地產博客 > 文亮語 返回
瀏覽人次:22656    回應:5
文亮語

新樓空置稅有沒有效用

 

湯文亮博士

紀惠集團行政總裁
2018年7月25日

  在「娥六招」推出之後,樓價不但沒有下跌,反而繼續上升,有人話「娥六招」無效,尤其是新樓空置稅,地產商用三招便可以化解,我覺得他們誤會了新樓空置稅,政府推出新樓空置稅,目的並不是希望將新樓樓價壓下去,而是禁止地產商囤積居奇,一年內必定要將取得入伙紙的新樓出售或者出租,在新樓空置稅推出前後,地產商已經加快賣樓速度,六七月份新樓銷售量比四五月份高出不只一倍,雖然新樓售價未有顯著回落,但新樓銷售量大幅增加,如果沒有新樓空置稅,我估計新樓銷售數目一定不及現在,新樓樓價亦有機會比現在更高,所以,我認為新樓空置稅是有一定效用。

  有人話地產商用長成交期,先住後付或者出租來化解新樓空置稅,其實,前兩招只不過是花招,實際作用不及高成數按揭,而且,即使是長成交期,買家要即時付印花稅,既然有買家付印花稅,地產商當然不用付新樓空置稅,我並不覺得這是化解的招數,至於將新樓出租,這是政府給予地產商一條出路,新樓雖然沒有被售出,但使用量仍然可以釋放到市場,對舒緩樓市始終有一定作用,「娥六招」以及新樓空置稅是需要時間來確認效用,現在說沒有效是言之過早。

 
 
我要回應
我的稱呼
回應 / 意見
驗証文字
 
回應 / 留言規則
  1. 禁止撰寫粗言穢語、誹謗、渲染色情暴力或人身攻擊的言論;
  2. 禁止以名稱/暱稱/綽號/同音字等批評或映射任何人士、機構、公司;
  3. 禁止發佈有關招聘、推銷、廣告等內容;
  4. 禁止公開任何個人資料(如電話號碼、電郵地址、即時通訊帳號等)。

敬請留言者自律。本網站保留刪除/堵截任何留言的權利。

會員登入
登入ID 或 網名
密碼
2. 真真薯片 2018-07-25 13:24:42
其實道理好簡單,餓你三個星期唔比野你食,然後比一粒提子乾你食,有冇用?
3. 十一哥 2018-07-25 14:15:42
自從8萬5嚇親寶寶之後、正苦最怕跌…唔怕缺、冇再出現黃埔、嘉湖、第一城、海怡、太古城、呢類上萬單位嘅大型屋苑規劃、而人口就不斷正增長、利息…在上一早論點指出冇洗怕、金融海嘯感覺牙煙~不過大家㩜住放手就齊齊落水、冇人敢揸流攤~實係危而不險穩過鉄。

4. 你有張良計 2018-07-25 14:24:58
其實地產商將單位放租/轉做服務式住宅之後再拎出去賣,咁算係一手樓定二手樓?!
5. 自我陶醉 2018-07-25 14:43:13
私樓地轉公營是德政,對未來五年後住宅供應有正面影響,既降低土地被屯積的風險,也能減慢長線租金升幅,至於空置稅,只是姿態而已,對供應的影響不大。
6. 真真薯片 2018-07-26 10:51:31
本來地霸搞一個項目,開積時已經諗好,7成單位快速賣晒,剩底3成拖長廿年黎賣,實行到處都係浪澄灣,咁樣減少短期供應,可以搶手d, 賣貴d, 亦可享受埋將來既升值,實在太爽,難怪689要頌個大紫荊比堅持囤貨既地霸

林鄭推空置稅,首先,佢要先立法後實施,睇個勢貿易戰打完空置稅都未實施,不過有空置稅地霸就好難每個盤都留返幾座擺係度賣廿年,客觀效果係將本來想拖長廿年黎賣果幾座,逼到要提前同所有單位一齊賣,中線可推出既盤係會多左,但唔會差太遠,一來延遲一年實施,二來地霸由投地到入伙紙有超過6年時間,經過地霸既精準計算,我好有信心地霸可以維持每年萬五-萬八既供應量,供應基本上冇乜點增加

娥六招最有睇頭係果九塊地,因為令地霸賺少好多錢,不過有網友提到,2023-24公屋落成量會跌穿一萬伙,果九塊地只係用黎填返正苦樓條數,同時亦曼露左正苦十個煲得八個蓋

簡單講,直到洪水橋同新界東北既地可以賣樓花前,今日既供不應求情況會持續,唯一可以令樓價回落既機會,只有貿易戰股災,但係爆唔爆股災,幾時爆,冇人知