22 18:11:45
To 10楼 打工仔兄

兄台此话有点意气用事,沙士系历年来对香港楼市经济一次好有代表性嘅冲击,而且事件大家还历历在目,系一个当例子、做比喻都能好清晰表达程度嘅事件。作爲例子,“沙士重临不会打冧港楼”呢句话当中亦不含对死难者不敬成份、字眼,讲嘅,系一个当年令人産生恐慌嘅传染病啫。
57. 引刀一快 2015-08-22 18:26:13
To 2楼 亮剑兄

我讲到口水都干,呢家香港已进入「砖本位」时代,你如果双符合的话,咁你仔女上车系容易过食生菜!

而对呢 来说,你楼价越升,佢哋既仔女其实越有本钱去上车,这不以长官意志去打沉,因这就是财富效应!

直到呢班父母自己都干埋塘,方可将呢个局势扭转。”

两个问题:
1,系咪呢“30~40万个家庭”,全部未买楼又全部需要买楼?

2,“直到呢班父母自己都干埋塘”,在下认爲往后发展就系越发凄厉嘅哀鸿遍野,而且未知老人将来何去何从,请问阁下有何高见?
58. 亮枪 2015-08-22 19:40:15
快刀兄,不用担心。 剑兄既罗辑思维模式重停留系以前, 试谂下, 香港回归以来,一事无成,所有人都系炒炒卖卖(包括我自已)。这是慢性自杀,不过我己移民了。不用担心我的下一代。 楼上Melt Down 兄转载嘅华尔街日报正是説出了香港的悲哀!
我也认识很多身为人父母的人, 有银的会安排移民,中等嘅会安排仔女到外国留学然后尽量留系当地,冇钱嘅会叫仔女一够十八岁就申请公屋--需知而家公屋比很多旧私楼靓。所以真正咁无知而家重攞棺材本出来为仔女买楼既无经验人士很少。
59. 大熊 2015-08-22 21:00:13
我也想问下亮剑,一个现在和可见嘅将来都硬唔起香港,会井喷吗?
60. 大熊 2015-08-22 21:56:39
看完王弼这篇文章,我真系我啲担心我既工作。试谂下在可见嘅将来都硬唔起来嘅香港又点会井喷呢?
61. Melt Down 2015-08-23 00:15:38
而家嘅楼市和香港嘅前景一样--强弩之末!
62. 引刀一快 2015-08-23 01:55:16
To 3楼 亮剑兄

根本呢家香港楼市,系畀政府严重扭曲咗。所以任何「砖家」若要推测楼市走向,定必要计埋各持分者的想法及继后行动。

地产商……因应政府打房政策喺 09 年全面开展,佢哋用拖缓建屋进度;津贴各项SD;大型项目在落标时出保守价;减少农/厂地补地价申请;改变土地用途/补高空时同政府据理力争(例如蔼宁园就比12年补少两成地价)。 
如此这般因供应减少,二手楼售价就被市场刚性需求迫升,而津贴买家那些SD,就间接由政府少收咗地价去填翻条数。 
喺销售方面,在一手条件实施之后,踩晒界嘅唧牙膏式、锅炉式、搭棚式销售,全面被禁止,加上 BSD 及 DSD 将大陆客打残,那些食咗人只车的溢价,在供应重灾区再不复见,一手与二手同价,有少少常识都知买一手着数啦。
但人哋地产商系跟二手价黎开一手,而二手呢几年又升咗最少几成,地产商就算同价都有着数。
在供应重灾区地产商就开「平价」抢客,但另一方面佢哋嗰D处於市区豪宅地点嘅一手,就价量都要,近期天铸及维港.星岸,就贵过同区二手,要赚翻够本够利。 

投机/资者……因应 SSD 及 DSD 出龙,全部放弃薄 cut 变厚切,由同时长揸短炒揸几件变只持有一两个单位长线收租,喺杠杆大减,加上政府焗人长揸之下,佢哋反而因祸得福,食尽呢个浪。(呢个系事后孔明) 

租住等……喺呢五六年,不少听教听话嘅中产人士弃权等运到转租,他们不少手持上百万等机会低吸,希望玩瞬间财富转移,但事与愿违,大市就系硬过条铁拒绝回落,呢几年佢哋真系畀政府及「唔能够与时并进」的砖家玩残,呢家都唔知点算。(依家听你教听你话唔出货嘅人,你敢唔敢对佢地讲句,往后几年楼市继续硬过条铁?) 

自住小业主……如非必要,都是以静制动,每个月密密咁储蓄,等你政府玩边科。

大陆客…… 原本政府喺度攞佢哋出来祭旗,想转移视线拖得一阵得一阵,但地产商为求去货,同佢哋硬食双辣椒,又系有着数无蚀底呢只。(点解要明赚少15%都制?楼市跌15%算系大回调喇喎。)

综合各持分者的行动及部署:-
发展商呢家玩货如轮转,尽量保持现金流系正数。
投资者及自住小业主持货雷打不动。(呵呵)
租住等干著急。(开始唔急,因爲有跌价瞄头)
大陆客有好嘢就睇发展商开乜价,有靓位先入。(要抵偿到15%BSD先至叫做可以睇下)
63. 引刀一快 2015-08-23 02:37:24
To 49楼 亮剑兄

所以我希望大家从今天起小心观察,如果以后各位人兄在售楼厂发现入紧货的买家,有下列情况,请无鞋挽屐走 :


1 大量买家要全家总动员去筹首期。

2 要家人搜挖贵重财物典当、辘爆咭、借高利贷财仔夹硬迫上车。(1同2基本上系同一个情况,即系大量人勉强上车,老人养老嘅本钱攞去俾仔上车,已经符合呢个条件)

3 政府傻下儍下搅甚么免息置业贷款;畀人可用 MPF 供楼;又放宽按保条件……( 2000年-2002年间果阵都唔少吖)


请各位记住,任何楼房大跌市的形成,以下因素定必具备:

1 大市已经或正在井喷(无论亮剑兄觉得”已经“与”正在“有咩差异,反正都可能系发生紧。因爲你冇为井喷作出清晰定义,而近月发生嘅屡创新高,状似井喷)

2 大量盲毛狗冲并不问价入紧市(依家D健力士公屋咪系罗)

3 大量投机者正在用尽佢哋嘅杠杆(大部份人供楼都系用到尽喇,呢点无争论,问题就在你是否承认佢地系投机者啫,投机者同”刚需“用家,又有咩特徵去分辨?)

