地產博客 > 文亮語 返回
瀏覽人次:49553    回應:8
文亮語

學生唔應該做包租公

 

湯文亮博士

紀惠集團行政總裁
2015年7月22日

  一向以來,包租公或者包租婆形象比無良業主更加被醜化,在粵語片時代,大多數由高魯泉做包租公,陶三姑做包租婆,他們對待租客尖酸刻薄招數,有時會令人會心微笑,我從來沒有想到,竟然會有年輕人做包租公,而且那些不是高不成,低不就,不學無術的年輕人,而是國內到香港讀書的大學生,我唔明白他們點解唔將多一些時間放在課本上,或者認識多一些新朋友,甚至融入香港社會,而走去做包租公,浪費讀書時間,正式是好做唔做。
 
  包租公可以說是另類炒家,他們租一個物業回來,然後再分租出去,賺取微薄利潤,久而久之,就會變成一個斤斤計較的人,而包租的意思就是連水,電,煤氣,雜項等全包,包租公見到那些三房客整晚開冷氣,用熱水沖涼太耐都會覺得浪費,不但對三房客的語氣不好,甚至會學陶三姑訂出一些限制三房客用水用電的招式,不知不覺拉低個人質素,對正在讀書的大學生,一定是得不償失。

  做包租公同做阿四沒有大分別,因為所租用的物業如果要維修,例如塞渠,漏水,換燈膽等鎖碎事,如果由專業人士做維修,一定要花一筆款項,所以,一向都是由負責包租人士兼做這些工件,而做包租公最大的困難就是那些三房客欠租,我都唔知道用什麼方法追租,在香港,就算做業主追收欠租,都要依一定法律程序,除了要用相當時間外,過程亦非常繁複,而包租公追欠租,我相信更加困難,而他們又不能欠業主租金,所以,做包租公之前,一定要考慮清楚。

  做大學生除了要增加個人知識外,更加要學習與別人相處,如非必要,最好不要做兼職,暑期工作則例外,包租似乎是一件很簡易工作,但當中涉及的問題,有時亦相當麻煩,甚至令至老友反目,講來講去都不是一件值得推祟的事,做大學生就做大學生,做什麼包租公。

 
 
我要回應
我的稱呼
回應 / 意見
驗証文字
 
回應 / 留言規則
  1. 禁止撰寫粗言穢語、誹謗、渲染色情暴力或人身攻擊的言論;
  2. 禁止以名稱/暱稱/綽號/同音字等批評或映射任何人士、機構、公司;
  3. 禁止發佈有關招聘、推銷、廣告等內容;
  4. 禁止公開任何個人資料(如電話號碼、電郵地址、即時通訊帳號等)。

敬請留言者自律。本網站保留刪除/堵截任何留言的權利。

會員登入
登入ID 或 網名
密碼
3. R 2015-07-22 08:42:00
多謝賜教
4. alan288 2015-07-22 09:32:05
agree!
5. Desmond 2015-07-22 09:53:43
其實包租公/婆可以是該出租物業之業主,博士所說之包租公/婆應叫二房東,再租他房住的叫三房客


6. 路人甲 2015-07-22 10:59:26

博士可能有所不知....
大陸來講, 佢地都做慣左租上租的形式的.
甚至有些人, 一租就包整個場地, 租20年, 果D 已經上晒岸, 幾個億身家.
滿腳牛屎唔緊要, 有唸頭就可以.
所以呢D可能係耳濡目染咁學番嚟. 因為中港雙方溝通頻繁左.
雖然我唔知包租公係港人還是國內同胞, 不過, 即使係HK人, 國內來港讀書的學生,
都很接受到呢一D租屋法, 畢竟大陸做法常見!

在我個人來講, 學生向上爬, 讀上大學, 當然係想增加知識, 以求將來賺錢, 唸住現在未畢業都賺到拉, 打從心底裡都勁開心! 可以想像到....

不過我都好贊成博士所講的.
INTERIM 就唔緊要, 但係邊學習邊咁樣搵錢, 唔係合适的!
尤其係男人, 做到咁斤斤計較, 真係好鬼討厭, 人脈關係想好都難!

做人大器一點, 比較好!
7. Li 2015-07-22 11:40:47
過去十年的香港,就是收租好過打刧!
莫講話在學的大學生,大學畢業生,專業人士,都是以做收租佬為終身職業。
工作,只是達到目標的過程!
8. 引刀一快 2015-07-22 12:50:03
    就我所知,喺大陸,分租習慣係住客水電攤分,所以可能喺住客之間會學斤斤計較,如果包租者有多少水電知識、敢動手做事,分分鐘逐間房裝戶內電錶。喺大陸除咗酒店賓館外,好少人敢包租客水電,否則接條電綫俾樓下用都夠膽死架。
    呢D大學生係利用緊佢地對大陸港漂嘅瞭解,掌握到分寸,選阯、定價同分法都會恰度好處。喺大陸甚少有租霸,因爲業主權力好大,若果欠租,開鎖、停水停電、搬你D嘢走,權力遠遠大于銀主盤收樓,同學間欠租亦好冇顔面,再者,好多地方嘅大陸人幾有人情味,同住嘅人只要關係好,會有通財之義,錢銀冇香港人咁分明。
    大陸有股風氣,好鼓勵在校學生創業,而且係以利潤定成敗。當然,呢種鼓勵唔係來自老師或者學院,而係來自社會。網站、報紙等媒體經常大肆報道一些在校學生創業成功例子,并以兩年賺300萬、開豪車之類作爲標題,令不少在校人士羨慕不已,就算係暑假變賣畢業師姐床鋪,賺十幾萬,呢種偏門生意都被人大讚,仲要係好正面果隻!如果包租係大陸學生主理,算係喺香港創業,仲賺埋部份香港學生嘅錢,佢地會覺得好爽。
   不過,爽歸爽,土豪、富二唔駛同人分租,要分租嘅都係手頭拮据嘅普通人或者清貧學生,包租係變相剝削同鄉同儕,若然真係對同鄉有心,搞個平臺出嚟方便同學揾拍乸分租就夠,學生時代多D幫人,將來有5%嘅人識得回饋已經夠喇。
    


9. Oscar Lam 2015-07-22 14:09:09
博士所言甚是!

学生應以讀書为上。賺錢的事情还是等毕業后才做。如果真的有財務上的需要,倒不如出去帮小学生、中学生补習算了,总比做那個婆婆媽媽的事情好。
10. Tony lam 2015-07-23 01:19:50
評論他人最忌冇設身處地、只從自己角度、好易就不食人間煙火咁,自己發咗達食開大茶飯、都唔應該批評人追逐蠅頭小利、嚟香港讀書嘅唔係個個富二代、讀書時兼職有乜問題 ? 自食其力正係培養責任感嘅最好訓練、應該係高等教育最重要一環 ! 而家香港D學生、唔止家長驚佢冇銀用、政府都驚佢地冇銀用、畢業要還loan係責任、賴債不特只,重聲大夾惡話政府無良、佢地大部份冇兼職啦,但有冇專心讀書呢?一撮香港最冇銀用嘅大學生、攪屎時就最大聲、因為學業唔出色、唯有用攪屎嚟肯定自我、再係包裝上加D民主Logo真係型到痺!但行為上就根本唔識民主喺乜嘢、反而體現哂黑社會行為、最後唔好郁下就大陸乜都衰,感覺酸溜溜、唔底得兄弟發達咁、客觀D睇香港人都唔見得優秀、雖然我係港生仔。