4 大量理论上无资格入市的人,但唔知典解都入咗货(咁好多人入咗货之后,先至忽然冇咗入市资格呢?呢个就系不久未来要发生嘅事)

64. 引刀一快 2015-08-23 02:51:10
To 58楼 兄台

点解整个咁嘅名呀,既然你言之有物,无须用笔名作戏谑喇。

香港的确附属性越来越强,慢慢冇咗独当一面嘅实力,去年我话自由行应该减到一半,香港先至长玩长有,唔驶讲,即时俾人当本土派嚟喷喇,边个咁有心机睇睇我嘅理据吖。
65. 大陆客 2015-08-23 07:29:59
TO:62楼
我地大陆客看香港楼除咗要有15%嘅BSD水位之外,家下重要预埋人民币跌幅,最重要系要预埋港楼嘅跌幅。唔好当大陆客傻仔!
66. 亮枪 2015-08-23 08:08:32
刀兄,小弟在阳生专栏都经常有睇你嘅回应。作为一个投机者,我都很欣赏你的先见之明。只不过香港有很多人看问题太肤浅姐。
我用这个名系想话俾剑兄知,不要再敎啲冇经验嘅人士要等井喷先见顶--因为井喷己发生了(去年下半年成交量及金额)。 
佢的死教条俾啲冇经验人士可能是有用嘅!
67. 亮枪 2015-08-23 08:12:30
更正:系汤生不是阳生。
68. 引刀一快 2015-08-23 11:00:52
To 65楼 大陆客

我几时都唔会当大陆客傻仔,点解你咁讲呀?

除咗人仔跌幅、港楼跌幅之外,我觉得大陆客应该考虑埋大陆物业跌幅,做两手准备。
69. 引刀一快 2015-08-23 11:13:52
To 66楼 亮枪兄

既然兄台决定用此笔名,希望兄台注册,成爲此网站正规帐户名。

其实大陆四年前已经有明显危机,只系对大部份人嚟讲唔明显,人仔升值自由行大旺,冇长期踏足活跃於大陆嘅香港人,好难相信大陆经济唔好。
我上周与岭院嘅人讨论过,对方系大陆人,佢睇法比我更大胆,佢话自由行旅客嘅比例,应该由依家90%,降到得番20%,而欧美等外国旅客,由10%提升一倍,亦即两边都系20%,比例上就系1:1,将香港总体向欧美睇齐,而唔系向大陆睇齐,咁就长玩长有。而在下亦觉得,如果香港能保持与欧美睇齐,当然利于香港,亦必然利于祖国。
70. 亮枪 2015-08-23 11:56:51
刀兄,多谢邀请。老花眼要写字很烦。我谂我唔再需要回应啦,因为汤文亮博士己经话楼市转角市出现了!
71. 亮剑 2015-08-23 12:09:14
呢几年香港楼价节节上升,与租金高企有密切关系,而租金点解升过不停,原因如下:

1 不少「前业主」误信政府楼价会大跌的「忠告」,他们希望先高沽后低吸,揾翻一笔,因此不介意畀贵租几年做租住等。 

2 最低工资实施咗数年,产生涟漪效应,呢家做最轻松又唔使带个脑返工的职业,都有 32.5 元一粒钟,那么要真做、要用脑、要日晒雨淋的工,系咪肯定过万?如果一个家庭有两个人上班,总收入两万几系咪好正路?如果佢哋仲未排倒队租置政府津贴房屋,咁他们可付出租金的极限,就是每月10K。 

3 因为呢家楼换楼要过三关,包括:
二手先买后卖要先付 DSD,连同正常 SD,呢度就要成几十个;
呢家所谓「大价楼」,竞要你一半首期,细换大随时要补估你唔倒巨额差价,例如沙一 395 换太古 675,咁就算你沙一供断,有 400 个喺手,亦畀唔倒太古城首期 500 个;
因为政府打房政策实在太成功地冻结市场,你呢家要先买,但无锁匙盘;你先卖呢,咁空窗期嗰几个月去边度住;同步出入?呢度要追价买,果边要出又畀人压价……
咁Q麻烦咪有不少人做双租罗,例如你本来一支公自住一房,但女友话要结婚,因为你搅出人命!
本来在打房政策前,你可轻松一房换两房,但正如前述,呢家你要做双租先掂。
先租出一房收 1xK,咁再补 5~6 K租入两房等做老豆,呢度畀贵少少租都可围倒数 。

4 呢几年香港D大学收了不少境外生,今年约 19 K,咁只要有几仟个学生,几个同学仔齐齐夹租,咁每人夹多少少租都唔觉;前几年系双非婴出生高峯期,这几年政府派位又左改右改,咁家长跌少少攞个「香港地址」报学校绝对正路;加上数以万计港漂还未住够七年,就算买楼自住亦要缴付辣椒税,根本焗佢地向收租佬进贡…… 

加上政府房屋政策朝令夕改,畀你做发展商都就住玩啦!
起楼叹慢板、唔同旗下农地补地价、间唔中流你一两次标……乃指定动作啦。

在僧多粥少及供不应求的情况下,D人或被迫或自己申请去交贵租,「租金高企」大环境因此形成。


72. Jerry 2015-08-23 12:38:03
TO 69/F 引刀兄,

同意阁下见解,香港系时候要提高自己的竞争力,唔系等人救!
73. 亮剑 2015-08-23 13:31:28
因为井喷己发生了(去年下半年成交量及金额)……

小弟话井喷之后才会急跌,系有前因才有后果的描述,因此如果你无井喷,咪不会急跌,成为「高慢牛」罗!
为何投资产品有咗井喷之后会急跌?
因为呢度包括左几个爆煲元素:
「在相对高位;有大量实力不足的散户;以高杠杆的形式入市。」
相对高位……呢家香港楼平均衡平比只是 1.2~1.3(1系合理价),相对 97年达 2 点(比合理价高1倍),因此我认为呢家楼价只系偏高啫。
大量散户入市……呢两年成交大跌(跌咗一半),你少D实力都要靠边站,散户想入市去送死都无资格。
借尽做高杠杆……又正面信贷资料库;又高入场门槛;又三厘压力测验,根本你买多层短炒长揸都唔得,加上绝大部分入场人士可班倒楼价一半出来做首期,以高杠杆入市者,又大多系高薪自住人士,咁话人借大左又从何说起?





74. 引刀一快 2015-08-23 14:43:17
To 70楼 亮枪兄

期待再次见到兄台写文发帖,后会有期。

To 71楼 Jerry兄

香港早早就应该利用自身优势发展多D唔同嘅项目,香港人比以前懒咗。


To 72楼 亮剑兄

你成日着墨于业主持货能力,不如分析一下唔驶卖自住楼嘅收租佬,锁定利润嘅意向性仲好喇。
75. 长气 2015-08-23 18:00:19
To:亮剑 前前前辈
您老人家的意思系一句到尾------香港楼价有排都未见顶!
真系高高高人啊!
76. 包租佬 2015-08-23 18:58:12
王弼兄唔好讲出真相啦!我真系好头痕,你古而家放盘好容易啊!放咗盘成二个月,一个客都冇.地代话啲人去晒一手,唉…
77. 亮剑 2015-08-23 19:19:21
小弟与一名朋友论楼,他的见解同我不谋而合,在取得他同意下我在畧作栅减后贴出。

我回应朋友说楼价会跌:

风物长宜放眼量,自问难知短期浪底浪顶,只知中国向上,借贷少,防守力强,长期持有房子。
人,“赌博之瘾”很大,总想低买高卖。很难啊!
人,“官瘾”很大,总想高高在上,管人,难啊!

房价的波动不是我主要的关注点。
我买房子,主要关注两点:

其一,借贷谨慎,防守力足够强。
         
其二,退休时,我有多少房子收租,每月总租金可否支持自由自在的生活?

房子能不断产生现金流,抗通胀,现在大多数人觉得价贵租贵的,在未来的社会环境下,也会价贵租贵。
以前说过,你多一个房子就像多了一个家庭成员,无条件地把薪金贡献给家长你。

其实上面所言,渉及到人生问题中的另一问题---财务自由。我个人是以买中国的枢纽城市之核心地段的房子来实现财务自由。
当然,不同的人可以有不同的方式、途径去实现财务自由。
78. 亮剑 2015-08-23 19:43:50
分析一下唔驶卖自住楼嘅收租佬,锁定利润嘅意向性仲好……
呢家卖楼,然后存定期、买人仔、入股票、买外国楼?
讲真低风险低回报;高风险高回报的时代,可能在几年前随美国QE之后已告终。
现在可以系低风险、无回报;高风险、负回报!

有钱人的资产,有机会在呢次A股崩围、人仔贬值、环球有价证券惨遭抛售、商品价格拾级而下的情况后从新配置。

讲钱失感情,就让时间做见证吧!
79. Melt Down 2015-08-23 21:31:11

有钱人的资产,有机会在呢次A股崩围、人仔贬值、环球有价证券惨遭抛售、商品价格拾级而下的情况后从新配置。......
剑兄,你似乎讲出咗main point---就系金融风暴打到黎啦!覆巢之下无完卵!做为一个有资产既人,是否首先要尽量保存实力!
系投资嘅国度,不是你可以赚到几多,而系你最后可以保存几多!
80. 历史重演 2015-08-23 22:41:21
而家大陆就好似当年由6千点跌落去咁, 2007年10月系6000点,到2008年10月系1700点,跌幅7成,而十二个月内,内地楼市亦下跌近5成,基本上系同步,而楼市跌幅大约系股市跌幅既7成,但要记著当年系弱美元而家系强美元。数浪的话,港股下一浪系17000点,由高位下跌4成,咁楼市大约都会系12个月内跌3成。
81. 珍惜香港 2015-08-24 04:08:12
珍惜香港

亮剑兄花咗咁多笔墨於此,点解唔俾下面,响资深会员专栏度出番篇文章?

话说,沙士之后,唔知点解,香港经历金融海啸、欧债危机、占中、加息阴影、中港股灾等等,个楼市都仲喺持续向上,唔见大跌。唔通啲人,真喺咁「亢奋」?真喺咁「迷信」楼价长升不跌?定喺赢到傻咗?癫咗?

我话,乜都唔喺,主要嘅原因,就喺刚需

王弼今次评论楼市,最大嘅问题,就喺否定刚需。真喺唔知点解,几叻嘅评论员,到最后,都喺衰响呢个错误度。或者,佢地求胜心切,见到个楼市升咗十几年,断估应该差唔多要冧,再加上又见到一大堆,似是疑非嘅危机前景,喺时候出动一啲时间性嘅预测啦:三个月?半年?一年?总有一个中嘅!

可惜,房屋呢样嘢,既喺民生,又喺投资

当一个人,开始用投机者嘅角度,去睇楼市,而抹煞砖头本身嘅实用值果阵,咁佢嘅评论,就会脱离现实,俾佢响数字上估中,都只喺撞彩。楼市同股市唔同,唔喺话入就入,话沽就沽,买卖嘅程序,喺好复杂,当中亦涉及好多考虑,而主要嘅考虑,以实用居多。作为一个物业长线投资者,持货以两房细价楼为主嘅收租佬,经历多年楼市盛衰,我对於刚需,更有深刻嘅体会。

究竟乜嘢喺刚需?刚需,就喺一个住嘅需求,一个唔买都要租嘅需求。呢样嘢,同投资环境、经济环境,冇直接嘅关系。将物业睇成股票、收藏品之类嘅可有可无之物,从而否定刚需,喺自欺欺人。

总之,要住,就喺咁简单

所以,楼市嘅刚需,喺同市场心理无关,有关嘅,就唔喺刚需。例如两个四人家庭,两对父母,两对子女,果两对子女结婚,组织两个新嘅家庭,就会衍生两个新嘅刚需。外地或内地人来港读书、工作,亦会衍生新嘅刚需。呢啲需求,喺与人口结构同增长有关,无论个楼市喺点,都唔会消失。

当一个刚需阶层,因政策或楼价关系,买唔到楼,呢个刚需阶层,就会成为租嘅阶层,从而形成投资需求。即喺话,刚需,喺走唔甩,除非发生重大事故,影响到人口嘅结构。所以,无论好友定喺淡友,夸大或者否定刚需,都喺唔客观。要了解楼市,就必须承认刚需,及了解刚需响人口结构同社会各阶层嘅分布同累积情况。

亮剑兄嘅论点,亦喺以刚需为基础,我大致认同。不过,买迎海俾三岁儿子,就已经脱离咗刚需嘅范围啦!唔好以为我喺一名好友,我唔算好友,亦唔算淡友,我对未来嘅楼价,从来都喺不予置评。

不过,基於可见嘅未来,楼市供应嘅增长,喺唔会追得切刚需嘅增长,我认为香港嘅楼市,非常坚固。

「楼市」坚固,都唔代表「楼价」唔会跌,只喺要「冧」嘅话,就难啲啦!
82. 引刀一快 2015-08-24 07:03:25
To  亮剑兄

71楼 :“2 最低工资实施咗数年,..............................................总收入两万几系咪好正路?如果佢哋仲未排倒队租置政府津贴房屋,咁他们可付出租金的极限,就是每月10K。 

不同意,除非冇仔女、兼唔驶供养父母。

77楼 :”风物长宜放眼量,自问难知短期浪底浪顶,只知中国向上,借贷少,防守力强,长期持有房子。
人,“赌博之瘾”很大,总想低买高卖。很难啊!
人,“官瘾”很大,总想高高在上,管人,难啊!

房价的波动不是我主要的关注点。
我买房子,主要关注两点:

其一,借贷谨慎,防守力足够强。
         
其二,退休时,我有多少房子收租,每月总租金可否支持自由自在的生活?

房子能不断产生现金流,抗通胀,现在大多数人觉得价贵租贵的,在未来的社会环境下,也会价贵租贵。
以前说过,你多一个房子就像多了一个家庭成员,无条件地把薪金贡献给家长你。“

只要系依家卖楼嘅,鲜有唔系赚一大笔,未来中国一定低走一段时间,最保守兼最乐观估计5年以上,若说多间屋就像多个家庭成员,咁当然越多越好,唔做买卖系消极处理胜利成果。
收租佬卖楼防守力比卖自住楼嘅人更强,如果依家细价楼到咗咁嘅地步仲买佢大涨不回,有点脱离现实。
我近两年一直讲紧经济唔好,依家唔止浮面,浪头已经埋身,细价楼的确升到令人开始迷信,当时我提及经济问题冇人睬我,因爲香港在温室中,未有咁快感受到大陆嘅冷锋,我俾多个预告,今次冷锋可能伴随沙尘暴,遮天盖日,约好嘅黎明不来,有排冻。

78楼 :“讲真低风险低回报;高风险高回报的时代,可能在几年前随美国QE之后已告终。
现在可以系低风险、无回报;高风险、负回报!”

低风险,无回报系短暂嘅,手上有资金,将来有机会攞到一手好牌。
83. 引刀一快 2015-08-24 07:21:58
To 81楼 珍惜香港兄

王弼讲嘅正系现实,如果大家相信未来楼价继续涨十年,“刚需”大十倍都唔止。

住系刚需,赚钱系刚需中嘅刚需。
84. Melt Down 2015-08-24 08:15:02
呢个时候讲"刚需" 似乎有点时间唔啱,有啲似股市里面财经演员在金融风暴刚刚开始时同散户讲所谓溉--价值投资.
85. 路过 2015-08-24 08:24:53
To:81/F
珍兄,一个坏钟每日都一定有两次系正确嘅,的评论员只要一直讲楼市会向下调就终有一日会讲中 ^_^
86. 亮剑 2015-08-24 08:45:31
我亮剑已经在年几两年前讲到,你上车客要入市,请准备最少4成首期;每月供款要低过家庭收入4成;预留最少12个月供楼资金落ML户口;有即买即蚀两成的心理准备!!
投资者因为有SSD锁盘关系,不能买亦不能卖。
世界那有投资工具会长升不跌?我不是好友或淡友,只是小弟认为在私楼落成量未达每年2万伙,空置率平均上到5~6%前,楼市要大插有难度。
87. 引刀一快 2015-08-24 09:02:26
都唔系讲紧上唔上车嘅问题,系该卖则卖嘅问题呀。
88. 收买佬 2015-08-24 10:48:11
而家讲"低息"和"刚需",就似09-10年班末日财演讲崩盘,恐怕不合时宜,亦捉错用神。
89. 珍惜香港 2015-08-24 12:02:56
珍惜香港

引刀兄,赚钱当然紧要,不过,住,始终喺先决。所以,Melt Down 话我讲价值投资,其实喺捉错用神。我讲嘅刚需,喺好实在,喺「用」嘅需求,同投资、赚钱,喺两回事。

所谓,万物归於实体,阿妈为女人之道,永远唔会不合时宜。可惜,楼价长升之下,令到好多人「渴望」个楼市跌,甚至喺大跌。呢种「渴望」,已经搞到佢地连最基础嘅理念都可以抛弃,即喺话,只要喺楼市大跌嘅讯息,就算你话阿妈喺男人,佢地都会信。

咁,啲评论员喺咁唱,又可唔可以唱跌个市?

我就话,无论你唱乜,唱升又好,唱跌又好,响刚需之下,你越唱得狠,个市就越升

想楼市降温嘅话,就乜都唔好唱,将羊群嘅焦点,移离开个楼市。
90. Schumpeter 2015-08-24 12:05:51
珍惜香港一直都get唔到死loop烂loop乜Q刚需论资源论,完全系冇数字support既癈话,正如刀兄所讲,香港人买楼只系因为以为会升,香港既所为刚需同大陆人买芧台根本冇分别,一个9成依赖大陆供需既经济,长期重要靠大陆投资移民新楼先去到货,本土香港人冇钱就回家啃老,唔系边有咁多人反蝗?到经济再差,就好多人返公屋住,信刚衰,就当衰。
91. 叮叮 2015-08-24 12:32:31


      一句" 刚需 "就掩饰一切,  刚需都要有钱;有傻劲至得.  

      1997年突然冇咗刚需 ?

      2008年又突然冇咗刚需 ?   

      由此就知道,  什么才是主宰.






92. 叮叮 2015-08-24 12:39:54


      冇钱,  冇饭食,  妻啼子饥,  乜野刚需,  都摆埋一边.

      败像已成,  走难要紧.


93. 叮叮 2015-08-24 12:47:56


      陶三姑的旧片,  好快从新上映.


94. 别人贪婪你恐惧,别人恐惧你贪婪 2015-08-24 13:22:20
如果无政府对楼市嘅不断辣招,而家嘅楼价应该最少再高多50%,可以咁讲,依家嘅楼价系处於非常合理水平,千祈唔好比啲一世都买唔起私楼楼嘅大多数港人误导,要知道,无论楼价系乜嘢水平,呢班粉肠都会话楼价好L贵,佢哋一世都买唔起嘅。

大家又睇睇按揭比率,依家买楼嘅最少都有四或五成首期,真系史无前例咁健康,非常咁稳健,但系最近就有唔少知名楼评家不断咁话楼价会崩盘,叫大家千祈唔好买。

当大家静落嚟细心想想,呢啲现象似唔似前排的评论家讲『股票大时代』件事,真系信者失救。
95. abcde 2015-08-24 13:29:18
89/F 珍港大哥

睇左好多好友淡友既 point.. 各有道理.. 亦各有歪理... 睇到小弟头都晕..

虽然话人人都要住, 但个所谓刚需其实好有弹性.. 好似小弟咁.. 早10年8年前o岩o岩毕业出黎, 都好刚需咁租左个单位黎住... 到而家虽然人工加左唔少, 但反而而家我同我女友同我刚结婚o既家姐, 两 pair 人 share 一个单位....身边都多左朋友结婚后都要同老豆老母同住..

小弟未够料, 唔系好识去分析楼市去向... 但只系谂.. 近10年8年, d 楼系咁升..单位又越起越细.., "细价楼" 同 "细单位" 都已经重新定义..... 如果一路咁升, 单位又越间越细.. extreme case 咁睇.. 如果升到一个位, 100 尺汤房都 $20000 一个月.. 人工又冇乜升.. 咁会点呢.. 我谂好多人宁可去训街啦...

但.. 暂时冇力升到咁高.. 又唔代表要跌喎... 开始唔知自己讲乜... 要组织下.. 有机会再写..


第一次出 post, 各位大哥大姐请指教
96. 读者 2015-08-24 13:40:17
To:Admin

有无通知王弼系佢专栏用镜子程式 ?如果无,都算系好唔尊重王弼。
97. Melt Down 2015-08-24 13:42:29
To 珍惜香港
请不要误解我既意思,说白啲: 你而家系呢个市况--今日金融市场的表现大家都见到既啦!你同人讲"刚需", 时间唔啱,你古有冇人信啊?
98. 收买佬 2015-08-24 16:20:34
每一次股灾或衰退时,之前的当红股当红资产都会不可避免地跌价。其实升升跌跌好平常,只要你认同cash都系资产一种,唔会成日硬好搞到"爆仓",咁就能够做到收买佬,买到平靓正货;真正的可以长线赢钱。

BTW, 好多人成日讲"刚需",其实"刚需"会随市况而消失(或复活),不会铁板一块永远长存。以家楼价指数高企,只系时晨未到0者(就似97-98年时,楼起初跌得比股慢一样)。

(Just my 2 cents)

99. 引刀一快 2015-08-24 16:51:37
珍惜香港兄

住的确系刚需
赚钱系刚需中嘅刚需
至于唔想蚀钱,就系刚需刚需刚刚需!

我好相信,97果次嘅负资産,如果当年俾佢地一次后悔嘅机会,条件系买家一个人瞓两年街,除咗大把钱嘅炒家外,我信过半数嘅人漯饭应!
100. 叮叮 2015-08-24 18:41:04


      有网友话 : 发财立品.  

      所以唔好叫冇楼嘅人做 "粉肠",  需知 "粉肠 "是社会嘅大多数,  根据民主理念,  少数服从多数,  我地要接受佢地嘅 :  指导,  指教同指点.

      利申 : 我唔系 "粉肠 ".


101. 叮叮 2015-08-24 18:47:42


      如果冇政府对楼市嘅错判,  现在嘅楼价最少低50%.


102. Melt Down 2015-08-24 19:20:33
97 之后到03沙士期间, 我九龙新界大多数地区都去睇楼。 哟业主同我讲, 先生, 你开个价啦, 可以慢慢商量。 个时既指标价系屋苑最低成交价。 嗰时既--负之惨人仕只求脱身, 边得闲同你讲-----同需!
103. Melt Down 2015-08-24 19:23:40
97 之后到03沙士期间, 我九龙新界大多数地区都去睇楼。 哟业主同我讲, 先生, 你开个价啦, 可以慢慢商量。 个时既指标价系屋苑最低成交价。 嗰时既--负之惨人仕只求脱身, 边得闲同你讲-----刚需!
104. Melt Down 2015-08-24 19:56:46
所以话"刚需"只不过系一个marketing 既技俩。 加上各既得利益者日以继夜,夜以继日地洗脑式宣传, 已经不知不觉地植入了年青人既思维。 
而系呢个时候, 那些已经有富厚利润既所谓投资者--就慢慢岀货, 大户出货,越岀越高!
105. Melt Down 2015-08-24 20:34:44
重有,如果现时既"刚需"真系咁强劲。 咁借问声今年嗰区区几仟个居屋点解要卖咁Q耐? 呢个根本系随时可以变得无影无踪嘅--投资"刚衰"!
106. 价值投资法 2015-08-25 09:24:06
To:101/F 

叮小姐,如果你有留意最近收旧楼嘅价钱,应该知道收唐楼系差唔多要$13000尺,加埋起楼嘅成本,你自己问问自己喇,新楼要卖乜嘢架钱先收得回成本。

依家啲二手楼卖万零蚊尺,简直系超晒值,所以要贵多最少50%至100%先反映得出佢哋真正嘅市值。

正如股神话斋『别人恐惧你贪婪,别人贪婪你恐惧』,依家仲唔买等几时,叮小姐,人生无几多个十年架咋。

107. 叮叮 2015-08-25 09:57:04


      废话.........!

      你思想只有" 赚钱 " 嘅单边思维,  事实上系有蚀本生意架.  13000蚊买番来,  有机会10000蚊出到货.  

      现在铺租下调紧,  你向人讲,  以前个铺租50万架,  而家30万,  好抵呀,  未做都赚咗20万喇,  睇下有冇人信 ?


108. 细价楼必爆 2015-08-25 09:57:37
To 101/F,用13000尺收果D唐楼有几多个单位?到新楼落成又可以卖几多个单位?唔好误导!on QQ
109. 细价楼必爆 2015-08-25 09:59:14
To 101/F,用13000尺收果D唐楼有几多个单位?到新楼落成又可以卖几多个单位?唔好误导!on QQ
110. 细价楼必爆 2015-08-25 10:16:11
我觉得106楼人兄讲嘅嘢好似地代,唔好比我估中呀!!!
111. 叮叮 2015-08-25 10:40:59


      我系应该写佢只有 " 必赚  "嘅单边思维.

      如果卖出价一定高过购入价,  呢个世界快乐过伊甸园.


112. 106 人兄 2015-08-25 10:49:13
TO:107/F

叮小姐,好心你唔好讲啲咁唔成熟,好似细路仔玩泥沙水平嘅说话啦,系罗喎,啲发展商会万三蚊尺收的旧楼返黎,又花7000几蚊尺起,然后又一万蚊尺卖返出去!我估计的发展商唔会咁人头猪脑罗.

真系唔知点形容你嘅EQ ,  #........#


P。S。我不是地代,正相返,我算系淡友,最希望楼市跌,希望大家都安居乐业。
113. 叮叮 2015-08-25 10:57:41


      To : 110

     一点不奇,  睇佢嘅论述,  好像未经历过,  计价,  计成本嘅实战体验,  幼稚园.


114. Schumpeter 2015-08-25 11:13:35
哈哈!股市一跌,连大好友珍惜香港都冇哂声,可能要谂点样唱好出货。
中国3万6千亿外汇之中,其只有8千亿真系liquid,之后就要沽美债,到时债息又要升,全球大崩盘!
唔好以为中国有2万亿美债,其实重至少5-6千亿系借比南美非洲俄罗斯既钱,根本就冇可能收得返。
正如王弼所讲,外汇储备其实系人民既钱,政府既liability, 而家已经要用退休金入市,可能系出年7-8月中国就要人民学泡菜国当年咁叫人为国捐金!
到时黄金一定急升,楼市大跌,98年翻版,不过系呢次中国出事,冇人够钱去救,IMF既钱亦只系杯水车薪。

115. 胶论 2015-08-25 11:57:26

TO: 106 人兄

 

难道你唔知唐楼层数系少过新楼好多?
假设用$13000 一尺收购 40 个唐楼单位,可以起到100个单位以上,起多好多层。新楼尺价可以依然系 $13000, 但已经有得赚啦

116. 珍惜香港 2015-08-25 12:39:20
珍惜香港

见到 Schumpeter 话我,成日 LOOP 埋哂啲乜嘢刚需,乜嘢资源论,又冇数字 SUPPORT 喎。唉!你咁唔钟意,咪唔好 BUY 罗!我又唔喺迫你 BUY,不过就唔好同我讲乜嘢数字啦,你 90/F 果段嘢,又有乜嘢数字嘅 SUPPORT?

你想要数字?呢个网站,就只有 PP,先至可以俾到一大堆数字你。但我好肯定,你一样唔会 BUY PP,点解?因为佢喺俾唔到你「想要」嘅数字。或者换句话讲,要令你满意,好简单,只要我话,楼价好快就会大插,咁就算我求其老作啲乜嘢理由,你都会 BUY。

坦白讲,如果唔喺见亮剑兄响度只抽,我都费事咁好心,同一班咁渴望楼价跌嘅人周旋,仲要讲埋哂啲,只有响现实世界度,而唔喺 CYBERWORLD 里面可以见到嘅事实。

就好似叮当,SORRY,应该喺叮叮,问点解 97 年突然冇咗刚需?又问点解 08 年又突然冇咗刚需?问得出呢两条问题嘅,唔怕得罪讲句,根本就唔了解楼市。记得响年半前,我写过一篇褒曾贬梁嘅回应文章,内容已经包含咗呢两条问题嘅答案。97 前高峰期,楼市喺响供过於求之下升;而 08 年,就正喺供求之间嘅转捩点,所以点解金融海啸降临,都锄唔冧个市。原来由当时开始,直至今日,楼市已经由真正嘅供不应求带动之下上升啦!

唔信?不如我问下大家,当年,一张临约就可以攞嚟炒,N 间银行做七至九成按揭,咁依家呢?你试下仲得唔得?今时,同往日,已经喺两个完全唔同嘅世界。任何一个评论员,攞 97 出嚟硬套依家楼市嘅话,佢嘅言论,喺完全冇参考价值。但话说,亮枪反而笑亮剑兄嘅逻辑思维,重停留番响以前喎!又好难怪嘅,亮枪已经移咗民,要知香港啲嘢,都只能够去睇华尔街日报咋!咦?阿叮叮话,败像已成,走难要紧噃!咁?不如就跟埋亮枪去移民罗,好行夹唔送!

寻日,港股大插千多点,Melt Down 叫我睇睇佢,Schumpeter 今朝又估我唱好出货。你地果然喺新仔,熟悉我嘅网友,都知道我从来唔沾手股票,睇过我过以前啲长嘢嘅,亦大概估到我喺点样投资。呢几年,金融危机处处,股市大起大跌,不过我手持嘅资产,就完全唔受影响,咁呢排呢?咪一样!坦白讲,睇住人地啲嘢,上上落落咁刺激,我就宁愿做一个闷蛋。当然,无论你做乜,甚至乜都唔做,都有风险,不过,响条风险队度,我喺包尾,咁你呢?

唔好成日睇死中、美、欧、日嘅经济体,以为佢地好唔掂,或者迟早爆之类。股市呢味嘢,响我眼中,只喺全球各经济体搵人埋单嘅渠道。我早前已经忠告过大家,有你地埋单,你死佢都未死。记得七月头,中港股齐齐冧,最后我话,拭目以待。我今次唔想再写咁长啦!总之,今时今日,边间零售银行够胆死,将客啲砖头加按,融资俾佢地炒股,仲做埋杠杆,唔使压测嘅话,呢间银行嘅总裁,就会即刻俾金管局召去叹咖啡啦!咦?咁即喺点?自己谂啦!

各位咁渴望楼价跌嘅朋友,响再锄我之前,请睇番 81/F 最后一段,我喺话,刚需令「楼市」坚固,但唔代表「楼价」唔会跌。嗱嗱嗱!我冇话「楼价」唔会跌噃,「价」,始终喺由「人」定出嚟嘛!

咁依家,各位喺咪又开心番啲?

我话过,响刚需主导之下,楼市,已经成为香港经济实体,最后防线嘅一个指标。即喺话,要睇嘅,喺香港嘅经济实体。不过,唔好同我讲埋啲美国加息、人仔跌、内地经济放缓、零售业下调啲咁嘢,香港人,冇你想像中咁弱鸡,佢地好识得变通嘅!况且,香港嘅经济,喺一把双刃刀。好多人,基於自己嘅取向同立场,都只会睇到单刃。关於双刃刀呢个 TOPIC,对你地嚟讲,恐怕太深,唔详述啦,划条市场界线咪算罗!

仲有,请 Schumpeter 唔好失惊无神就 CALL 我出嚟,我呢份人,唔钟意纠缠;冇 MOOD 嘅话,一两个月都唔会蒲头。虽然已经喺半退休,但我都几忙,几乎每日都外出,去了解各行各业。我啲料同分析,喺嚟自 FACE TO FACE,REAL WORLD 嘅体验,唔喺嚟自个 MONITOR 嘅!
117. 叮叮 2015-08-25 12:53:47
  

      我都话佢冇实战经验喇.


118. Agree 2015-08-25 13:08:31

同意珍惜香港兄的论点。

 

楼市杠杆被限制, 处於Low Level

 

不会像97年一样爆跌。

 

但有非常大的机会会回调。

 

回调与暴跌是不一样的概念。

 

另外, 我认为, 大家应该跟引刀兄学习。

 

讨论不带人身攻击,这样才健康哦~~

119. 亮枪 2015-08-25 13:48:38
本人虽然已移民, 但系都长住香港。 唔使特登去睇华尔街日报。同时,我己经讲咗唔再发表回应,唔好无啦啦Call我出来!唔该晒!
120. 亮剑 2015-08-25 13:58:45
在4楼呢段嘢,我系写於今年年初的:

……我之前亦讲过几次,今年楼市系先升后回格局,此因细码楼毕竟喺年零升值咗 5 成以上,透支咗年几两年的升幅,加上细码楼已经或就来过晒 400 万可借尽9成底线,因此会喺 6~7 月升到高位后回落,但因为呢个浪的升幅被人为压抑,因此回落幅度 4~6 %顶到尽………………

长和系喺数年前,入咗几块「贵地」,本来谂住起「高价楼」卖畀大陆客,但点知政府出BSD加SSD2,倒吊佢荷包后,咁李氏家族之后就只入过一幅奀猪地。

在那一刻开始,香港整个地产市场版块,就重新执位,政府新批土地,除了其余三大捧场外,仲加入左一批弍叁线发展商。

三大之中以新地最勇,不少大型土地招标,都见佢落标,最后仲投倒不少面粉。

长和系变相弃权,新地喺呢个浪入埋咁多地,应该可主导之后四五年一手供应。

基於弍叁线发展商土地库只有一仟几百伙,善价而沽好正路。

那么单单睇恒基、新世界、会德丰同新地点开楼花,应掌握大市之走向。

而其中以新地点睇后市最为关键。

如果郭家兄弟将旗下物业,以长年期楼花开售,要是价钱贴市,但又不能清倒8成货既话,咁后市压力唔细。

否则系高慢牛格局,即 CCL 在 130~145 徘徊上落。

收租佬收租当收息;自住客平息继续供楼;租客唔怕畀业主以双位数咁加租!

皆大欢喜!!!


121. 106 人兄 2015-08-25 14:27:29
To:  115/F

谬论兄,你嘅论点指出新楼比旧楼有更多单位,所以可以平过收楼尺价,从表面睇好似好有point,但好可惜!系实际现实系唔会发生嘅,我举一个例子,就好似上过月大角咀橡树街嘅万三蚊尺旧楼收购,我可以买个猪头嚟赌你个人头,就算发展商重建后得到多三四倍单位,尺价都绝对唔会低过两万蚊尺,我点解咁肯定,因为四个字『人性本贪』。

点解我会用个猪头嚟同你赌,因为只有猪头唛先会出谬论,所以只能用个猪头嚟同你赌。
122. 刚衰 2015-08-25 22:52:16
唉! 睇来 Melt Down 兄既"刚需"变 "刚衰" 可能刺中某些人的死穴!
看佢年纪都唔细啦! 唔够人讲就发老脾!
123. 肥婆四 2015-08-25 22:53:55
珍兄情理兼备,迎寒风傲挻!亮兄够恙,剑戏淡水耀香江。

124. 引刀一快 2015-08-25 23:42:10
To 106楼 兄台

人家几钱收楼系佢嘅事,人家几钱卖亦系佢嘅事,若果到时有人买,即系收楼价合理。

唔通,佢五万蚊一尺收旧楼,我就一定要五万一尺同佢买咩?冇咁嘅道理!

97年嘅货脱手嘅时候,人地就用97价接咩?

125. 金融核爆 2015-08-26 06:54:38
当全球金融核爆既时候,我都会由"刚需"变"刚衰"啦!唔通真系要做清兵!清兵只得一个勇字。
126. 106/F 人兄 2015-08-26 08:37:31
TO:124/F

刀兄,我一向系从人类嘅本性呢个角度,外加精细嘅统计学嚟预测楼价嘅可能变化,明白人心了解人性就一定战无不胜,而事实上,我用心理学方面嘅研究应用系楼市系赚咗好多人梦想唔到嘅钱。

你唔好好似楼上嘅叮女士咁样先得架。
127. 引刀一快 2015-08-26 11:39:23
To 126楼  106F仁兄

我唔敢话我赚过咩钱,但系我讲嘅系道理。地産商买入地皮、收唐楼几多钱有佢自己打算,如果到时定价与市价有出入,边个会考虑佢成本贵过人?
如果话佢地嘅预算估量一定准确,系未来楼市指标,呢个系本末倒置嘅推测。


129. 汤振杰撑父睇淡细价楼 2015-09-01 08:16:26
汤振杰撑父睇淡细价楼文章日期:2015年9月1日
广 告
广告

【明报专讯】纪惠集團行政总裁汤文亮今年发表「细价楼爆煲论」引起关注,其子汤振杰出席代理活动时表示,认同父亲看法,并指早前细价楼出现恐慌性入市,不少心急上车人士以较冒险情况下置业,对细价楼观感与父亲一致,并同时看淡核心区一线铺。不过他称大额投资者早已消化加息消息,形容「老手已经埋好沙包」,而公司看好甲、乙級写字楼及民生铺,集團仍会寻找合適投资机会,包括领展(0823)放售的商场。

此外,纪惠执行董事汤振玲称,早前购入大潭红山半島4伙已全数租出,月租5.2万至6万水平,回报约3厘,未来2周将参观该盘洋房,认为价钱吸引或考虑购入。

130. 大B 2015-09-02 16:43:17
申利:有楼自住及收租,有股票,跌左大概10%
去年卖走两层细楼,买入一个三房单位。年头一次过收了两年的租金,买入股票。依加系租养股。好懷疑可否靠股退休。
131. DiscussingBoard 2017-03-21 12:22:32
哗,睇返转头,原来之前系咁好睇,
亮剑前辈,厉害! 佩服!

这个世界梗会有一些好友,淡友,大淡友.

时过境遷,大家又睇睇2018,2019,拭目以待。
132. 贴堂 2017-03-21 14:01:31
多谢131楼